windows start niet op hij herkent de harde schijf niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

sarah22

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2008
Berichten
216
hallo allemaal
ik heb een groot probleem momenteel, waar ik gewoon niet meer uitkom.
een paar weken geleden is mijn computer uit het niets uitgevallen en weer opgestart eenmaal aan, herkende de computer de harde schijf niet meer de C: schijf in dit geval.
ik heb er nog naar gezocht en de schijf uiteindelijk in de e schijf voorgevonden maar ik kreeg hem bij god niet terug.
het was al midenacht en ik had de volgende dag een lange werkdag voor me, dus ben uiteindelijk gaan slapen met de gedachte het de volgende dag wel op te lossen.
wat blijkt windows starte de volgende dag niet op, ik kreeg telkens de melding dat de harde schijf niet terug gevonden kon worden omdat ik mijn computer dringend nodig had voor mijn werk, heb ik via een usb stick ubuntu erop gezet waardoor windows automatisch eraf gegooid is worden.
gelukkig had ik alles wat erop mijn computer stond een week ervoor gesaved.
maar nu wil ik windows er weer op omdat ik dat gewoon lekkerder vindt werken, en heb geprobeerd het er met een windows 7 cd weer erop te zetten maar hij stopt telkens met de melding dat het niet herkend wordt.
dus wat kan ik in godsnaam doen om windows weer op mijn pc te zetten behalve het ding voor zes weken naar de fabrikant te sturen.
Alvast bedankt
 
Wat mij nog niet compleet duidelijk is, waar laat de computer het nu precies afweten? Is dit voor of na het opstarten van met de Windows cd? Mocht het er voor zijn, dan moet je in het BIOS aan het werk. Zoals ik het zie.
 
Laatst bewerkt:
nee, erna als de cd eenmaal opgestart is en hij vraagt waar ik windows 7 wil instaleren krijg ik twee mogelijkheden betreft harde schijven maar bij beide is het niet mogelijk om windows 7 erop te instaleren het is kennelijk geen NTFS schijf
 
Laatst bewerkt:
Het is voor mij lang geleden dat ik Windows 7 heb geïnstalleerd. Als ik het mij goed herrinner kun je dan kiezen om een format uit te voeren en vervolgens Windows te installeren. Hierbij ben je dan wel alle data kwijt op de geselecteerde harde schijf. Dat je daar wel rekening mee houdt.

P.S. Als ik goed heb, kun je ook het bestandssysteem selecteren in dit geval dan wel NTFS
 
Laatst bewerkt:
ja, je kunt inderdaad een format uit voeren maar telkens als ik dat probeer krijg ik dus de bericht dat beide schijven niet goed zijn om windows te kunnen formateren, dat komt denk ik omdat de c schijf waar de originele windows op stond verdwenen is.
wat betreft het bestandssysteem selecteren dat is niet mogelijk tenminste ik heb die optie hier niet gekregen.
is er geen andere mogelijkheid om windows te instaleren?
 
Krijg je tijdens de installatie misschien ook nog een foutmelding vanuit het BIOS (Bootsector protection iets in die geest?) Soms staat in het BIOS deze optie aan, en dan krijg Windows niet geïnstalleerd. Maar dat moet dan geen foutmelding zijn ten aanzien van de installatie van Windows. Maar echt van het BIOS.

Mocht dit ook niet het geval zijn, dan raak ik zo op afstand door mij ideeën heen.

Hopelijk reageert er ook nog iemand anders.
 
nee, geen probleem met de bios alleen met de windows instalatie, toch bedankt voor de moeite en hopelijk reageert nog iemand.
 
Bij de installatie kun je de schijf uitkiezen. Onder dit scherm staan ook diverse opties - formateren, etc, en de meest rechtse optie (ik geloof dat dat 'geavanceerd' is, maar weet ik even niet zeker). Als je deze kiest kun je bestaande partities verwijderen. Als er dan geen partities meer over zijn kun je de schijf selecteren en op 'volgende' klikken. Windows zou dan moeten installeren.
 
Je gaf aan dat linux het wel doet. Dwz wat met die hardeschijf kan.
Misschien kun je via gparted (onder linux) eens kijken hoe het met je schijf gesteld is.
Is er (nog) ruimte voor windows?
Moet je wat schuiven met partities kwa grootte en plek?
Maak de eerste partitie, een primaire, en formatteer hem onder NTSF
Daarna die win 7 schijf er nog eens in en kijk wat er nu mogelijk is.

Als je het om de een of andere reden niet durft ivm data verlies, maak dan een screendump van het gparted scherm en plaats deze hier.
Dan kan er een advies op maar gegeven worden.
succes ermee.
 
dank je wel Renedirks.
het is inderdaad gelukt op jouw manier windows is geïnstalleerd alleen heb ik helaas vergeten om mijn drivers op te slaan dus kan ik geen internet connectie maken op mijn laptop, weten jullie mischien hoe ik erachter kom welke netwerkkaart ik heb zodat ik de drivers ervan kan downloaden ik heb een HP Pavilion G6-1296sa engelse versie.
of is het beter om daarvoor een andere topic te openen?
 
Even naar de HP website gaan en de optie ondersteuning & drivers uitkiezen, je model nummer invullen en dan voor je OS de benodigde drivers downloaden. Te beginnen met de netwerkkaart, deze even op USB zetten en dan installeren op je laptop, kun je de rest vanaf je laptop doen. (Of natuurlijk alles downloaden en op USB zetten en dan installeren, wat je maar wilt).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan