Windows tijd aanpassen via register

Status
Niet open voor verdere reacties.

Piet42

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2008
hoi:)

Ik wil graag weten hoe ik mn windows tijd aan kan passen via het register, aangezien het op de normale manier niet kan.

mvg

Piet42:)

alvast bedankt.

hoi:)

Ik wil graag weten hoe ik mn windows tijd aan kan passen via het register, aangezien het op de normale manier niet kan.

mvg

Piet42:)

alvast bedankt.

In het regsiter kan dat niet

Maar je kan het wel in de BIOS doen.

Herstart de pc eens en dan moet er normaal op je scherm staan: Setup press...

Dit is mestal: Del, F2 als je in de BIOS bent dan zal er waarschijnlijk de tijd staan. Als je die verandert word die in Windows ook verandert.

Bedankt voor het antwoord, maar ik zoek een manier om dit in windows te doen, desnoods met een programma die ik moet downloaden.

[want op de normale mannier komt er niks als ik op de klok klik, en in configuratie scherm werkt het ook niet]

den kan het misschien dan met 'cmd' ?

Misschien is het handiger aan te geven, wat je aan de tijd wil veranderen.

Met rechts op de klok klikken en de tijd aanpassen. Helaas pakt Windows de tijd van het Bios, dus kun je het beter daarin aanpassen. Anders zal het na opnieuw opstarten weer terug gezet worden.

Met rechts op de klok klikken en de tijd aanpassen. Helaas pakt Windows de tijd van het Bios, dus kun je het beter daarin aanpassen. Anders zal het na opnieuw opstarten weer terug gezet worden.

sorry maar ik ben vergeten te zeggen dat ik geen noob ben :)

dat werkt juist niet, schijnt uitgesckeld te zijn door de systembeheerder?? terwijl ik thuis op mn iegen pc zit,

sorry maar ik ben vergeten te zeggen dat ik geen noob ben :)

dat werkt juist niet, schijnt uitgesckeld te zijn door de systembeheerder?? terwijl ik thuis op mn iegen pc zit,

ha :P
hoe het komt met dat van die systeembeheerder weet ik niet...
(is dat dan in de bios of in windows zelf dat je dit voorhebt?)
Hoe komt dit dan dat je je tijd niet kan aanpassen in windows?

het is niet beveiligt, maar dat zegt de pc :)

ik heb de admin rechten, zelfs met de administrator kan het niet.

het aanpassen in de bios lukt dus echt niet? :confused:

Lukt het je ook niet als admin in de veilige modus?

Browse naar c:\windows\system32
Zoek daar het bestandje timedate.cpl
Dubbelklik, et voila

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan