windows start niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

ppcorn1

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2005
Na het proberen van een gecopiëerd spel wil windows XP niet meer opstarten, we geraken niet voorbij het scherm"windows wordt nu gestart". Nu kunnen we opstarten met de windows cd en "Windows opnieuw installeren" kiezen, maar hier wordt gemeld dat het systeem wel kan overschreven worden, maar dat ook de file "mijn documenten" kan verwijderd worden. Dit is net wat we niet willen, er staan belangrijke documenten in. Een idee is misschien om deze file in "dos" te copiëren naar een andere partitie, maar hoe moeten we dan te werk gaan?:( Of weet iemand een andere oplossing zonder "formatteren"?

Laatst bewerkt:
computer start in geen enkele modus op, maar ik heb al wel de tip gekregen om chkdsk c:/r te proberen; weet nog niet wat het resultaat zal zijn

Mischien dat het commando fixboot je kan helpen.

Om je map mijn documenten te redden kan je opstarten vanaf een bootdiskette, en de inhoud van die map naar een andere partitie kopieren.

Als je maar een partitie hebt, kan je een netwerk bootdiskette downloaden van www.tdonline.com waarmee je een netwerkje kunt opzetten onder dos naar een andere computer, en waarnaar je de map mijn documenten kunt kopieren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan