Windows traag, ventilator niet!

Status
Niet open voor verdere reacties.

MB2505

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2011
Hoi,

Sinds een tijdje wordt mijn windows 7 installatie erg traag. Terwijl programma's gewoon draaien loopt explorer.exe helemaal vast. De taakbalk doet niets meer, het geluid is niet meer harder of zachter te zetten en zulke dingen nog meer. Na het opnieuw starten van explorer.exe werkt het weer even. De ventilator daarintegen werkt erg hard. Hij draait constant op volle toeren, of de laptop nu bezig is of niets doet.

De huidige windows installatie draait pas 4 maanden. Het is een Packard Bell Easynote TJ-61 SB005, van 2 jaar oud, november 2009.

Volgens de broncontrole van Windows Taakbeheer is het processorverbruik 100%. De laptop wordt vooral gebruikt voor school, er draaien programma's als VirtualBox op.

Hgr.
MB

Hoe heten de processen die veel performance vragen als je alle programma's sluit?

Hoi,

Ik kan het nu niet controleren, want hij draait nu (opeens??!!!) normaal. Het is dus moeilijk te zeggen. Zo gauw het weer begint laat ik het je weten.

hgr.

ik denk dat het misschien ook slim is om je pc eens grondig te scannen voor spyware en virussen kan best dat die ervoor zorgen
dat je processor steeds op 100% draait en daarmee hij dus flink moet koelen.

Een scan gedaan met Malwarebytes Anti Malware, er zijn geen kwaadaardige objecten gezien.

hgr.

Laatst bewerkt door een moderator:
Helaas, link werk niet..
hgr.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

de pd draait al een tijdje weer normaal. Mogelijk was het toch een programma dat veel processorkracht nodig had, waardoor de ventilator ging koelen. Mocht het nog eens voorkomen laat ik het weten.

Hgr,

Hallo

Blij dat het terug werkt , maar ....

Persoonlijk reinig ik onze laptop's op regelmatige basis op de beschreven manier. (kost slechts enkele minuten)

Indien de vervuiling niet erg is , komt er hooguit een klein wolkje stof uit.

Dit kan al snel een verschil maken van 10°c of meer , en uiteraard enkel de uiteindelijke levensduur v/d laptop verlengen.

Indien je dit op regelmatig doet , kun je zelfs (slechts) een persluchtflesje gebruiken.

Of je dit nu wel of niet doet , is uiteindelijk uw beslissing.

Uw laptop is reeds 2 jaar oud , persoonlijk zou ik deze zuiver maken.

Peter

Bedankt voor uw reactie. Ik had de laptop opengehad en hij was schoon.

Hgr,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan