/windows/system32/config/system

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dus eerst je scriptie middels een opstartdiekette veilig stellen en dan pas de raadgeving in die mail opvolgen(dat is ook het herstellen van XP), maar niet de allerbelangrijkste op dit moment, want je hebt nog een Laptop.

Dennis.
 
Ik hoop, dat ik de regels van Helpmij niet schend door iemand via Msn te helpen. Wanneer het probleem opgelost is, zal ik dit alsnog hier bekend maken.

just_4every1@hotmail.com

Dennis.
 
Hmm das geining, dit heb ik op een bepaalde machine ook steeds, toevallig eergistere weer.

Verse XP pro SP2 installatie en toch doet ie dat 1 keer per half jaar een keer.

CD tje er in en met de optie R aanloggen op me windows installatie en dan chckdsk /p doen en weer opnieuw opstarten en dan doet ie het weer.

Maar waar dit nu door komt weet ik nog steeds niet...
 
Sith Warrior,

Ik heb @DoDoDoDo op je bericht geattendeerd.

Dennis.
 
Geplaatst door DoDoDoDo
****.. Ik ben er nog steeds niet uit! :(
Vermeld er dan ook nog even bij dat je de optie om een diskette- en/of een cdrom-drive in het bios te selecteren niet kan vinden.

Anders was je scriptie al lang weer boven water geweest.

Dennis.

PS: Ik heb me verslapen door mijn hoofdpijn, sorry.
 
Geplaatst door DoDoDoDo
****.. Ik ben er nog steeds niet uit! :(


het is heel erg makkelijk eigenlijk.

1: stop de windows XP cd in de cd-rom speler

2: nu krijg je de melding: druk op een toets om van cd-rom te starten. druk dan op een toets.

3:w8 een tijdje tot je het volgende scherm krijgt:
je kunt kiezen: - enter om te installeren
- R om te repareren
- esc om te annuleren
druk op R

4: nu kom je in een DOS venster
en krijg je de vraag wat je wilt repareren (kies installatie, in veel gevallen staat er 1:c/windows) druk dan op 1

5: wordt admin password gevraagd.

en dan restarten.

dat moet het doen
 
Geplaatst door Stuwie



het is heel erg makkelijk eigenlijk.

1: stop de windows XP cd in de cd-rom speler

2: nu krijg je de melding: druk op een toets om van cd-rom te starten. druk dan op een toets.

3:w8 een tijdje tot je het volgende scherm krijgt:
je kunt kiezen: - enter om te installeren
- R om te repareren
- esc om te annuleren
druk op R

4: nu kom je in een DOS venster
en krijg je de vraag wat je wilt repareren (kies installatie, in veel gevallen staat er 1:c/windows) druk dan op 1

5: wordt admin password gevraagd.

en dan restarten.

dat moet het doen

En als zijn floppydrive nou als eerste in het bios bootmenu staat vermeld:confused:

zo makkelijk is het dus niet!
 
Wat jammer allemaal.

Beste mensen,

Even voor de duidelijkheid.

Zelf heb ik met @DoDoDoDo via Msn contact gehad. Van hem begreep ik dat het bios van zijn pc niet de optie heeft om zijn pc vanuit de diskette-drive en/of de cdrom-drive te laten booten.

Dat is dus het hele probleem. Zelf ben ik van mening dat die optie er wel degelijk aanwezig moet zijn. Ik had nog met hem gisteren afgesproken, dat ik omstreeks middernacht weer op Msn present zal zijn, maar ik heb me verslapen(had barstende hoofdpijn namelijk)

Sindsdien vernam ik niets meer van hem. Ik(maar ook jullie) had hem zo graag willen helpen.

Dennis.
 
Zodra ik het voor 12 uur vannacht weer aan de praat heb kan ik het alsnog mailen en zit ik nog binnen de toegestane limiet! Kan iemand mij nog helpen?
 
Wat voor Laptop is het,.. merk en type aub, dan kijk ik even of ik de bios instelling kan vinden?

Is er bij jouw niemand in de buurt die dit kan verhelpen dan....

Mike
:confused:
 
Laatst bewerkt:
hey,

ik heb precies het zelfde, maar dan met mijn laptop. ik krijg ook een zwart scherm met de tekst:

windows kan niet worden opgestart omdat het volgende bestand niet gevonden kan worden of is beschadigd: \windows\syshem32\config\system\

ik heb al geprobeerd om dit op te lossen met de optie ''R'' op de installatie cd-rom. ik snap eigenlijk niet hoe ik dat moet doen. merk laptop: toshiba satellite 2450. er zit een externe usb floppy drive bij.

ik had gister windows opnieuw geïnstalleerd, die deed het, maar toen ik opnieuw ging opstarten, kreeg ik deze melding.

ik heb ook de recoverydisks van toshiba geprobeerd, maar dat lukt ook niet. hij gaat na de installatie chkdsk doen en dat duurt vreselijk lang. hij start daarna ook niet meer op.

zou mijn hardeschijf kapot zijn?

wie kan mij hier vanaf helpen?

bedankt alvast,

duckie
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan