Windows update gestopt

Status
Niet open voor verdere reacties.

phal

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2001
Berichten
227
Dag Helpers,
Begin juli kocht ik een nieuwe Toshiba Tecra S5 met daarop Windows Vista Business geïnstalleerd. Het was voor mij even wennen aan het nieuwe besturingssysteem maar na enkele dagen lukte dat wel.
Bij Vista is het automatische updaten een handige tool. Nu krijg ik echter al geruime tijd de melding dat de update niet gelukt is. Bij nazicht blijkt er vanaf 26 juli geen enkele update meer geïnstalleerd werd.
Wanneer ik Update laat lopen krijg ik de melding 'Er kan niet naar nieuwe updates worden gezocht' Fout: code 8000FFFF.
De productondersteuning brengt mij niet veel verder. De foutcode opzoeken levert geen resultaten op. De ondersteuning op de website van Microsoft verwijst mij naar de Toshiba omdat het besturingsysteem geïnstalleerd was bij aankoop en bij Toshiba verwijst de supportwebsite naar Microsoft voor Vista-problemen. Mijn probleem zit dus gevangen in een 'loop'.
Heeft iemand een idee wat er gedaan kan worden om dit op te lossen?
 
Blijkbaar heb ik niet goed gegoogled!
Misschien vind ik hier wel een oplossing.
 
Opgelost

Na de hint van gerwag om eens te googlen heb ik verschillende websites bekeken.
Eerst probeerde ik alle voorstellen die ik hier vond:
http://www.instantvista.com/8000ffff.html
maar dat leverde niet veel op.
Elders vond ik een aanwijzing dat de update kb929777 misschien de oorzaak van het probleem was. Zo kwam ik terecht op het forum van microsoft en vond ik de oplossing.

To resolve Windows Update error 8000FFFF, try the following steps:

1) Launch REGEDIT

2) Go into HKLM\COMPONENTS, and check if these three values exist under the COMPONENTS key:

PendingXmldentifier
NextQueueEntryIndex
AdvancedInstallersNeedResolving

3) Providing they do exist, back up the Components key, then delete the three above values.
4) Restart the computer, and Windows Update should now be working fine.

Dit was de goede oplossing.
Update werkt opnieuw en heeft al flink zijn best gedaan: er werden 50 essentiële updates gedownload en geïnstalleerd.
Nu werkt alles weer OK.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan