/windows/system32/config/system

Status
Niet open voor verdere reacties.

DoDoDoDo

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2003
Berichten
18
Het zal vast een veelbesproken probleem zijn.. maar ik ben er dan ook niet zo goed in allemaal! Ik start de pc op en krijg dan een zwart scherm met de foutmelding dat dit mist of corrupt is? Ik word gek want moet morgen een scriptie inleveren en ik ben ecth onwijs bang dat ik alles kwijt ben... Ik krijg het niet in de safe mode ofzo? (via F8) en ik weet het niet meer... HELPT IEMAND MIJ ALSJEBLIEFT? desnoods betaal ik of whatever maar dit moet echt even gefixt worden want anders kan ik mijn studie wel vergeten..
Dank jullie wel
 
Zolang je hardeschijf (nog) niet kapot is, dan is je scriptie altijd nog intact.

1) Zorg ervoor dat een opstartdiskette in de A-drive zit.
2) Zet je pc aan.
3) Zet je bios op de A-drive (neem hiervoor de optie boot-sequence)
4) Via Dos kun je je scriptie op een diskette zetten.

Dennis.
 
Allereerst: Dat XP niet goed functioneert is van later zorg, dit kun je later altijd nog herstellen. Zorg er maar eerst voor dat je scriptie gered wordt.

Zo te horen beschikt je niet over een opstartdiskette, dit is eigenlijk een vereiste voor een computergebruiker.

Heb je nog een andere pc met de mogelijkheid om te internetten, dan kun je hier een opstartdiskette downloaden. Of even van een kennis lenen.

Dennis.
 
Ik snap het allemaal niet meer, ben echt een drama hierin! Oke waar download ik zoiets? en wat doe ik ermee? en vervolgens? En hoe krijg ik mijn bestanden dan heel? en wat allemaal... HELP
 
Stap voor stap.

We doen het stap voor stap. Lees eerst mijn vorig bericht hierboven.

Dennis.
 
Oke.. en dan? Ik download die voor xp en dan? Dit is dus op een andere pc he, maar wel met dezelfde internet verbinding!
 
Nee, niet branden.

Wacht even aub, heb een vraagje:

Wat is het besturingssysteem op de andere pc?

Dennis.
 
Kunnen we dit niet via messenger doen ofzo? Dit gaat een beetje onhandig heb ik het idee haha
 
Ja, want daarmee moet je straks je pc opstarten. Dat komt zometeen wel.

Dennis.
 
Ik heb iets gemaild gekregen van iemand :


Mogelijk een beschadigd bestand en probeer het volgende:

XP herstellen vanaf cd-rom

Doe de CD ROM van XP in je drive en doe het volgende:
Start > Uitvoeren > sfc /scannow (let op spatie achter sfc) > OK of ENTER.
Windows kijkt dan na of er beschadigde bestanden zijn en vervangt deze zonodig door de originele.


Is dit niet de goede oplossing of heb jij een betere? En kan ik het nogmaal sniet via een andere manier met je bespreken dan dit forum.. het gaat zo langzaam en ik word echt half gek hier
 
Natuurlijk is dat ook een optie. Dat had ik jou in het begin ook al kunnen adviseren, maar was toch te voorzichtig, want het kan misschien van kwaad tot erger worden. En aangezien het om een heel belangrijk bestand gaat, is de optie om een opstartdiskette te gebruiken de allerveiligste manier.

Ik kan jou mijn Msn wel geven, want de behandeling over een opstartdiskette is hier niet zo nieuw en die informatie kan hier door anderen wel gemist worden, denk ik.

Dennis.
 
ALs je die geven wilt graag.. Dan praten we daar verder en help jij mij even zo snel mogelijk als je dat wilt :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan