Windows update foutcode 80240016

Status
Niet open voor verdere reacties.

lversteege

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2008
Berichten
10
Sinds enige tijd probeert mijn nieuwe computer updates te installeren tijdens het uitschakelen van het systeem. Iedere keer loopt de machine hier op vast en staat vervolgens dus de hele nacht aan omdat het zich niet uitschakeld.
Ik ben zelf actief begonnen met constant updates te installeren, maar nu loop ik tegen de foutmelding 80240016 aan waarbij het systeem zegt,"er worden andere updates geinstalleerd, probeer het over een aantal minuten weer" .
Ik kan dus helemaal niet met updates installeren, en het zijn er nu al 16.
Weet iemand wat ik moet doen om deze foutmelding op te lossen?

Al vast bedankt.
 
probeer dit eens:

Before trying to rename the folder - did you stop the WU service?

How to rename the SoftwareDistribution folder in Vista -
1. Stop the Windows Update service (make sure you are logged on as an Administrator)

Start button || Control Panel ||System and Maintenance ||Administrative Tools
Double-click Services
(Provide the Administrator password or confirmation if prompted to do so.)
Right-click the Windows Update service and click Stop.

2. Click Start, type %windir% in the Start Search box, and then press ENTER.

Locate and rename the SoftwareDistribution folder.

3. Start the Windows Update service

Start button || Control Panel ||System and Maintenance ||Administrative Tools
Double-click Services
(Provide the Administrator password or confirmation if prompted to do so.)
Right-click the Windows Update service and click Start.
 
Bedankt voor je hulp , maar het spijt me, dit is al moeilijk genoeg zonder de engelse technische termen. De zogenaamde Administrative tools kan ik al niet vinden in het configuratiescherm. Welke Nederlandse naam heeft dit gekregen?
Ik ben nu eenmaal geen IT man, gewoon een simpele amateur als het gaat om computers.

Met vriendelijke groet,
lars
 
Bedankt voor je hulp , maar het spijt me, dit is al moeilijk genoeg zonder de engelse technische termen. De zogenaamde Administrative tools kan ik al niet vinden in het configuratiescherm. Welke Nederlandse naam heeft dit gekregen?
Ik ben nu eenmaal geen IT man, gewoon een simpele amateur als het gaat om computers.

Met vriendelijke groet,
lars

dat is heel begrijpelijk ;)
Ik zal het (een wat kortere versie) proberen zo goed mogenlijk uit te leggen in het nederland in verschillende stappen...

1e stap is de windows update service uitschakelen / stoppen(dit is maar tijdelijk):

-zorg eerste en vooral dat je aangemeld bent als administrator(als je enigste gebruiker bent of de eerste gebruiker bent dat is aangemaakt zou dat het geval moeten zijn)

-ga naar start
-typ services
-services verschijn, klik met je rechtermuisknop en kies voor uitvoeren als adminstrator
(geen een wachtwoord in als het gevraagd wordt maar ik denk dat dit niet zal gebeuren)
-navigeer in de lijst nu naar "windows update"
-rechterklik op "windows update" en kies voor stoppen


2e stap:
-ga terug naar start.
-typ daar "%windir%" (al deze codes/commands moet je uitvoeren zonder de aanhalingstekens ;))
-scroll nu naar beneden naar de map softwaredistribution en hernoem deze map naar Softwaredistribution_old


-start nu opnieuw op en probeer nogmaals opnieuw te updaten


succes :thumb:
 
Hallo,
Het heeft gedeeltelijk gewerkt, bedankt !
Alleen de Windows defender wil nog steeds niet updaten en de update van KB890830, windows programma voor het verwijderen van schadelijke software loopt iedere keer vast. In ieder geval al weer een stapje verder. Heb jij enig idee hoe ik deze laatste twee zaken oplos?
Alvast bedankt
lars
 
Ik ben blij dat we al wat verder geraakt zijn :p

maar kan je die laatste 2 zaken wat beter specificieren want ik veronderstel dat het niet defender zelf is dat niet wil updaten maar een update voor windows defender in de automatische updates?

Als je nog foutcodes hebt enzo...
 
Bij de windows defender krijg ik foutcode 0x80240016 als ik door de defender te openen probeer updates te zoeken.
Als ik via de update service probeer te dowloaden krijg ik weer de foutcode 80240016

Ik zal ook op de microsoft website kijken, bedankt voor de tip.
groet,
lars
 
Het programma doet wel wat maar ik krijg een foutmelding bij het schrijven naar proxy instellingen (5) Toegang geweigerd.
Huidige WinHTTP-proxy instellingen
Directe toegang (geen proxyserver)

C:\>fsutil resource setautoreset true c:
voor het hulpprogramma fsutil heeft u administratorbevoegdheden nodig

Bij de reset utility van winhelponline krijg ik 2 programma's die ik kan laten scannen, en veel fouten in mijn systeem vinden. Maar om het merendeel top t e lossen moet ik het programma kopen. klopt dat wel?
 
als je het programmatje uitvoert moet je dan misschien eerst kiezen met je rechtermuisknop om het uit te voeren als administrator :thumb:
 
Het programma doet wel wat maar ik krijg een foutmelding bij het schrijven naar proxy instellingen (5) Toegang geweigerd.
Huidige WinHTTP-proxy instellingen
Directe toegang (geen proxyserver)

C:\>fsutil resource setautoreset true c:
voor het hulpprogramma fsutil heeft u administratorbevoegdheden nodig

Bij de reset utility van winhelponline krijg ik 2 programma's die ik kan laten scannen, en veel fouten in mijn systeem vinden. Maar om het merendeel top t e lossen moet ik het programma kopen. klopt dat wel?

Ik denk dat je een gesponserde link hebt aangeklikt. Bij mij werkt de link niet meer. Probeer deze maar eens:
http://aumha.net/viewtopic.php?f=62&t=33560
 
:(
Hallo. Ik kom er bij beide opties niet uit sorry !
Het programma kan ik niet uitvoeren als administrator.
En de via link kom ik niet bij een patch die ik kan downloaden.
misschien maar via een reddingschijf volledig opnieuw installeren????

groetjes
 
Is je probleem opgelost, of heb je het opgegeven?
Ik zit met het zelfde probleem.
Onlangs nieuwe AV en int.security geinstalleerd, en niet veel erna begonne de problemen.
Weet niet zeker of eea met elkaar in verband staat.

Heb wel onderstaande link gevonden.
Houd volgens mij wel in dat je je ISec. weer kwijt bent. ook geen prettige gedachte.

http://www.microsoft.com/netherland...aservice/Software/software_windowsupdate.aspx


Ben dus benieuwd hoe je het hebt opgelost
 
Nee, het is niet volledig opgelost. 'e'en keer in de zoveel tijd blijven er updates hangen en deze blijven voor rotzooi zorgen. Vooral de maandelijkse Windows updates tegen schadelijke software. Dus ik heb het opgegeven. Ik kijk naar welke updates er zijn en installeer degen waarvan ik weet dat ze geen problemen opleveren.
Het liefst zou ik terug gaan naar Windows XP, maar weet niet hoe dat moet dus ik laat het hier maar bij.

succes !
lars
 
Voorlopige oplossing...

Ik gebruik Panda AV

Kreeg de volgende tip die werkte. Ook nadat hij weer op autom. geschakeld is!
------------------------------------------------------------
Start > Uitvoeren > services.msc
Hier vind u Panda TPSrv, als u hier rechts op klikt en deze even manueel uitschakelt kan u de updates installeren.
Controleer nadien even om de service opnieuw op te starten, dit doet u eveneens via het rechtsklikken op Panda TPSrv.
 
Het is inderdaad gelukt !!
Dus het is de panda die conflicteerd met sommige updates!
Ik had 4 updates die vast lipen en die zijn nu allemaal geinstalleerd!
Hartstikke bedankt !
groetjes lars
 
Ik gebruik Panda AV

Kreeg de volgende tip die werkte. Ook nadat hij weer op autom. geschakeld is!
------------------------------------------------------------
Start > Uitvoeren > services.msc
Hier vind u Panda TPSrv, als u hier rechts op klikt en deze even manueel uitschakelt kan u de updates installeren.
Controleer nadien even om de service opnieuw op te starten, dit doet u eveneens via het rechtsklikken op Panda TPSrv.

:)
Na een half jaar is eindelijk het update probleem opgelost.
Bedankt
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan