windows update en svchost.exe

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bassos

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2004
Hallo,

als ik de automatische update's aanzet in win xp pro dan knalt mijn cpu gebruik naar 100%-99% toe. En dat is geen werken natuurlijk. Als ik dan in taakbeheer naar de processen kijk dan zie ik dat svchost.exe de boosdoener is. Ik weet dat dit een standaard proces is dat in windows hoort, maar hoe komt dit dan? Heeft iemand een idee wat het is en of er een oplossing voor is?

ps: ik heb nu de automatische update's uitstaan en dan is er helemaal niks aan de hand.

ik heb dit ook op de pc van mijn ouders :s

maja ik doe als die svchost.exe iets gaat doen, dat proces beeindigen, en dan gaat het verder tijdelijk goed.

maja ik heb dus geen oplossing :p

Ik heb het even nagekeken. De enige svchost.exe staat in mijn system32 directory. Daarnaast heb ik via die tasklist gecontroleerd wat er opgestart wordt, maar daar zit ook niks schrikbarends tussen. Het is dan ook een vrij schone/nieuwe xp installatie, dus ik denk ook dat er geen kwaadwillende software op is geinstalleerd. Omdat deze pc voldoende beveiligd is. Iemand nog tips?

Naar mijn mening zit het probleem in de microsoft update functie, maar wat is er precies aan de hand...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan