Windows update mislukt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jarod

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2003
Berichten
85
Weet iemand of er problemen zijn met Windows Update. Zowel bij ME als XP Home (officiel versie) mislukken de updates. Ik heb volgens de tools geen last van het blast virus/worm. Maar alle updates mislukken. Alle suggesties zoals catroot2 verwijderen en de temp files verwijderen uitgevoerd maar geen resultaat. Ook het aan/uit zetten van firewall heeft geen effect.

Groet, Jarod
 
Je bent niet de enige met problemen met WIndows Update. Ik zelf gebruik deze optie nooit omdat ik weet dat dat heel vaak mis gaat. Microsoft heeft wel heel vaak ideeen die zogenaamd handig zijn, maar die gewoon in de praktijk als onwerkbaar uitpakken. (voorbeeld: de standaardinstellingen voor de zoekfunctie in XP).
Probeer updates zo veel mogelijk in bestanden te downloaden, daarna virusscanner e.a. software die op de achtergrond loopt uit te zetten, en dan de update uit te voeren.
(Bij Microsoft kun je vaak volledige updates in exe of zip files, bedoeld voor installatie op meerdere computers(netwerk) downloaden. Je vindt ze ook vaak als op cdroms bij computerbladen)
De update daarna branden op cd is ook erg handig. Gaat er iets mis of wil je opnieuw installeren/repareren, dan heb je de update direct bij de hand.

Ik zou Me of XP zichzelf trachten te laten repareren, de netwerkdownload van de microsoft site te downloaden, en deze zoals hierboven opnieuw te installeren.
 
Laatst bewerkt:
Het blijkt dat mijn provider (Chello) de verbinding naar Windows update heeft afgesloten. Dit i.v.m. het Blaster virus. Dit heb ik vanmorgen telefonisch nagevraagd. Kenissen met Chello hebben inderdaad hetzelfde probleem. Dit eventueel ter info voor de medeforummers op dit board.

Groet, Jarod
 
Ik kom er ook gewoon op hoor (Chello), dus lijkt me een tijdelijke blokering dan.
 
Franz,

Ik kom inderdaad wel gewoon op de site. Echter de updates mislukken. De namen van de updates verschijnen in het rood met de mededeling dat de updates zijn mislukt. Overigens heb er nooit last van gehad. Ik kon normaal gesproken altijd alles installeren.

Jarod
 
Nog een kleine aanvulling. Ik heb ook een inbelabonnement bij Planet Internet. Via de telefoonlijn krijg ik de updates wel gewoon binnen. Dus dat versterkt het vermoeden bij mij dat Chello de site blokkeert. Maar ja ik ga geen 45 mb via de telefoonlijn binnenhalen. Ik hoop wat meer duidelijk gegegeven te hebben.

Groet, Jarod
 
Het blijkt aan sommige dns servers van Chello te liggen. Ik heb de dns server gewijzigd in eigenschappen van netwerkverbindingen en Windows Update werkt weer. Antwoord uit news.coax.nl

Jarod
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan