Windows Taakbeheer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lisje1987

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2005
Berichten
205
Mijn Windows taakbeheer lijst staat altijd behoorlijk vol. En mijn pc wil dan ook nog wel eens een beetje langzaam reageren. ALs mijn vriend hier is en hij kijkt in die lijst, kan hij zo van alles afsluiten en dan gaat alles ineens weer een stuk sneller!
Maar ik heb daar niet zoveel verstand van, en ik weet gewoon niet wat ik wel kan afsluiten en wat niet, dus daarom sluit ik maar gewoon niks af, dus... mijn pc is langzaam.
Maar nou vraag ik me af, is er een lijst met alle processen die absoluut niet moeten worden afgesloten zodat ik weet welke er wel kunnen worden afgesloten? Of kan iemand mij vertellen welke soort processen ik wel en welke ik niet kan afsluiten?
 
dat kunnen we niet zo zeggen omdat we niet weten wat er daar allemaal tussenstaat. mischien aan je vriend vragen om dat allemaal op te schrijven? met msconfig kan je zeggen welke dingen er moeten opstarten samen met het inloggen...
 
wynand zei:
dat kunnen we niet zo zeggen omdat we niet weten wat er daar allemaal tussenstaat. mischien aan je vriend vragen om dat allemaal op te schrijven? met msconfig kan je zeggen welke dingen er moeten opstarten samen met het inloggen...

Oow okej, ik dacht dat er misschien een lijst was met standaard windows processen die er altijd actief staan ofzo, maar iig bedankt!
 
die van systeem en van local host zou ik afblijven, maar met de rest moet je wat spelen...
 
waarschijnlijk is het een boel 'troep'

Je kan even scannen op virussen, spyware en andere 'bagger'

Spyware > www.hitmanpro.nl

En je kan een hijackthis logje plaatsen op www.antispywareoffensief.nl waar ze je goed helpen. (er staat ook op de site hoe je zo'n logje maakt).

Dit zorgt ervoor dat je veel troep weg kan gooien ;)
 
Rimsic zei:
waarschijnlijk is het een boel 'troep'

Je kan even scannen op virussen, spyware en andere 'bagger'

Spyware > www.hitmanpro.nl

En je kan een hijackthis logje plaatsen op www.antispywareoffensief.nl waar ze je goed helpen. (er staat ook op de site hoe je zo'n logje maakt).

Dit zorgt ervoor dat je veel troep weg kan gooien ;)

Ja en daar hebben ze dus liever weer niet dat je Himan gebruikt
 
Nog even een reactie mijnerzijds: er is ook een site zoals deze o.a., daarop staat een lijst met programma's die mee en niet mee moeten opstarten, met *) uitleg, topic van XP_PC: klik > Hoe van je overbodige opstartitems af te komen

*) Er zijn meerdere sites maar deze van castlecops.com wordt aanbevolen.
"Y" - Is OK, aangeraden te laten staan. (zelfde als bij bovenstaande rating 4 eigenlijk, alleen dan iets breder)
"N" - Niet nodig, zelfde als rating 2 hierboven.
"U" - Meestal niet nodig, hangt af van de gebruiker. Zelfde als rating 3 hierboven.
"X" - Zelfde als rating 1 hierboven. Spyware dus
"?" - Onbekend. Zijn ze nog aan het onderzoeken of weten ze niet zeker.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan