windows update fouten: foutmelding 80070490 en "loop"

Status
Niet open voor verdere reacties.

moosey

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2012
hallo groep.. ik heb een probleem, windows update wil 3 updates niet installeren, geeft foutmelding: Code 80070490 (heb engelstalige windows). Het gaat om updates:
KB2641690
KB2620704
KB2588516

een andere update blijft zich maar installeren, maar begint daar steeds opnieuw mee. Dat is die met KB2633171

ik heb ondertussen de microsoft fixit tool geprobeerd, en ook de updates standalone gedownload en proberen te installeren, maar dat loste het allemaal niet op.

Moet ik nu Vista opnieuw gaan installeren?

Bedankt voor de hulp alvast,
gr. moosey

Wat aan te raden valt is het volgende:

Voer een bestandsconsistentiecheck uit voor de systeembestanden van windows.
Dit doet u door de volgende stappen te volgen:

1. Ga naar start en kies uitvoeren.

2. Vul hier cmd in, en gebuik hierna de toetscombinatie Ctrl + Shift + Enter om cmd als administrator uit te voeren.

3. Hierna verschijnt het zwarte windows Command prompt scherm.

4. Vul hier sfc /scannow in, en druk op enter.

LET OP! Het kan zijn dat de originele installatie CD/DVD van het besturingssysteem in de CD/DVD Drive moet worden gedaan.
Meestal wordt hierom gevraagd zodra het nodig is.

5. Als de consistentie check voltooid is, start dan het systeem opnieuw op.

6. Probeer hierna nogmaals de updates te installeren.

Ik hoor graag of het zo gelukt is.

Met vriendelijke groet,

Krijn Faber

hielp niet

jammer genoeg hielp de oplossing van niet, Krijn ... heb je nog meer suggesties?

groet, moosey

Kun je aangeven welke Fixit je hebt gebruikt? Er zijn namelijk heel veel verschillende Microsoft Fixit's voor verschillende problemen.
De betekenis van de foutcode staat op de volgende pagina beschreven: http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows7/Windows-Update-error-80070490
Daarin wordt ook aangeraden om de system update readiness tool te gebruiken. De update readiness tool is te downloaden vanaf de volgende links:

Vista 32 bits-> X86: http://www.microsoft.com/downloads/...06-c27d-4483-bc1f-04d43fa7b293&displaylang=nl
Vista 64 bits-> X64: http://www.microsoft.com/downloads/...c0-d00e-43e7-97ef-0feefc7ff064&displaylang=nl

Hallo Microsoft helpt, bedankt voor je antwoord.

Ik heb van de Microsoft site fixit gedownload voor mijn versie van vista (home premium, 32 bits), het bestand heet MicrosoftFixit50123.msi. Dei fixit loste het probleem dus niet op.

Ben nu bezig met de System Update Readiness, ik laat weten hoe het gaat, hij doet er erg lang over...

gr Moosey

de update readiness tool heb ik helemaal doorlopen. Jammer genoeg krijg ik - na een reboot uiteraard - nog steeds de eerder genoemde updates niet geinstalleerd...

Zijn er nog andere wegen te bewandelen?

gr moosey

Laatst bewerkt:
Dan kun je proberen de Windows update componenten te resetten. Hiermee wordt de status van de Windows updates gereset. De geinstalleerde updates blijven uiteraard geinstalleerd, echter zal het systeem hierna opnieuw moeten gaan "synchroniseren" met de Windows update services van Microsoft.

Voor het resetten van de Windows update componenten is een Fixit 50202 te downloaden welke de stappen geautomatiseerd voor u zal uitvoeren:
http://support.microsoft.com/kb/971058/nl

MicrosoftHelpt: dat hielp ook niet :(

seniorke: hoe verwijder ik een mislukte update? Ik zie dat nergens, onder "view update history" zie ik een lijst met updates, waarvan een aantal mislukte updates, maar met rechtermuisknop etc kan ik niets verwijderen?

moosey

moosey, probeer ze eerst eens te downloaden en zo te installeren. De mislukte zullen dan overschreven worden.
Ben even de kb's gaan opzoeken en heb gezien dat dit updates voor windows mail zijn. (belangrijke updates).
Het zou kunnen zijn dat je essentiële updates ontbreekt en daardoor de updates niet kan installeren.
Moest je de updates niet kunnen installeren voer dan dit eens uit.
Ga naar windows update en kies voor naar updates zoeken.
Windows update zal dan zoeken of er updates ontbreken . Als er ontbrekende updates gevonden worden zullen die gedownload worden.
Een bijkomende tip. Wanneer het niet lukt om updates te installeren, is de beste oplossing de kb op te zoeken in het microsoft download center, en de update te downloaden en handmatig te installeren.

hoi seniorke,

ik heb al eerder de updates los gedownload en geprobeerd ze te installeren, maar dat lukt ook niet. Aan het eind van het installeren zeg ie: "the selected updates were not installed". Dus los installeren werkt niet..
*zucht*

Heb je ook uitgevoerd For updates.
Het kan zijn dat je noodzakelijke update(s) ontbreekt om deze te kunnen installeren.

screenshot093.jpg

Bijlagen

• screenshot093.jpg
    screenshot093.jpg
    12,9 KB · Weergaven: 54
Laatst bewerkt:
naar updates zoeken laat de gewraakte 4 updates zien die hij maar niet weet te installeren. Niet tegelijkertijd, en ook niet individueel..

Probeer dit eens.
Schakel je beveiligingssoftware tijdelijk uit. Zolang deze tijdelijk uitgeschakeld is, zeker niet gaan surfen of e-mails binnenhalen.
Probeer de updates zo te installeren. Lukt het dan nog niet, denk ik aan één of ander virusje dat verhindert de updates te installeren.Scan dan je computer eens goed naar mogelijke virus(sen).
Vergeet achteraf je beveiligingssoftware niet terug in te schakelen als het gelukt is de updates te installeren met uitgeschakelde beveiliging.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan