Windows update en pc werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chopper

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2001
Mijn schoonvader heeft, nog wel op advies van mij :( , zijn pc met windows update bijgewerkt.

Alleen als hij nu zijn pc opstart krijgt hij in windows direct een melding dat er probleem is met explorer.exe en dat windows opnieuw geïnstalleerd moet worden....wanneer hij op ok drukt sluit de pc direct af!:(

Is dit op te lossen zónder opnieuw te installeren?!
Zo niet, kan je windows opnieuw installeren zonder alle je documenten te verliezen (hij heeft namelijk allemaal foto's erop zonder backup).

Alvast bedankt!

systeemherstel uitvoeren naar een datum van voor het probleem / de melding ?

ik vergat nog een antwoord op je "foto"vraag.....

ja, dat kan, zolang hij maar niet voor een format kiest. Als hij middels de veilige modus het systeem nog wel aan de praat kan krijgen, kan hij overwegen om op de C schijf een map aan te maken genaamd : "bewaren" of zo en daar alle bestanden naartoe kopieren. Vervolgens Windows herinstalleren en die map "bewaren" blijft ongemoeid.

Als er toch geinstalleerd moet worden, dan is een schone installatie op een geformateerde harddisk verreweg te verkiezen boven een installatie over een bestaande heen. Ik hoop voor hem dat hij beschikt over meerdere partities, want dan kan hij zijn bestanden naar een D of E partitie kopieren en C eerst formateren alvorens hij Windows opnieuw op C gaat installeren.

Laatst bewerkt:
Dat gaat niet. De melding komt direct na het starten op het scherm. Je kan verder niets doen in windows, na het wegklikken van de melding sluit de pc meteen af.

Geplaatst door Chopper
Dat gaat niet. De melding komt direct na het starten op het scherm. Je kan verder niets doen in windows, na het wegklikken van de melding sluit de pc meteen af.

Probeer eens op te starten in veilige modus en dan systeemherstel te doen.

en als dat ook niet wil, dan booten met een 98SE bootdisk en vanaf de A: de D: benaderen en middels Dos commando's een map aanmaken op de D schijf en wederom met Doscommando's alle bestanden kopieren naar de D (schijf/partitie)

Laatst bewerkt:
Veilige modus blijkt ook niet te werken.

Volgens mij heeft hij wel twee harde schijven, dus ik zal morgen eens kijken of ik alle data naar de twee schijf krijg in dos.

Het dos commando is toch gewoon copy *.* C:\doelmap?

Bedankt voor je antwoorden in ieder geval!

Hoi, zelfde problem hier verleden week. Win ME geupdate en de ganse boel naar de **. Ik kon niet meer afsluiten en uiteindelijk was de helft van mijn scherm weg.
De gemakkelijkste oplossing was een nieuwe installatie van win XP. Gelukkig kon ik bij mijn pc-boer en oem versie kopen voor €109 dus dat viel nog mee.
Zou microsoft soms door de laatste updates de boel in de prak laten lopen? Misschien in de hoop dat we allen een nieuwe versie kopen?

Groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan