windows update doet het niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

redmarvdh

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2008
Berichten
109
hallo,

ik heb vanochtend een clean install gedaan van windows xp home edition, toen heb ik geprobeerd om alle updates weer te downloaden en installeren. Ik heb dit op verschillende manieren geprobeerd.

Eerst probeerde ik het door service pack 3 te installeren, deze hoorde alle vorige updates ook mee te nemen, met een .cab bestand (zelf uitpakbaar). Dit lukte niet, nadat ik het bestand van microsoft.com had gedownload (ook van een andere bron geprobeerd) en had geopend zei de wizard dat het bestand beschadigt is.

Daarna heb ik eerst maar geprobeerd om sp2 vanaf een CD te installeren, dit lukte helaas niet om dezelfde reden, de wizard zei dat het bestand beschadigt was.

Toen heb ik als laatste redmiddel maar gewoon update voor update geïnstalleerd via windows update wizard, de eerste 4 updates gingen prima. Daarna downloaden ik 21 beveiligingsupdates, maar nadat die geïnstalleerd waren deden erg veel services het niet meer. Constant kreeg ik een windows foutenrapport dat verzonden moest worden, dus dit werkte ook al niet.


Heeft iemand nog een idee om mijn nieuwe windows installatie alsnog up-to-date te krijgen?

greetz Redmar
 
Hoi :)

Toch even eerst deze vraag: Heb je geen enkele melding of zo gehad tijdens de installatie?

ED
 
Volgens mij is er idd iets misgegaan. Slipstream je windows cd eens met windows xp SP3 en formatteer je pc daarmee.
 
nee helaas, geen melding tijdens de windows installatie.

Dat slipstreamen is een goed idee, ik probeer het even en laat wel horen hoe het ging
 
hallo,

oplossing voor updates: dialafix (is een freeware software-pakket die jou updates register en instellingen repareert)

had zelfde probleem, en is opgelost.
 
bedankt voor alle reacties.

Ik heb het met die geslipstreamde windows install CD gedaan, werkte prima.

Mijn pctje is weer helemaal gezond ^^

iedereen bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan