windows update mislukt foutcode 490

Status
Niet open voor verdere reacties.

sky

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2004
Berichten
34
Hallo, sinds 10 dagen probeert mijn pc een update uit te voeren, iedere keer mislukt die. Ook als ik updates uitvoeren handmatig opstart. Het betreft update KB976932. Gisteren had ik nog 2 foutmeldingen, de andere melding was 9C48, maar die zie ik nu niet meer. Wat kan ik doen omm dit op te lossen?
 
Ga eens naar configuratiescherm en dan naar 'systeem', wat lees je daar bij je Windows versie ?
 
Verder niets? Dacht ik al..............
Die update die niet wil, die had je een jaar of 3 geleden al moeten downloaden en installeren, het is namelijk servicepack 1 van Win 7.
Het betekent ook dat je al een jaar of drie geen updates meer binnen hebt gekregen en het systeem zo onveilig als de pest is geweest én geworden, tenzij je heel recent 7 opnieuw hebt geïnstalleerd.
 
Hoi, daar snap ik niets van. Ik heb al 7 jaar automatische updates aan staan en bij mijn weten stonden er alleen optionele updates. Hoe los ik dit op? Ik ben huiverig om de PC te formatteren, heb wel diverse CD;s, maar weet niet zeker of ik een complete Windows versie op CD heb, Ik moet wel een CD hebben waarmee je zou moeten kunnen repareren.
 
Ik neig het met gast0225 eens te zijn: SP1 had al lang (jaaaaren geleden) op je systeem geïnstalleerd moeten zijn.

Maar goed, even terug naar je probleem:
Draai 2x (met een herstart van je computer tussen elke van de 2): Checksur (kies natuurlijk de juiste versie van Checksur, afh. van W7 64-bits of W7 32-bits)
Installeer het volledige SP1 pakket: hier
Kies bij het downloaden windows6.1-KB976932-X64.exe voor 64-bits Windows 7 of windows6.1-KB976932-X86.exe voor 32-bits Windows 7 (schuifbalk moet daarvoor naar beneden getrokken worden om ze te zien).

EDIT: ik zie dat je ondertussen een link gevonden had waar (o.a.) Checksur wordt uitgelegd/gelinkt als mogelijke oplossing.

Succes,

Tijs.
 
Goedenavond,

Bedankt voor de snelle hulp die ik tot nu toe heb ontvangen!

Na 2 uur met de Microsoft helpdesk gebeld te hebben, (waarvan minimaal 1,25 uur in de wacht!!!), had ik wel een PC die opgeschoond was maar doordat de internetverbinding wegviel nog steeds geen SP1 op de PC. Inmiddels heb ik een herinstallatie vanaf de herstel CD die 6 jaar geleden is meegeleverd uitgevoerd, is SP 1 geïnstalleerd (maar wordt niet met tekst vermeld bij Configuratie/systeem) en werkt het weer.

Ik heb echter nog een paar vragen: Voor de herinstallatie was het deel dat in gebruik was 117 GB, in totaal is de schijf 256 GB. Op zich dus nog ruimte genoeg. Na de installatie is het deel dat in gebruik is 145 GB, waarbij er alleen maar 2 x windows op de schijf staat. Windows old kan weg (77GB) maar dat wil ik nog een paar dagen aankijken. Ik heb het idee dat er nog veel vervuiling op staat, mede omdat voor de herinstallatie er per dag 5 GB verbruik bij kwam. Is het normaal dat Windows 7 Home Premium zoveel ruimte in beslag neemt? Hoe kan ik makkelijk opruimen? Er waren een paar directorys waar heel veel bestanden in stonden die weggegooid zijn door de Microsoft medewerker, maar ik weet niet welke. Of is het handig om nog een keer de boel te installeren waarbij ik dan een andere keuze op het menu van de CD kies? Ik heb nu een herinstallatie gedaan terwijl de PC gewoon draaide, dus niet met F2/F8?F10 onderbroken bij het opstarten. Is het handig om nu maar meteen op Windows 10 over te stappen?

Update:
Ter info:

Na het installeren van het Officepakket (en de updates) staat er nu bij Configuratie/Systeem wel Service Pack 1 vermeld.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
a. Verwijderen van Windows.old (en kan (t.z.t.)) het beste/makkelijkste via cleanmgr.exe (oftewel Schijfopruiming, zie deze tutorial hoe dan precies).
b. Als ik je goed begrijp ben je met een volstrekt nieuwe Windows van start gegaan. Die 5 GB / dag zal wel liggen aan Windows Updates die ná SP1 zijn uitgekomen. Bedenk dat SP1 ook al vele jaren oud is...
c. Overstappen op W10 kán, maar voor W7 is er ook nog 5 jaar premium support. Er is geen reden om het te doen, maar zal wel een veel kalere Windows map opleveren (ook omdat W10 nog niet een historie aan updates meezeult, omdat de software nog 'jong' is; ik verwacht dat, na een jaar of 5 W10-gebruik, de W10 Windows map ook flink gegroeid zal zijn...).

Tijs.
 
Hallo Tijs,

bedankt voor je hulp! ik ga er volgende week wel een keer mee aan de slag. Windows 10 laat ik denk ik nog maar even achterwege
 
Windows old met succes verwijderd, gewoon door middel van schijfopruiming/systeembestanden. De pc werkt weer tot volle tevredenheid.

Windows gebruikt nu 25 GB en de harde schijf is nu voor 55 % in gebruik, dus daar kan ik nog even mee vooruit.

Bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan