Windows start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

PieterBern

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2013
Hallo allemaal,
ik heb 2 pc's met precies dezelfde problemen. Als ik de computer opstart krijg ik de keuzen tussen windows gewoon startte en in veilige modus, ik heb beide al geprobeerd en beide doet het zelfde. Ik kom uit bij het gekende logo van windows XP en het laad balkje. Ineens komt er dan een blauw scherm met witte lettertjes, nog geen frectie van een seconde daarna start de computer opnieuw op, en dat blijft hij herhalen. Ik zou heel blij zijn als iemand mij kon helpen!

mvg Pieter

Laatst bewerkt door een moderator:
Opstarten met de Windows XP cd-rom en kiezen voor herstellen.

Ik heb die cd van windows XP jammer genoeg niet maar, kan ik geen ubunte ofzo er op zetten?

Indien je die F8 gebruikt heb je ook andere opties, uitschakelen dat de PC opnieuw moet opstarten uitschakelen dan blijft de volgende keer de BSOD staan met de oorzaak, het bestand en de foutcode zoals 0x00000000.

Maare, wat was er geïnstalleerd of gebeurt waardoor dit probleem ontstaan is?

Ja natuurlijk kan je er ook Ubuntu op zetten, is maar net wat je zelf wilt.

Indien je die F8 gebruikt heb je ook andere opties, uitschakelen dat de PC opnieuw moet opstarten uitschakelen dan blijft de volgende keer de BSOD staan met de oorzaak, het bestand en de foutcode zoals 0x00000000.

Maare, wat was er geïnstalleerd of gebeurt waardoor dit probleem ontstaan is?

Ik heb geen idee!

Ja natuurlijk kan je er ook Ubuntu op zetten, is maar net wat je zelf wilt.

Hoe moet ik dat dan doen? Gewoon Ubuntu op een stick zetten en dan in die PC steken?

Ja, en dan vanaf de USB stick opstarten en de installatie doen ;)

En hoe kan ik vanuit mijn usb stick opstarten? :$ sorry ik ben er niet zo handig mee!

Vreemd hoor!
2 pc's met dezelfde problemen.

Wat hing hier aan vooraf?
Heb je nieuwe hardware aangesloten? Software geïnstalleerd?

Is er storing op de router of ligt het aan een muis of een toetsenbord wat gemeenschappelijk is? Je hebt de CD van XP nodig. Een ander besturingssysteem kan ook maar Ubuntu (Linux, gratis open source software) is alleen nuttig als je daar programma's voor hebt en je dat besturingssysteem in plaats van XP gebruiken wilt. Je kan misschien opstarten vanaf zo een CDRom.

Leen anders van iemand een XP cd met de zelfde versie.

Ondanks dat je er in veilige modus ook niet in komt zou je dan een herstelpunt kunnen gebruiken.

Op de opdrachtregel van de XP CD (keuze "R") of de opdrachtregel van een boot-cd kan je ook updates stoppen die niet goed geïnstalleerd worden, mocht dat het probleem zijn.

Op de Prompt, type "cd c:/windows"
Type "rd /s SoftwareDistribution"
Verder is er nog een bestand dat aangeeft dat er updates geïnstalleerd moeten worden na het opnieuw opstarten. Dat is C:\Windows\WinSXS\pending.xml. Dit moet je ook wissen. "del C:\Windows\WinSXS\pending.xml"

Terug van de prompt is "exit"

Op een boot-cd staan handige programma's waarmee je fouten kan opsporen en herstellen. Zoals hierboven vermeld heb je daarmee ook meestal toegang tot de schijf en kan je bepaalde opdrachten geven. Je moet daarvoor wel een .iso imagebestand downloaden en die naar een CDRom branden met een programma dat dit kan zoals CDBurnerXP https://cdburnerxp.se/download Dan zou je een opstartbare CDRom moeten krijgen. In de Bios (bij het opstarten op Del of F1 drukken) moet je daarvoor instellen dat de CDRom drive in de boot volgorde bovenaan staat.

http://billmullins.wordpress.com/2011/01/09/panda-safecd-plus-six-more-free-recovery-tools Daar kan je verschillende vinden.

Ubuntu is gewoon een besturingssysteem, ik heb er slechte ervaringen mee. Hiren's en Windows Live zijn de bekendste redding schijven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan