windows start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

rubetje

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2009
Elke keer als ik mijn vista opstart dan krijg ik alleen dat balkje met die 5 blokjes er in, maar hij start niet verder op.
hoe kan ik dat oplossen, het liefst zou ik een herstel punt gebruiken alleen ik kan daar dus niet bij. is daar misschien een andere manier voor?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

Misschien hebben jullie er wat aan:
het is een laptop (Compaq 6720s)

Laatst bewerkt:
Druk tijdens opstarten herhaaldelijk op f8 en kies bij het keuzemenu veilige modes,probeer hier eens een systeemherstel.

als ik veilige modus gebruik dan laat hij de drivers enzo wel, maar wanneer hij begint op te starten dan klapt ie er uit en start hij opnieuw op

via het cdtje wil niet werken
is er misschien een manier om mijn laptop een herstel punt te laten gebruiken via een progje dat je bij het opstarten kan aanzetten ofzo?

Ja via je dvd is het beste,wat lukt er niet dan?

ik heb de laptop gekocht in de winkel met een al van te voren geistalleerde vista. Ik heb er geen cdtje bij gekregen. Dus ik pak een andere van mijn vaste pc. Maar die wil niet opstarten. ik heb hem gewoon ingestelt als 1e opstarten maar dan start hij alleen windows via de dvd op:shocked:

Ingesteld via f2 in bootmenu ?
dvd als eerst op starten
wanneer doe je de dvd erin?

Laatst bewerkt:
Nog maar een berichtje ,moet ff weg.
Ik denk dat je de dvd er niet op tijd in doet dus ff uitleg:

Schakel uw computer in, plaats de installatie-cd-rom of de installatie-dvd-rom van Windows in het schijfstation en start uw computer opnieuw op.
druk tijdens opstart op herhaaldelijk op f2 en kies van dvd opstarten.

Nog maar een berichtje ,moet ff weg.
Ik denk dat je de dvd er niet op tijd in doet dus ff uitleg:

Schakel uw computer in, plaats de installatie-cd-rom of de installatie-dvd-rom van Windows in het schijfstation en start uw computer opnieuw op.
druk tijdens opstart op herhaaldelijk op f2 en kies van dvd opstarten.

de cd start wel op, maar hij start windows dan op ipv de cd

Snap ik niet....
Maar dan start ie met foutmelding of kun je systeemherstel uitvoeren zoals je wilde?

Snap ik niet....
Maar dan start ie met foutmelding of kun je systeemherstel uitvoeren zoals je wilde?

nee die hele dvd start niet op, maar het is een vista met allemaal van die dingetjes die door HP er extra bij gedaan zijn.

Dat is geen goede dvd :confused:
Die werkt alleen op de desbetreffende pc als recovery disk..niet op deze pc.
Download die andere in mijn link en probeer de procedure repareren opnieuw.

Laatst bewerkt:
crash

Ik weet het niet zeker maar je harde schijf ozu ook gecrashd kunnen zijn, dan kun je hem testen met een programmatje als je een maxtor harde schijf hebt staat dat progje op de site van maxtor en anders wel op de site van de fabrikant van je harde schijf, en zo niet probeer dan een universeel progje te downloaden kun je vast wel wat vinden op google:thumb:
maar dan moet je alsnog een vista herstel dvd hebben of een universele dvd waarbij je je licensie code kunt gebruiken.

succes ermee:P

loeter

vervolg

ohja en zou hij gecrasht zijn, dan kun je met hetzelfde programma een low-level format uit kunnen voeren en dan kun je pas vista er weer op zetten:P

nu echt loeter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan