Windows Update "Fout bij configureren van Windows Updates" error "8007002"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee, ik weet zeker dat ik W7 SP1 heb. ;) Zie screenshot hieronder...

Screenshot_sp1.png

Maar die link werkt niet, aangezien hij zegt dat ik .net 3.5 bij Windows Onderdelen moet inschakelen, en daar heb ik het vinkje dus weer niet voor. Raar.

Dat is juist ook wat ik niet begrijp, wat je uitschakelen moet ? dat je misschien wel Framework 3.5 hebt dan hoef je die niet uitschakelen, maar omdat jij probeerde verse overheen installeren misschien ? ( heb je die daar wel ge-download ?? )..
En heb je echt goed nagekeken daar in windows onderdelen in of uitschakelen of echt helemaal niets aanwezig i.v.m. Framework 3.5 is ?? :(

Laatst bewerkt:
Alles goed driedubbel gecontroleerd, maar de updates en programma's die het Framework nodig hebben doen het nog steeds niet. En de errorcode van de mislukte updates geven aan dat ik een corrupte installatie van framework heb...

:confused: Dat is echter ongelofelijk en snap niet hoezo is dat zoo ingewikkeld ..

ALS maar zoiets niet helpen kan dan weet echt niets anders te zeggen dan ( windows her-installeren toch ? ) Kijk even zoiets -->> http://blog.pcwebplus.nl/microsoft-net-framework-problemen-oplossen/

Of deze versie van Framework 3.5 beter helpen kan ? -->KLIK !

:( Of zal misschien iemand anders met een betere tip hier bijspringen, gewoon afwachten ?

Laatst bewerkt:
Repareer dan het .NET Framework op je systeem.

Stop eerst de Windows update service:
  1. Klik op Start → typ: Opdracht. Rechtsklik Opdrachtprompt en klik op Uitvoeren als Administrator.
    Typ nu: net stop wuauserv.
  2. Je kunt met onderstaande tool .net framework grondig laten verwijderen.
    .NET Framework Cleanup Tool User's Guide - Aaron Stebner's WebLog - Site Home - MSDN Blogs
  3. Daarna schoon opstarten en NET Framework 4.5 downloaden en opnieuw installeren:
    Microsoft .NET Framework 4.5 downloaden in het officiële Microsoft Downloadcentrum en
    Microsoft .NET Framework 3.5 downloaden in het officiële Microsoft Downloadcentrum
  4. Start vervolgens opnieuw op en zet de Windows update service weer aan:
    Klik op Start → typ: Opdracht. Rechtsklik Opdrachtprompt en klik op Uitvoeren als Administrator.
    Typ nu: net start wuauserv.

dorado zojuist op dit alles heb ik hem aangewezen en service en update en dit en dat te stoppen zelfs clean Framework tool ook en weet toch niet hoezo hem daar niet dat installeren lukt,
Als je goed oplet dezelfde link voor dezelfde Framework heb ik hem aangegeven plus op dezelfde link van officiële Framework is nog een link via welke je volledige pakket van Framework 3.5 downloaden kan ( directe KLIK link ! ) en lukt niets :( ..
Hem begreep ik lukt wel downloaden maar niet installeren lukt, wegens niet-bestaande 3.5 Framework ( ?? ) ... Enigste en dat hoop ik misschien kan hem helpen nu met net stop wuauserv en strakjes opnieuw opstarten plus andere dezelfde wat je net omschreef handelingen ? :(

Ik denk dat het installeren van het framework niet lukt omdat het in Windows ingebakken is. Clean up tool heb ik al eerder gebruikt. Net 4.5 wil ook niet, allemaal foutmeldingen.

Ik vrees dat een herinstallatie hier gemakkelijker is....

Edit:

Hier is een screenshot van de error van het .NET framework 4.5...
Screenshot_errorframework.png

En 3.5 zegt nog steeds dat ik het moet installeren/configureren via Windows Onderdelen.

Ik ben nu voor de zekerheid mijn data aan het back-uppen, denk dat ik toch maar voor een herinstallatie ga, dat gaat misschien nog wel sneller...

Laatst bewerkt:
dorado zojuist op dit alles heb ik hem aangewezen en service en update en dit en dat te stoppen zelfs clean Framework tool ook en weet toch niet hoezo hem daar niet dat installeren lukt,
Als je goed oplet dezelfde link voor dezelfde Framework heb ik hem aangegeven plus op dezelfde link van officiële Framework is nog een link via welke je volledige pakket van Framework 3.5 downloaden kan ( directe KLIK link ! ) en lukt niets :( ..
Hem begreep ik lukt wel downloaden maar niet installeren lukt, wegens niet-bestaande 3.5 Framework ( ?? ) ... Enigste en dat hoop ik misschien kan hem helpen nu met net stop wuauserv en strakjes opnieuw opstarten plus andere dezelfde wat je net omschreef handelingen ? :(

Sorry ROYONIX, maar ik niet begrijpen jouw taalgebruik....

:( Ach jonge, ik bedoelde mee alleen maar dat ik MarkPC op dezelfde handelingen heb door-gewezen, met welke hij niet kon reden, behalve die gedeelte van jou met net wuauserv aan en uit zetten verder niets mee anders dat ik bedoelde :(

Nou, ik heb zojuist Windows opnieuw geinstalleerd, wat heeft geholpen. Ik zie het vinkje (aangevinkt dus) voor .Net 3.5 in Windows Onderdelen ook weer en bij programma's staat ondertussen ook .Net 4.5. Probleem opgelost, allemaal hartelijk bedankt voor de hulp en moeite! ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan