Windows update KB3024777 blijft steeds terugkomen

Status
Niet open voor verdere reacties.

srpchulp

Verenigingslid
Lid geworden
16 jun 2009
Ik heb op mijn Windows 7 64 prof installatie het vervelende gedoe met een Windows update die steeds maar weer terugkomt.
Het betreft
" KB3024777: Update voor Windows 7 voor x64-systemen
U moet deze update installeren als u Windows Update wilt blijven gebruiken. U moet mogelijk na installatie van deze update andere belangrijke updates voor uw computer installeren."

De update uitzetten (vinkje weghalen zodat ie niet meer verschijnt) lukt niet.
Kennelijk is het een update die perse aangebracht moet worden.

Zijn er anderen met dit probleem?
Of gaat de update bij iedereen verder goed.?

Klik er met rechts op en selecteer dan "Update verbergen". Misschien dat 'ie dan weg blijft.

Installeer hem anders eerst handmatig:
http://support2.microsoft.com/kb/3024777
Lukt dat en blijft ie dan nog zeuren... gebruik dan edmoor's optie om hem te verbergen.
Soms helpt het wel eens op de pc een paar keer helemaal uit te zetten en te herstarten, had ik deze week ook met een paar weigerachtige update via de Windows update optie.

Klik er met rechts op en selecteer dan "Update verbergen". Misschien dat 'ie dan weg blijft.

Lukt niet. Deze update schijn je niet te kunnen verbergen en moet perse aangebracht worden.

Installeer hem anders eerst handmatig:
http://support2.microsoft.com/kb/3024777
Lukt dat en blijft ie dan nog zeuren... gebruik dan edmoor's optie om hem te verbergen.
Soms helpt het wel eens op de pc een paar keer helemaal uit te zetten en te herstarten, had ik deze week ook met een paar weigerachtige update via de Windows update optie.

Uitgevoerd, maar lost helaas het probleem niet op.

Foutboodschap van Windows geeft ook weinig houvast: Code 80070005 Er is een onbekende fout in Windows Update opgetreden.

Probleem opgelost!

In het 2e artikel van Lange Pier http://borncity.com/win/2014/12/12/m...or-kb-3004394/ staat beschreven dat KB3002477 een eerdere foute update KB 3004394 probeert te herstellen (wordt er dan niet getest bij MS?).

Ik heb KB 3004394 handmatig via Software-overzicht/windows updates verwijderd en daarmee ook KB3002477 overbodig gemaakt en die komt dus niet meer terug.

Hmmmm die link werkt niet?

Ik heb die link aangeklikt maar die werkt niet. Ik kom op het volgende terecht:

Born's Tech and Windows World

not found

Apologies, but the page you requested could not be found. Perhaps ...

Hoe komt dit? Enige andere oplossingen iemand? Ik heb al wat vorige antwoorden bekeken.

Laatst bewerkt:
De link werkt in Lange pier zijn oorspronkelijke bericht wel.

Hetzelfde probleem gekregen. Ma die van MS mogen wel eens die zaken zelf opvolg ed.

srpchulp
Hetzelfde probleem gekregen. Ma die van MS mogen wel eens die zaken zelf opvolgen ed.
Heb ook hetzelfde gedaan waardoor ik dus hopelijks die meldingen niet meer ga krijgen. Bedankt voor de info.

Marnix

ivm link

Op jouw antwoord ivm link...
nu werkt die inderdaad wel??!? Maar ik zou het kunnen bewijzen dat die voordien niet werkte bij mij. Heb er een prtscrn van genomen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan