Opgelost Windows update - Geen WMCI meer

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Fijn dat je het finaal in orde hebt, al begreep ik tijdelijk je probleem niet. Uit je voorgaande posts konden we afleiden dat je best in staat was om te bepalen hoe en waar je specifieke instructies in je code kon verwerken. Je had al een methode om een weekdag in het Engels op te vragen, en daar heb ik enkel de manieren aan toegevoegd om die in het Nederlands of als getal te bekomen.
Mijn "echo Weekdag: %weekdag% - Dagnummer: %dagnr% - Vandaag: %today%" staat nu ook redelijk overbodig in je laatste code; die had ik erbij staan om te demonstreren dat mijn voorgaande instructies correct waren;)

Nog een supplementje?
Al je IF-regels kan je veel eenvoudiger schrijven. Een echt alternatief voor 'Select Case' uit bv. vba bestaat hier niet, maar je komt aardig in de buurt met:
Code:
echo off
for /f %%i in ('powershell -command "(Get-Date).DayOfWeek.value__"') do set dagnr=%%i
echo ,1,3,5,6, | find ",%dagnr%," >nul
if errorlevel 1 goto 2

:1
echo 1
echo %today%_%Dagnr%
pause
goto end

:2
echo 2
echo %today%_%Dagnr%
pause

:end

O ja, de komma's bij ",1,3,5,6," zou je hier nog kunnen weglaten, maar stel dat je met getallen van meer dan 1 cijfer (bv. maanden) zou werken, dan horen ze er wel thuis.

Terug
Bovenaan Onderaan