Windows Update 22H2

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Inventaris
Lid geworden
13 jun 2016
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H&S en Office 2021 Prof Plus
Microsoft komt met deze update. Ik zie weinig meerwaarde en ik moet eerlijk zeggen dat ik de meeste aangeboden nieuw functies niet begrijp, wellicht door ouderdom en niet nodig heb.

Kan ik die update helemaal elimineren of zit je er toch aan vast?

Citaat uit de link:
"Maak een emoji die uw gezin vertegenwoordigt door het aantal personen, huidtinten en meer te wijzigen. Druk op de Windows-logotoets + (.) om het emojipaneel te openen en naar familie te zoeken. Selecteer vervolgens een gezin en druk op +."

Wat is dat voor flauwekul?

Laatst bewerkt:
Wat u bedoelt met de keuze uit Emoji is onduidelijk maar ontegenzeggelijk zijn deze enorm populair. Het verschilt van land tot land of mensen waarde hechten aan gezinnen emoji. In de VS, waar Microsoft vandaan komt, zie je ze op auto's.

De tweejaarlijkse update (22H2 is: '22, tweede helft) kan u maar beperkt missen. Na verloop van tijd kunnen ze nodig zijn om verder te gaan met het verbeteren van Windows. Windows verandert met de updates in nieuwere versies. Nieuwe mogelijkheden zijn meestal uitbreidingen en die hoeft de gebruiker niet te activeren.

U heeft geheel gelijk met uw opmerking dat veel onderdelen van de upgrade flauwekul en overbodig zijn.
Ook de overgang van windows 10 naar windows 11 is discutabel. Voor de meeste mensen voldoet windows 10 perfect.
Maar ja, de wereld moest eens gaan denken dat Microsoft blijft steken in "oude dingen" en dus niet modern is.
En niet te vergeten, de hardware fabrikanten zijn heel blij met windows 11, omdat er bepaalde eisen aan de hardware gesteld worden en bestaande pc's vervangen moeten worden.

Windows XP werd ook al super beschouwd, wat grotendeels ook waar was na Win95, maar op een bepaald moment is ook daar de rek uit de gebruikte technologie.
Met het voortschrijdend inzicht zijn we immers nu blij met Windows 10... wat er niet gekomen was als ze bij XP waren blijven hangen....
Mensen kunnen over het algemeen niet zo goed met veranderingen om gaan, daar zit vaak wel een kern wat deze en andere materie betreft.

Het lijst van zaken die we vroeger super vonden, op diverse terreinen, daar willen we meestal niet naar terug.... hooguit de prioriteit om naar vrede op deze aardkloot te streven, een veilig & schoon milieu, en dat soort veel belangrijkere zaken.
In dat licht is deze door Senso genoemde aanpassing het al helemaal "flauwekul?"

Senso zei:
Kan ik die update helemaal elimineren of zit je er toch aan vast?

Iedere versie van Windows 10 wordt slechts beperkte tijd ondersteund. Daarna krijgt die versie geen updates meer. Hier kun je nalezen tot welke datum iedere versie van Windows 10 ondersteund wordt: https://learn.microsoft.com/en-us/lifecycle/products/windows-10-home-and-pro.

Ik neem aan dat je nu versie 21H2 gebruikt. De ondersteuning van die versie stopt op 13 juni 2023. Dus vóór die datum zul je toch over moeten naar versie 22H2, als je beveiligingsupdates wilt blijven ontvangen.

En wat die nieuwe functies betreft: in versie 22H2 van Windows 10 zitten zeer weinig nieuwe functies ten opzichte van versie 21H2. Natuurlijk zitten er in Windows functies die veel mensen nooit gebruiken. Dat is volgens mij altijd zo geweest. Ach, wat ik niet nodig denk te hebben, gebruik ik gewoon niet. Daar heb ik weinig of geen last van.

Updates bijgewerkt en dat ging zeer snel. Gelukkig niets gemerkt van wijzigingen. Bedankt voor de meningen.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan