windows start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikbenjamin

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2003
Hallo,

Ik krijg sinds kort deze foutmelding:

Windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand is beschadigd of niet kan worden gevonden:
\windows\system32\config\system

U kunt proberen om dit bestand te repareren door windows setup te starten vanaf de originele cd met installatie bestanden. Kies 'r' in het eerste scherm om de procedure te starten.

Als ik dit doe start zich zo'n dos-scherm op. Wat moet ik doen? Alvast bedankt.

Grtz. Ikbenjamin

Heb dit gedaan:

How to Repair the Boot Sector:
If XP won't start it may be due to a damaged boot sector or a missing or corrupt ntldr or ntdetect.com files.

To replace damaged ntldr and ntdetect.com you can copy fresh files from the XP CD using the COPY command. Boot with the XP CD and enter the Recovery Console (as above). At the Command Prompt type the following (where "X" is your CD-Rom drive letter) allowing the files to overwrite the old files
COPY X:\i386\NTLDR C:
COPY X:\i386\NTDETECT.COM C:

To repair a damaged Boot Sector at the command prompt type FIXBOOT and press Enter. Then answer "Y"

Maar werkt niet... Wat moet ik wel doen? Nogmaals bedankt.

Grtz. Ikbenjamin

Nou je hebt je bootsector niet kapot maar waarschijnlijk je systeem, dan moet je iets verder door naar beneden scrollen en dit lezen en uitvoeren.

How to Repair Install: ***Also removes Service Packs***

succes..

Als die daarmee klaar is moet je alle updates en servicepacks weer ophalen bij windows update
:thumb:

Als ik de windows xp cd er in doe en de licence accept kom ik niet in hetzelfde scherm als het plaatje. Ik kan dan alleen partities creeren en verwijderen, maar geen installaties herstellen? Wat kan ik dan doen? Nogmaals bedankt.

Grtz. Ikbenjamin

Als ik opnieuw wil installeren, ben ik dan alle programma's en data kwijt? Of blijven programma's en data gewoon werken? Nogmaals bedankt.

Grtz. Ikbenjamin

Wanneer je in die recovery console zoals op die site beschreven voor R van repair kiest zal hij windows geheel opnieuw installeren en al je programma's en instellingen laten staan.. Maar alle updates worden wel verwijderd ook de sp's.. Ik zelf heb helaas geen ervaring met verschillende partities en een repair install..
Dan zal je toch even moeten wachten of er iemand langs komt die dat wel heeft:confused:

Lees deze eens dat gaat over de zelfde melding
http://www.theeldergeek.com/forum/index.php?showtopic=8585

Ligt er ook een beetje aan wat voor versie xp je hebt..
Het kan zijn dat je xp installeren moet kiezen en dan upgrade dat is het zelfde als een repair install:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan