Windows Update blijft hangen bij 0%

Status
Niet open voor verdere reacties.

computerdummie94

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2013
Berichten
6
Beste,

Gisteren heb ik een Toshiba C850D-11K aangeschaft. Er waren 63 updates die moesten worden gedownload en geïnstalleerd, maar bij het downloaden blijft de laptop constant hangen bij 0%/0kb, zelfs na het annuleren en het opnieuw trachten te downloaden na enkele opnieuw-opstart pogingen.

De enige mogelijkheid om een aantal updates te installeren is door eerst af te melden en de laptop af te sluiten. Voor het afsluiten wordt de ;laptop automatisch bijgewerkt door updates te downloaden en te installeren. Door deze manier worden echter niet alle updates geïnstalleerd. Er zijn, na de laatste keer dat ik de laptop heb afgesloten en bijgewerkt, nog 45 updates over.

Ik ben nu ten einde raad en heb van alles geprobeerd om alle updates te installeren, o.a.: het uitschakelen van Mcafee, Windows Firewall, het vernieuwen van het systeem, de troubleshooter gebruiken en het zoeken naar oplossingen op het internet, gecontroleerd of de instellingen van de Background Intelligent Transfer Service kloppen, maar tevergeefs.

Hopelijk heeft u de juiste oplossing voor mij, waardoor ik alle updates toch kan installeren.


M.v.g.
 
Installeer ze eens 1 voor 1.
Dan weet je welke problemen geeft.
 
Zelfs dat lukt niet.. Ik kan alleen maar (enkele) updates downloaden en installeren bij het afsluiten van de computer, maar als ik zelf een willekeurige update selecteer dan blijft Windows Update nog steeds hangen.
 
Als je kijkt bij de Geschiedenis bij Windows Update en mislukt ziet staan achter een update.
Click er eens op, want dan krijg je mogelijk een foutmelding onder ogen.

Plaats die eens hier.
 
Laatst bewerkt:
Dit is de foutmelding die ik kreeg na het annuleren van de download: 8007045B(bij alle updates).
 
Laatst bewerkt:
Het kan zijn dat je problemen hebt met de naamgeving van het bestand in mijn vorige posting, wat je ervan moet aanroepen na uitpakken etc.
Start de Windows Update automated troubleshooter dan eens vanaf deze link

Tijs.
 
Tijs, bedankt voor het toezenden van de troubleshooter. Ik heb hem opgestart, maar het probleem is niet verholpen. De updates kunnen nog steeds niet gedownload worden. Zie PrtScn voor meer info. PS.png
 
Laatst bewerkt:
Eerste wat je zou kunnen doen is een check en reparatie van systeembestanden (het probleem dat status "Vastgesteld" heeft.)
Open het Bureaublad , maak op het bureaublad een nieuwe snelkoppeling, met opdrachtregel: sfc /scannow
Rechtsklik op die nieuwe snelkoppeling en kies voor "Als Administrator uitvoeren"
Als die helemaal klaar is, probeer de updates opnieuw.

Tijs.
 
Tijs, ik heb de stappen opgevolgd en de scan is plotseling gestopt na het verification proces. Dat proces nam 2 a 3 uur in beslag. Ik denk dat ik maar morgen een bezoek aan de winkel breng. Heel erg bedankt voor de tips!
 
Laatst bewerkt:
Kijk eens in je services of de Background Intelligent Transfer Service (BITS) wel draait.
 
De BITS draait. Ik heb de laptop vandaag naar de winkel gebracht en volgens de medewerker was het te wijten aan een slome internetverbinding (?). Aangezien mijn internetverbinding naar mijn mening goed genoeg is, besloot ik om mijn antivirus programma te verwijderen. Op wonderbaarlijke wijze worden alle updates nu wel gedownload. Bedankt voor de tips iedereen =)!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan