Windows Store blijft laden

• Onderwerp starter Onderwerp starter sjurm
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

sjurm

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2011
Hallo,

Ik zag in de tiles op mijn Asus Transformer Book T100 dat Fifa 14 nu als app beschikbaar was voor windows 8.1
Ik start daarom de Store op, maar deze laat het laadscherm zien en kan er gerust een halfuur in blijven hangen, zonder dat hij verder gaat. Erg frustrerend!
Nu lees ik op verschillende fora berichten van mensen met hetzelfde probleem, maar een oplossing voor mij zat er niet tussen.

Iemand suggesties? Bij voorbaat dank

Misschien dat dit (Eng) de oplossing is?
Verder weet ik er ook niet veel van.

Bedankt voor snelle reactie :)

Nee, helaas, al geprobeerd. Ik snap er echt niks van, er is ook geen duidelijke oorzaak aan te wijzen naar mijn weten.
Het frustrerende is ook dat Microsoft je alleen apps via de Store laat installeren. Als ik fifa 14 app op de site van windows store opzoek, moet ik eerst de app openen om tot installeren over te gaan. Heeft iemand misschien een idee hoe je de Store kan omzeilen? Of nog ideeën ter oplossing van het probleem?
Mijn hoop is gevestigd op de Update 1 van Windows 8.1, al zou die al beschikbaar moeten zijn....

Edit: Geen vooruitgang na de update. Ik heb nog een account aangemaakt binnen windows en daar doet de Store het wel.... Heel vaag dus. Het probleem ligt ergens in accountinstellingen of iets dergelijks. Verder ben ik er nog niet mee gekomen. Maarja, voorlopig maar even switchen tussen accounts voor bepaalde apps.

Laatst bewerkt:
En welke van de replies was dan de uiteindelijke oplossing? De cache legen?

Oja sorry, de link is niet per se heel duidelijk:

the Cache needs to be cleared but wsreset does not do this for some reason...

I saw how making a new account would make the store work, and sometimes one account on a PC would work and another one wont. Thats because the Cache to the store is corrupted. Its a very easy fix, although you will need a little knowhow.

1. First thing you're going to need to restart your machine so none of the files are in use, when Windows restarts don't open the store!!!

2. search in the charms bar for: Folder Options click it and in the second tab in folder options (view tab) click "show hidden files, folders, and drives"

3. After you can see the hidden files open the file explorer go to your C:\

navigate to this folder c:\users\(your name)\AppData\Local\Packages\WinStore_(a bunch of letters)\LocalState\Cache\

4. now I would say delete everything in this folder but just to be safe make a new folder on the desktop and move EVERYTHING there, should be a bunch of numbered folders starting with 0 and a file called cachemetadata.dat MOVE OR DELETE IT ALL!!! now try and open the store again, the store should make fresh files and now open (after a little time wait a few seconds)

Volgens mij is het bestand 'cachmetadata.dat.' de boosdoener en moet je die in ieder geval verwijderen. Je moet dus verborgen mappen weergeven en opzoek gaan naar de cache van de Windows Store, zie bovenstaande stappen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan