Windows Update "Fout bij configureren van Windows Updates" error "8007002"

Status
Niet open voor verdere reacties.

markpc

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2013
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn Windows Update. Ik kan geen updates meer installeren, in eerste instantie lijkt het erop dat ze wel geinstalleerd zijn: "voltooid: 11" (allemaal dus) maar als ik dan opnieuw opstart gaat het mis: eerst komt er "configureren van Windows updates..." te staan, en daarna "Fout bij configureren van Windows Updates. Wijzigingen ongedaan maken..." . In de geschiedernis van Windows Update is de foutcode 8007002 te vinden.
Hiervoor had ik al problemen met het .Net Framework, misschien heeft dat er iets mee.

Ik heb het volgende al geprobeerd:

- Windows Update cache leegmaken: C:\Windows\Software Distribution\Data Store leegmaken
- Diverse Fix'its gedraaid (sommige schenen te helpen, "dit en dat opgelost" , maar het lost het probleem niet op")
- Chkdsk gedraaid
- Systeem bestanden check gedaan (SFC)
- System Update Readiness Tool gedraaid, "update 1 van 1 mislukt" .

(Als iets niet duidelijk is, vraag gerust!)

Naar mijn idee weet ik er best veel van, maar nu weet ik ook even niets meer.

Hartelijk bedankt alvast voor de hulp! :thumb:

:oMisschien vergis ik me maar is het niet zo dat als je zulke updates binnen krijgt, dat je ook als eerst in eigenschappen kijken kan waar voor bestemd zijn ze en of ook, of zijn ze voor jouw systeem noodzakelijk ?
heb je ze misschien versie van 64 en of 32 bit beschikbaar en welke je aangeven voor installatie moet ?? enz..enz.. Wie weet misschien heb je ze helemaal niet nodig en op die manier je ze weigeren/ opheffen kan ..?

Hebben wij eindelijk hier over updates welke installeren niet lukt ??

Laatst bewerkt:
Het gaat om in totaal 12 updates: algemene "updates voor windows 7" en beveiligings updates.
Ik kan inderdaad kiezen welke updates ik wil installeren, maar er staat niet bij of ze voor mijn systeem zijn, daar ga ik dus maar vanuit.

Het zijn wel belangerijke updates die ik sowieso wil doen, vandaar. Amders was het geen probleem geweest. ;)

:confused: Och ?
Ik dacht alleen maar updates welke zijn niet gelukt misschien je vanuit die eigenschappen achterhalen kan of zijn ze noodzakelijk of niet, en ook achter elke mislukte update moet een fout-code zitten via welke je ook weer achter komen kan of voor systeem belangrijk ze zijn, mochten ze wel van belang zijn via fout-code kom je ook tot uitleg hoezo ze niet gelukt zijn wat je verder moet doen als je ze toch installeren moet enz.. enz..

Geen een Microsoft FixIt dus helpen kan ??

Zoals bijv. -->> http://www.windows-helpdesk.nl/update-werkt-niet-meer/ <<-- kijk aandachtig alles tot onderaan van de pagina !

En eventueel deze handelingen ook -->> http://windows.microsoft.com/en-us/windows/windows-update-error-80070002#1TC=windows-7 <<-- Ongv. dezelfde als bovenstaande

Laatst bewerkt:
:confused: Och ?
Ik dacht alleen maar updates welke zijn niet gelukt misschien je vanuit die eigenschappen achterhalen kan of zijn ze noodzakelijk of niet, en ook achter elke mislukte update moet een fout-code zitten via welke je ook weer achter komen kan of voor systeem belangrijk ze zijn, mochten ze wel van belang zijn via fout-code kom je ook tot uitleg hoezo ze niet gelukt zijn wat je verder moet doen als je ze toch installeren moet enz.. enz..

Inderdaad, maar dat heb ik al gedaan. De updates waren "belangerijk en aanbevolen"
daarna "mislukt met error 8007002"
Uit mijn hoofd. ;) En die informatie over de error heb ik ook gelezen, maar ik word er niet wijzer van, niets helpt.

Bedankt voor de links, ik ga ze morgen proberen. Ik laat het rezultaat wel weten.
De laatste link was ik al tegengekomen, heb alles daarin al gedaan, heeft niet geholpen...

En ik heb het gevoel dat ik echt alle fix'its betreffende dit onderwerp gedaan heb....

Laatst bewerkt:
Update:
Ik volg nu de instructies uit de eerste link die je stuurde. De fix'it heeft niet geholpen: "Het probleem kan niet worden vastgesteld met Windows Probleemoplossing."

Dus ga ik maar manueel aan het werk, zoals gezegd in het artikel.
Dat is nu gedaan. Scheen er goed uit te zien, dus ik ga nu opnieuw opstarten en daarna de updates weer proberen installeren...
Ik laat weten hoe het is gegaan. :)

Edit: Hij is de updates nu aan het installeren... ;)

Laatst bewerkt:
:d Ben nu voor jou duimen :D en wacht ook met spanning op uitslag ..;)

Bedankt! Maar het is toch weer mislukt, helaas. :( Ik doe er nog een screenshot bij, misschien helpt dat (nog) iets.
Misschien lijkt een herinstallatie beter op zijn plaats hierzo? :confused:

Screenshot_updatemislukt.png

En deze updates gaat het om: (ze mislukken allemaal, ook 1 voor 1)

Screenshot_updates.png

Laatst bewerkt:
:( Nee doe maar even a.u.b. windows nog niet her-installeren ...

ALS ik jou was ik zal ongv. zo eerst proberen ( ik zei proberen ! maar garandeer ik niks :( )

Ik zal dus ALLE bestaande en mogelijke activiteiten stoppen ( acuut alles ! ) en zal dan gaan PC opruimen zoals Temp/%Temp%/Prefetch/Tijdelijke Internet bestanden/Cookies apart ! op twee manieren ! kan ook wissen ! en als laatste standaard windows schijf opruiming ook ...
Dan zal ik vervolgens per direct in windows service's Updates en ook Firewall handmatig uitschakelen ( later kan je terug natuurlijk weer inschakelen ! ) dan zal ik nog eens Windows Firewall absoluut UIT-schakelen, die moet je ook op 2 punten uitschakelen ! en vervolgens zal opnieuw die ALLE uit eerste link handelingen stap-voor-stap opnieuw nadoen ...
Na eerste volgende windows her-start je moet weer jouw Firewall terug op twee punten IN-schakelen en in Services ook opnieuw opstarten !
Firewall !.jpg Windows Services !.jpg
-------------
Zal kunnen op die manier probleem wel opgelost worden ?? :(

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tips, ga ik gelijk proberen... Ik laat het je weten of het is gelukt. ;)

Edit: Del “%ALLUSERSPROFILE%\Application Data\Microsoft\Network\Downloader\qmgr*.dat” Dat lukt mij niet vanwege een error: "bestandlocatie niet gevonden" .

"Als u de BITS- en Windows Update-bestanden opnieuw wilt registreren, typt u de volgende opdrachten, waarbij u na het typen van elke opdracht op Enter drukt. "

Af en toe verschijnt er een venster dat het gelukt is en soms mislukt het registeren ook. Vreemd.

Als ik terug ben doe ik de herstart en de updates.

Laatst bewerkt:
:) Oke ik wacht weer met spanning ...

I.v.m. jouw qmgr*.dat probleem kwam ik ook dit tegen ( die ken ik nog niet ! ) maar lijkt me wel dat voor jouw probleem bestemd is :( ( zo namelijk door Microsoft door-gewezen hierop werd ik )

KLIK -->> http://support.microsoft.com/kb/916251/nl

Korte Citaat van die tip daar !
En dat heb ik jou vergeten te vertellen ! :(

Moet u mogelijk de Background Intelligent Transfer Service (BITS) of de Windows Event Log-service opnieuw starten ..

Laatst bewerkt:
Oke, bedankt. Ik zag dat de Background Intelligent Transfer Service uitgeschakeld was, misschien was dat het probleem. :)

Edit: Blijkbaar dus! Ik heb 1 update gedaan, die geen herstart nodig had, en die is voltooid. Ik hou je op de hoogte. ;)

Edit 2: Nog 3 updates gedaan, met herstart, en het werkt! Ben nu de overgebleven updates aan het doen. Als die het dan ook doen, ben ik tevreden... :P

Edit 3: Jep, die deden het ook, alleen 2 .NET Framework updates niet, maar dat is iets anders. :)
Bedankt voor de hulp, ik heb er wat van geleerd! :thumb:

Laatst bewerkt:
Ja, ik kan .Net versie 3.5 niet inschakelen, want bij programma's en onderdelen --> Windows Onderdelen zie ik .net 3.5 niet, dus kan ik hem ook niet inschakelen.
Ik heb eerder al alle versie weggegooid met de Net cleanup tool dus ik ga ze allemaal weer installeren, kijken of dat helpt. Maar 3.5 lukt in ieder geval niet.

Mark maar hoe zoek je NetFrame Work 3.5 in windows programma's ? die moet je anders als je echt nodig hebt proberen IN-of UIT-schakelen :( je wet dat je in-gebakte NetFrame Work in windows 7 al hebt toch ?
Kan je even kijken (Heb je NFW 3.5 echt nodig ? ) ? ) ongv. zo : ( kijk screenshot ook ! ) nu snap niet hoezo bij mij ook uit staat :(

Start / Configuratie scherm / Programma's en onderdelen / Windows-onderdelen in-of uitschakelen / in volgende venster ALS maar bij NetFrame Work 3.5 vinkje uit staat je moet dan weer AAN-vinken, en dat is dat :D

ScreenShot017.jpg

Laatst bewerkt:
Ja, dat snap ik allemaal wel, (.Net 3.5 zit standaard in Win 7) maar dat vinkje is er bij mij niet! LOL. En ja, ik heb het Framework nodig voor bepaalde programma's die ik gebruik...

Screenshot_framework.png

(ik hoop dat die niet te off-topic word, trouwens.....)

Laatst bewerkt:
Oke, dat scheelt.

Maar goed, terug naar het vinkje van het Framework... Weet jij waarom die er niet tussen staat in de lijst van windows Onderdelen? Zie screenshot... :)

Neem ik aan dat in je windows wel SP1 hebt toch ?? of ?

Jazeker... :)

Die kende ik al... :) Maar hij geeft een error dat ik .net 3.5 bij Windows Onderdelen moet inschakelen... Heel vreemd.

Screenshot_net35.png

Laatst bewerkt:
Nee snap ook niet hoezo bij jou 3.5 FW niet is :( misschien in jouw systeem nog steeds geen Service Pack 1 geinstaleerd is ?? :(

Kijk even dus of die link met NET Framework 3.5 Service Pack 1 wat helpen kan, als je maar niet eerst SP1 installeren moet ? :(

Oke, dat scheelt.

Die kende ik al... :) Maar hij geeft een error dat ik .net 3.5 bij Windows Onderdelen moet inschakelen... Heel vreemd.

Bekijk bijlage 216775

Volgens die waarschuwing je zal moeten FrameWork 3.5 hebben, maar op plaatje zie ik nergens.. heb je nu wel nagekeken of in je windows wel SP 1 geïnstalleerd is ?? :(

2uz9ls9.jpg

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan