Windows start soms niet op.

Status
Niet open voor verdere reacties.

mary1995

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2013
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn laptop.
Als ik die opstart krijg ik meestal een blauw scherm met witte letters.
Wat erop staat komt erop neer dat mijn hardware het niet doet. Ook als het één keer voorkomt het geen probleem oplevert.
Maar nu krijg ik het standaard als ik de laptop opstart. Soms wel 2/3 keer achter elkaar en daarna werkt hij weer.
Ook als ik hem afsluit dan blijven de lichtjes branden en draait de laptop ook nog. Ook als ik hem dichtklap dan zou die op slaapstand moeten gaan,
maar als ik hem open klap dan doet de laptop niets meer en moet ik hem afsluiten.

Dit is nogal vervelend en ik zat zelf te denken aan een fabrieksherstel. Alleen zit ik met de programma's van Microsoft en van de virusscanner.
Deze wil ik graag houden, maar de cd's hiervan zijn al op 3 computers geïnstalleerd en ze kunnen ook op max. 3 computers.

Voordat ik dit dus ga doen wil ik eerst weten hoe ik deze programma's of kan houden of hoe ik ze opnieuw kan installeren.

Eventuele andere oplossingen zijn ook welkom. Ik vind het nogal vervelend.
Het is een HP met windows 7

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Alvast bedankt.

Hoi,

Handig zou zijn als je een foutcode geeft die op het scherm staan ( 0x0000000 ), dat kan evt. helpen.

Vaak word zo'n blauw scherm-BSOD- veroorzaakt door software, of juist hardware fouten.
Om mee te beginnen is het slim om alle stuurprogramma's eens te updaten, heb je dat gedaan, en het probleem is verholpen ben je klaar.
Als het een hardware probleem is, bv. de harde schijf, kan je HIRENS boot cd eens downloaden en branden, daar kun je verschillende dingen controleren, bv een hardeschijf test...
Daarna de laptop opstarten van CD, en dan kun je je gang gaan.

Wat betreft de programma's die nog op de laptop staan, als je daar de installatie media van hebt, en een licentie, kun je die evt. later ( mocht de harde schijf stuk zijn ) gewoon weer installeren.

Ik heb mijn laptop opnieuw opgestart maar ik kreeg nu wonderbaarlijk de foutmelding niet. Wanneer ik hem krijg post ik het hier wel.

Zover ik weet zijn de stuurprogramma's ge-update, ik krijg namelijk regelmatig een berichtje om iets te updaten.
Waar kan je dat eventueel zien of ze ge-update zijn? Heb niet zo heel veel verstand van computers.

Overigens heb ik (als het meezit) morgen weer internet op mijn laptop. Zit nu op de vaste computer, maar er is storing in de wifi thuis.

Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn laptop.
Als ik die opstart krijg ik meestal een blauw scherm met witte letters.
Wat erop staat komt erop neer dat mijn hardware het niet doet. Ook als het één keer voorkomt het geen probleem oplevert.
Maar nu krijg ik het standaard als ik de laptop opstart. Soms wel 2/3 keer achter elkaar en daarna werkt hij weer.
Ook als ik hem afsluit dan blijven de lichtjes branden en draait de laptop ook nog. Ook als ik hem dichtklap dan zou die op slaapstand moeten gaan,
maar als ik hem open klap dan doet de laptop niets meer en moet ik hem afsluiten.

Dit is nogal vervelend en ik zat zelf te denken aan een fabrieksherstel. Alleen zit ik met de programma's van Microsoft en van de virusscanner.
Deze wil ik graag houden, maar de cd's hiervan zijn al op 3 computers geïnstalleerd en ze kunnen ook op max. 3 computers.
Voordat ik dit dus ga doen wil ik eerst weten hoe ik deze programma's of kan houden of hoe ik ze opnieuw kan installeren.

Eventuele andere oplossingen zijn ook welkom. Ik vind het nogal vervelend.
Het is een HP met windows 7

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Alvast bedankt.

Als het mijn machine was, dan koos ik voor een fris fabrieksherstel.
Omdat je ook schrijft dat je de CD's van de extra software bezit, is er dus geen probleem, want na het fabrieksherstel en herinstallatie van die bewuste software staat die software nog steeds op 3 computers. Immers, doordat je op je eigen machine die software herinstalleert, blijven het drie pc's. Anders wordt het als je een 2e laptop zou hebben en daar óók die software op wil zetten, dán gaat het mis.

Herstel naar fabrieksinstellingen en herinstallatie van die paar programma's zijn m.i. verreweg aan te bevelen boven een troubleshooting zoektocht. (maar goed, da's mijn persoonlijke mening)

Stel dat je kiest voor fabrieksherstel : vergeet dan vooral niet om je eigen bestanden : brieven, spreadsheets, foto's, video's, etc. etc. naar een extern medium te kopiëren, want na herstel naar de fabrieksinstallatie ben je al je eigen bestanden kwijt.

Laatst bewerkt:
Als het mijn machine was, dan koos ik voor een fris fabrieksherstel.
Omdat je ook schrijft dat je de CD's van de extra software bezit, is er dus geen probleem, want na het fabrieksherstel en herinstallatie van die bewuste software staat die software nog steeds op 3 computers. Immers, doordat je op je eigen machine die software herinstalleert, blijven het drie pc's. Anders wordt het als je een 2e laptop zou hebben en daar óók die software op wil zetten, dán gaat het mis.

Herstel naar fabrieksinstellingen en herinstallatie van die paar programma's zijn m.i. verreweg aan te bevelen boven een troubleshooting zoektocht. (maar goed, da's mijn persoonlijke mening)

Stel dat je kiest voor feabrieksherstel : vergeet dan vooral niet om je eigen bestanden : brieven, spreadsheets, foto's, video's, etc. etc. naar een extern medium te kopiëren, want na herstel naar de fabrieksinstallatie ben je al je eigen bestanden kwijt.

Mijn eigen bestanden had ik al veilig gesteld. Want ik zit elke dag zowat in spanning of mijn laptop het nog doet. Dus foto's etc. heb ik al ergens anders opgeslagen.

Maar dit weet je dus 100% zeker? Ik wil dit namelijk niet zomaar doen en op het laatst achterkomen van oeps. Kan dus niet. Anders ga ik het straks of morgen doen.

Tja, wat is zeker weten? Als ik een licentie van Windows heb en ik formatteer de hdd en herinstalleer, dan werkt Windows nog steeds prima, want Microsoft heeft ervoor gezorgd dat zij mijn machine 'herkennen' na een herinstallatie en dús is het oké dat ik Windows weer installeer. (Ook al geldt die Windowslicentie maar voor 1 machine). Enige risico dat je bij Windows loopt, is dat je na een aantal keren herinstallatie even opnieuw moet activeren, maar da's ook geen probleem.
Hetzelfde verhaal voor mijn (betaalde) Norman virussscanner. Ook die werkt weer normaal na een format. Reden precies dezelfde als hiervoor bij Microsoft.

M.a.w. als de software legaal en van normale kwaliteit is, dan durf ik je die garantie wel te geven. Is de software maar voor 1% niet legaal, dan garandeer ik niets.

Laatst bewerkt:
Oke bedankt!! Ik zal het eens doen. Windows 7 zelf blijft er wel gewoon op staan?

Ik heb het nog nooit gedaan dus ik weet het niet.

Als je een legale Windows versie hebt gekocht (bij de MyCom etc.) en je hebt geformatteerd , moet je waarschijnlijk W7 opnieuw installeren.
Dus W7 blijft wel gewoon werken.

Oke bedankt!! Ik zal het eens doen. Windows 7 zelf blijft er wel gewoon op staan?

Ik heb het nog nooit gedaan dus ik weet het niet.
Nee / ja, Windows blijft er niet opstaan, maar komt wel helemaal vanzelf weer terug.
Het principe van een laptop fabrieksherstel is even simpel als rigoreus:

de fabriek heeft op een verborgen / afgeschermd deel van de harddisk de complete installatie gezet van de machine zoals die erop zat toen het ding de fabriek verliet. Alles wat erop stond toen je 'm kreeg komt dus terug (ALLES WAT ER DAARNA OP IS GEZET DOOR JOU, IS WEG).

Nog simpeler gezegd? Het is alsof je de machine net nieuw binnen hebt gekregen, niet meer en niet minder.

Laatst bewerkt:
Nee / ja, Windows blijft er niet opstaan, maar komt wel helemaal vanzelf weer terug.
Het principe van een laptop fabrieksherstel is even simpel als rigoreus:

de fabriek heeft op een verborgen / afgeschermd deel van de harddisk de complete installatie gezet van de machine zoals die erop zat toen het ding de fabriek verliet. Alles wat erop stond toen je 'm kreeg komt dus terug (ALLES WAT ER DAARNA OP IS GEZET DOOR JOU, IS WEG).

Nog simpeler gezegd? Het is alsof je de machine net nieuw binnen hebt gekregen, niet meer en niet minder.

Oke top!

Ik ga (zodra ik internet heb) eerst dat andere programma downloaden. Mocht dat niet werken dan doe ik een fabrieksherstel.

Ik laat nog wel weten of het gelukt is.

een blauw scherm betekend volgens mij dat je ram geheugen over belast is.
een fabrieks herstel of systeem herstel zou kunnen helpen.
ik had dit ook en het heeft bij mij geholpen!
je virus scanner kan je meestal wel weer gratis opvragen via de website!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan