Windows start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Snikkie

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2004
Berichten
29
Hallo,
Sinds kort heb ik een probleem met mijn pc, Windows XP start namelijk niet meer op. Nadat de computer een geheugencontrole heeft gedaan, komt er te staan:
Disk boot failure,
Insert system disk


Hoe zou ik dit kunnen verhelpen?

Met vriendelijke groet,

Snikkie
 
Verschillende opties.
1. Zit er geen diskette in je A station?
2. Je schijf is aan het overlijden.
3. Opstartbestanden beschadigd.
 
Geen diskette in A:...

Maar ik heb ongeveer twee weken geleden al hetzelfde gehad, maar toen deed ie t na een paar dagen gewoon weer. Misschien kom je dan bij punt 2 uit?:confused: :( :(
 
Hoooo sorrie, ik ben niet helemaal de waarheid aan het vertellen;

Voor Disk boot failure, Insert system disk staat nog Boot from Atapi CD-Rom
 
Nou, er zijn programma's op de site van Maxtor om de toestand van je schijf te bekijken maar dan moet je wel kunnen opstarten geloof ik.
Wellicht dat iemand dat weet!!
 
misschien kan je proberen met winXP cd op te starten en dan te kiezen voor repareren.
als je daar in dat zwarte scherm bent dan tik je in help. kijk je welke dingen je kan kiezen.

volgens mij stond er iets bij van fixboot.
moet je dat proberen. je kan ook proberen fixmbr.(je opstartbestanden)
 
Ik zou net het bovenstaande proberen, maar toen ik mn pc opstartte, kreeg ik een ander scherm, nl die waarin je kan kiezen tussen opstarten, opstarten in veilige modus, enz.

Ik heb hem 'gewoon' laten opstarten, en alles doet het weer normaal :rolleyes: :rolleyes: :eek: :8-0:
 
Zoals je al eerder zei maar ik zou zo'n schijf niet meer vertrouwen!
 
Heb ik nu net gedaan :)
Eerst Smart System Scan maar hij kon niets vinden dus adviseerde hij een Full System Scan te doen.
Heb ik daarna gedaan, kwam uit dat er bepaalde 'errors' gevonden waren. Die heb ik het programma (succesvol) laten repareren.

Moet ik verder nog iets scannen o.i.d.? :)
 
Als ze succesvol gerepareerd zijn, nee dan hoef je verder niets te doen. Alleen zou ik wel regelmatig de test blijven doen om te controleren of er geen nieuwe fouten bij blijven komen, want als dat zo is, is de harddisk aan het overlijden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan