Windows start traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

leeyuentuen

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2006
als ik aan de windows logo komt gaat die blauwe balk (gebruik professional) ongeveer 26 keer heen. Hoe komt dat? De probleem kwam al als ik die aankoopte. Na het formateren is nog altijd dezelfde probleem.

somebody help me??

Beetje ram geheugen erbij ?

Ik zeg maar iets, want je geeft maar weinig info over de pc. :confused:

Laatst bewerkt:
De probleem kwam al als ik die aankoopte. Na het formateren is nog altijd dezelfde probleem.
Heb je SATA/RAID harde schijven?
Moet je soms met F6 drivers installeren tijdens de voorloop van setup van XP?
Heb je na setup XP de drivers van je moederbord wel opnieuw geinstalleerd? Sata/Raid Storage, Chipset (Lan, Audio)?

Heb je SATA/RAID harde schijven?
Moet je soms met F6 drivers installeren tijdens de voorloop van setup van XP?
Heb je na setup XP de drivers van je moederbord wel opnieuw geinstalleerd? Sata/Raid Storage, Chipset (Lan, Audio)?

geen sata
geen raid
p4 2.66
ram 1gb pc 2700
hd 80 gb peta
vga ati radeon 7200

Controleer de tekst van je boot.ini.

Klik rechts op Deze computer, dan Eigenschappen, Geavanceerd.
Klik op de knop Instellingen onder Opstart- en herstelinstellingen, daarna op Bewerken.

In het Kladblok zie je de tekst van boot.ini.

Voor Windows XP Professional, met DEP alleen ingeschakeld voor kritiek Windowsprogramma's en instellingen, is dit de juiste tekst:

[boot loader]
timeout=10
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /NoExecute=OptIn

NB: Als DEP voor alle programma's is ingeschakeld, verandert Optin in Optout.
En uiteraard moet Professional eventueel gewijzigd worden in Home.

Laatst bewerkt:
Controleer de tekst van je boot.ini.

Klik rechts op Deze computer, dan Eigenschappen, Geavanceerd.
Klik op de knop Instellingen onder Opstart- en herstelinstellingen, daarna op Bewerken.

In het Kladblok zie je de tekst van boot.ini.

Voor Windows XP Professional, met DEP alleen ingeschakeld voor kritiek Windowsprogramma's en instellingen, is dit de juiste tekst:

[boot loader]
timeout=10
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /NoExecute=OptIn

NB: Als DEP voor alle programma's is ingeschakeld, verandert Optin in Optout.
En uiteraard moet Professional eventueel gewijzigd worden in Home.

nog altijd dezelfde probleem
starten duur zeker bij die blauwe scherm 1' 30" ongeveer 26 keer heen en weer

Je antwoord iedere keer door op de knop "Quote" te drukken. Beter is "Reageer op vraag".

Ik begrijp dat je jouw "boot.ini" hebt gecontroleerd en dat het klopt met mijn voorbeeld?

Tijdens dat bewegende blauwe balkje wil Windows XP o.a. de stuurprogramma's van alle apparatuur installeren en dat geeft nu kennelijk een conflict.
Heb je kortgeleden iets nieuws geinstalleerd? Een apparaat of een stuurprogramma voor je video- of geluidskaart?
Zonder duidelijke inlichtingen wordt het nu erg moeilijk met je mee te denken.

na het x de keer formateren van de computer heeft het eigenlijk nog nooit minder dan 8 keer met die blauwe balk. zeker min in de 20 keer dat die rond moet gaan.
ik heb een amd 64 3500+ en die heeft geen enkel probleem. Na 2 keer is die volledig klaar.
aan intel zelf denk het dat niet aan ligt
want ik heb nog een intel P4 2.8 en die gaat ook maar 6 keer heen en tis klaar.

De vga, geluidskaart heb ik vele keren gebruik in verschillende mogelijkheden
eerste de orginele cd's.
andere keer is alle nieuwste updates
en omgekeerd ook zo al een x aantal keren gedaan.

Voor Windows XP heeft Microsoft een "tooltje" uitgebracht, Boot Vis. Hiermee kan het opstartproces versneld worden.
Op deze website vind je een korte uitleg en een link om het programma te downloaden.

Het is niet gezegd dat het probleem daarna is opgelost, maar het is het proberen waard.
Als je het programma nog beter bekijkt, kun je eventueel traceren wat er precies voor vertraging zorgt.

Laatst bewerkt:
pc traag

veel kan ik er ook niet uithalen. na zo een test is het niet veel veranderd.
ik heb twijfel dat er iets mis is met de moederbord zou dat goed kunnen?
het is een msi merk

ik heb twijfel dat er iets mis is met de moederbord zou dat goed kunnen?
Volgens mij kan er niet veel mis zijn met het moederbord als je tijdens het opstarten tot en met het Win-logo en - weliswaar na vertraging - in Windows terecht komt.
Je kunt natuurlijk wel rondkijken op de site van MSI bij Service of voor updates van je moederbord-drivers.
Ik zou het verder niet weten. Misschien iemand anders?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan