windows update: fout 80072efd, kan geen updates uitvoeren, geen verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

ZithaM

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2001
Gisteren heb ik een upgrade gedaan van Vista naar windows 7. Dat verliep verder vlekkeloos.
Nu wil ik W7 updaten en aanmelden/activeren maar ik krijg geen verbinding. Althans de verbinding wordt door iets tegen gehouden.
Ik heb verbinding met met internet. Firefox werkt normaal. IE8 kan echtrer geen verbinding maken, net als het programa windows update.

Ik had Eset erop staan en die heb ik verwijderd omdat ik in eerste instantie helemaal geen verbinding had. Nadat die eraf was had ik verbinding. Maar niet alle programma's. Windows update wil niet meer updaten. Bij probleemoplossing staat: U moet mogelijk de websiteadressen van Windows Update aan de uitzonderingenlijst of de lijst Toestaan van het blokkerende programma toevoegen om Windows Update Service toe te staan om verbinding met internet te maken via poort 80 en 443 en zo het probleem te verhelpen.
Het zou er standaard bij moeten staan. Maar waar staat dat? Waar kan ik dat controleren. Het ziet er in W7 allemaal weer net even anders uit.

Ik weet even niet meer waar ik moet zoeken

Erg vreemd allemaal. Ik heb opnieuw een upgrade gedaan van W7. Nog steeds geen algehele verbinding. Firefox werkt, windows update niet. Ik zelfs W7 niet registreren/activeren.
Ik heb nu 'binnenkomende verbindingen toestaan' aan gezet. Niet de bedoeling maar dan kan ik in ieder geval de updates ophalen. Hij is tenminste druk bezig updates op te halen en te installeren.

Is dit soms nog een bug in W7 die nog gerepareerd moet worden. Windows blokkeert zijn eigen services.

Ik was al niet van de upgrades maar nu helemaal niet meer. Het werkt gewoon niet, geeft te veel conflicten.

Windows 7 volledig geinstalleerd en het werkt nu wel. Ik kan updates ophalen en heb het programma geactiveerd.
Nadeel is dat je alle programma's weer opnieuw moet installeren maar ik begin nu wel weer met een schone lei.
Maar goed dat ik een volledige versie gehaald heb en geen upgrade :cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan