Windows Update KB975561 geeft foutcode

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henk4711

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2006
Een van mijn computer problemen (windowsXP prof.) is:
Ieder keer krijg ik de melding dat update KB975561 geinstalleerd wordt,maar bij controle blijkt dat deze mislukt is (automatische update ingeschakeld) geeft fout code 0x80070008
Hoe kom ik aan deze update (of er van af) ik ben al veel aan het zoeken geweest,schijnt bij meer mensen (op andere forums) problemen te geven te hebben.
Ik moet toe geven dat ik een hele boel niet snap.Is dit op een iet wat simpele manier uit te leggen/op te lossen.
b.v.d.:thumb:
Henk

(verkeerde rubriek ????? sorry)

Laatst bewerkt:
Ga handmatig naar Windows Update en schakel/verberg de desbetreffende update uit!

Voorkomen dat een update zich herhaaldelijk aanbiedt.

uitvoeren-services.msc dubbleklik op automatische updates en klik op stoppen
uitvoeren-%windir%\SoftwareDistribution\Download selecteer alles en verwijder het
ga naar Windows Update kies voor aangepast en schakel de bewuste update uit (deze update niet meer weergeven)
uitvoeren-services.msc dubbelklik op automatische updates en klik op starten
http://support.microsoft.com/gp/ht_man_wupd_master/nl#tab0

Lost dit 't probleem niet op download dan deze fix:
http://www.schoonepc.nl/nieuwsbrief/oplossingen_voor_veelvoorkomende_computerproblemen.html

Foutmeldingen tijdens updaten:
http://support.microsoft.com/ph/6527/#tab4

Laatst bewerkt:
Hi André
Bedankt voor het snelle antwoord:
Ik had dit al geprobeerd,Update geschiedenis weergeven,daar staan dan een aantal kruisjes (mislukte update) maar kan hier geen wijzigingen in aanbrengen.
Of doe ik wat verkeerd:eek:
Groeten
Henk:thumb:

ga naar Windows Update kies voor aangepast en schakel de bewuste update uit (deze update niet meer weergeven)

Hi Mik (geen André:))
Bedankt voor de aanvulling,ben voorlopig effe zoet.
Ik meld mij als het gelukt is.
Groeten
Henk:)

In de directory van softwareDistibution\Download staan ook nog 2 mappen
Ik weet niet of ik dat allemaal zomaar verwijderen kan.
Aangezien ik er weinig kaas van heb gegeten ben ik bang dat het een en ander niet meer werkt als dat verwijderd is.
Ik heb in service.msc. automatische updates op stoppen geklikt,als ik dan naar windows update ga staat er nog steeds automatisch,geen mogenlijk om op aangepast de klikken.
Of heeft dat te maken met het niet verwijderen van "softwareDistibution\Download "
Groeten

Dat zijn updates die eerder naar de pc gedownload zijn,deze krijg je later evt.weer terug.
Klik anders op de link van SchoonePc in #2

Hi Mik
Heb ik ook geprobeerd,maar die stomme update blijft terug komen:o
Ik denk toch dat ik er effe iemand bij moet halen die weet wat ie doet.
Voorlopig bedankt voor de inspanning ,in ieder geval nog een prettig weekend:)

Jammer dat we 't (nog) niet opgelost hebben gekregen,jij ook prettig weekend en ik denk dat ik ook maar 's ga stoppen er zijn nog andere dingen dan pc problemen.:p

Dit is een .exe !!! Kan jij garanderen dat het een veilige .exe is? Wat doet die .exe precies?

Laatst bewerkt:
Wat 5ja post zou een / de oplossing kunnen zijn, maar zonder zelf garant te staan voor een download, zeker een .exe, zal ik never iemand van een 'vreemde' site adviseren iets te downloaden.
Als 5ja nu vertelt waaróm die .exe dé oplossing is en waaróm hij meent dat het van die site veilig gedonwload kan worden, is het wellicht de snelste methode, maar ik blijf erbij, zonder uitleg / toelichting van 5ja zou ík 'm niet downloaden.

Los daarvan is de link die 5ja post, voorzien van een bestand dat volgens de naam identiek is aan jouw eigen probleem download (update).

5ja ???

Laatst bewerkt:
Had op de Microsoft website ff rond gesnuffeld.
Dat repareert die update.

P.S Microsoft heeft die .exe gemaakt

Ik wacht effe bericht van de helpdisk af.
Waarschijnlijk krijg ik dan de zelfde link:D ,alleen de melding "dit bestand"exe"kan uw computer beschadigen" klinkt dan een beetje vreemd als je iets wil "repareren"
Aangezien mijn computer kennis beperkt is,ben ik een beetje voorzichtig.
Maar leer natuurlijk graag bij "Aldoende leerd men" en "Door schade en schande wordt je wijs" maar wil de schade toch beperken:D
Groeten

Dat snap ik niet helemaal want die .exe heeft dezelfde update naam als de probleem update?

@Henk4711:

je gaat van Microsoft vermoedelijk een heel gedetailleerde beschrijving krijgen in de geest van "Doe dit en doe zo" etc. etc. Voer de instructies letterlijk uit!

Laatst bewerkt:
Opgelost !!!!!!!!:D
Nog niets van de support gehoord,ben benieuwd waar die mee komen.
Wat heb ik gedaan?? (bij toeval)
Toen ik naar mijn Hotmail (wat ik verder niet gebruik,alleen voor het copieëren van mijn normale Planet email voor alle zekerheid) kreeg ik een melding dat er een nieuwe versie van IE 8 beschikbaar was.
Na deze geinstalleerd te hebben,kreeg ik de melding om updates te controleren/downloaden.
Hierbij kwam weer de beruchte update te voorschijn,deze dus voor de zoveelste keer geinstalleerd en met succes,is deze keer gelukt:thumb:
Hoe het kan????????? Profiteer er van:D
Hartelijk dank voor alle inspanningen.
Ben binnenkort weer terug met een volgend probleem:rolleyes:
Groeten

Hierbij dan het antwoord van de support:
Ik begrijp uit uw e-mail, dat u een probleem heeft met een windows update die zich constant blijft aanbieden. De update in kwestie, KB975561, bevat functies die namelijk al inbegrepen zijn in een andere update. Vandaar dit euvel.

Om het probleem mogelijk te verhelpen wil ik u vragen de volgende stappen uit te voeren.

Ga naar start
Ga naar Alle programma's
Open Windows update
Kies bij de keuze Snel/Aangepast voor de optie aangepast
Windows zoekt nu naar beschikbare updates
Zoek nu de update die niet geinstalleerd wilt worden (KB975561)
Druk op het + (plus) teken die voor deze update staat
Vink hierna de optie "update verbergen" aan
Kies hierna linksboven voor de optie "updates installeren"

Hierna komt deze update niet meer naar voren, deze heeft u overigens niet nodig aangezien een nieuwere versie al geinstalleerd is.

Ik heb er verder niks mee gedaan omdat ik gisteren op onverklaarbare wijze deze update op de computer getoverd heb.
Groeten

Dat antwoord van Microsoft had ik ook al gegeven #2 (kunnen ze niks beters bedenken?)
Maar enfin,je probleem is opgelost door IE8 te dowloaden??? Is dit iets nieuws of zo? Nieuwe tactiek van Microsoft om IE8 te slijten? Nou moet ik wel toegeven dat 't met IE8 prettig werken is met de verbeterde functies die ze hebben ingebouwd.
Maar daar was ik niet een twee opgekomen.
Het hoeft maar opgelost te zijn.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan