windows starten zonder poespas

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ansje

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2000
Hoe kan ik Windows (98) ook alweer opstarten zonder dat (tijdelijk) allerlei progjes geladen worden?

Ik wil Davilex Account Basic installeren. Ik heb alles wat bij de klok staat uitgeschakeld.
Een onderdeel van het programma (SQL-server) kan niet geïnstalleerd worden. Volgens Davilex draait er dan iets op de achtergrond dat dwars ligt.

Alvast bedankt

groetjes Ans

Volgens mij moet je delete ingedrukt houden bij het opstarten en dan Veilige modus kiezen. Dan worden alleen de programma's opgestart die nodig zijn om windows te laten draaien.
Als je spyware op je PC hebt staan (wat mogelijk Davilex dwarsligt) kun je Ad-aware downloaden (download.com, tucows.com Kazaa etc.) die haalt de meeste spyware van je systeem af.
Succes

Als ik de veilige modus start werkt het cd-romstation niet en kan ik davilex niet installeren.
Ik geloof dat er ook een andere mogelijkheid is om windows te starten zonder al die progjes, maar ik ben ff kwijt hoe dat ook alweer moet.

groetjes Ans

Als je, nadat windwos is opgestart, op ctrl+alt+del drukt krijg je een programma overzicht. Door er nu één aan te klikken en voor 'taak beëindigen' te kiezen sluit je ook die processen af. Je kan in principe alles wat daar staat beëindigen behalve explorer en systray, die moeten echt aan blijven staan.

P.S. als je ook de virusscanner afsluit is het wel raadzaam om ook de internet verbinding te verbreken (kabel eruit)

En mocht dat niet werken dan kan je altijd de inhoud van de cd op de harde schijf kopieeren en vanuit daar installeren?

Tjee Breezer,

dom zeg dat ik daar zelf niet aan gedacht heb. Hartstikke bedankt.

groetjes Ans

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan