Windows UPDATE probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

cineti

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2006
Berichten
30
Heey allemaal,

Sinds een week heb ik een groot probleem :evil: met mn laptop.

Ik kan geen updates meer uitvoeren. Dat houdt in: geen automatische windows updates meer (maar ook geen handmatige meer), windows mediaplayer wilde ik laatst updaten, maar hij gaf aan dat hij de installatie niet kon voltooien, zelfs internet explorer 7.0 kan ik niet installeren.
Ik krijg steeds dezelfde foutmeldingen. Hij zegt dat ie de installatie niet kan voltooien.

Ik heb de originele versie van windows xp. verder heb ik bij de levering van mn laptop alleen een Recovery cdrom gekregen. Ik beschik dus niet over de originele Windows XP cdrom. Laatst kreeg ik van iemand de tip om schijfcontrole uit te voeren. Misschien zou dit wel een oplossing zijn, maar aangezien je bij schijfcontrole de Windows XP cdrom nodig hebt (en ik alleen een recovery cdrom heb), weet ik niet of dat voor mij van toepassing is.

Ik wilde laatst systeemherstel uitvoeren, maar ook dat mislukte.

Ik ben bang dat er een aantal grote fouten in mn register zitten. Een aantal weken geleden heb ik namelijk een virus op mn pc gehad, waarschijnlijk heeft dat virus meer kapot gemaakt dan me lief is. Ik heb ook al registry mechanic gedownload en laten lopen om eventuele fouten in mn register te herstellen, maar dit heeft helaas niet uitgehaald.

Ik hoop echt dat er iemand is die me wil en kan helpen. Ik kijk iig uit naar jullie reacties. :thumb:

PS: Aan mn antivirus programma (AVG) ligt t niet, want die deactiveer ik altijd als ik ga updaten

Als jullie vragen hebben, stel ze dan gerust...

Alvast bedankt..

Groet,

Cindy
 
Heey allemaal,

Sinds een week heb ik een groot probleem :evil: met mn laptop.

Ik kan geen updates meer uitvoeren. Dat houdt in: geen automatische windows updates meer (maar ook geen handmatige meer), windows mediaplayer wilde ik laatst updaten, maar hij gaf aan dat hij de installatie niet kon voltooien, zelfs internet explorer 7.0 kan ik niet installeren.
Ik krijg steeds dezelfde foutmeldingen. Hij zegt dat ie de installatie niet kan voltooien.

Ik heb de originele versie van windows xp. verder heb ik bij de levering van mn laptop alleen een Recovery cdrom gekregen. Ik beschik dus niet over de originele Windows XP cdrom. Laatst kreeg ik van iemand de tip om schijfcontrole uit te voeren. Misschien zou dit wel een oplossing zijn, maar aangezien je bij schijfcontrole de Windows XP cdrom nodig hebt (en ik alleen een recovery cdrom heb), weet ik niet of dat voor mij van toepassing is.

Ik wilde laatst systeemherstel uitvoeren, maar ook dat mislukte.

Ik ben bang dat er een aantal grote fouten in mn register zitten. Een aantal weken geleden heb ik namelijk een virus op mn pc gehad, waarschijnlijk heeft dat virus meer kapot gemaakt dan me lief is. Ik heb ook al registry mechanic gedownload en laten lopen om eventuele fouten in mn register te herstellen, maar dit heeft helaas niet uitgehaald.

Ik hoop echt dat er iemand is die me wil en kan helpen. Ik kijk iig uit naar jullie reacties. :thumb:

PS: Aan mn antivirus programma (AVG) ligt t niet, want die deactiveer ik altijd als ik ga updaten

Als jullie vragen hebben, stel ze dan gerust...

Alvast bedankt..

Groet,

Cindy

als het echt niet lukt kan je je documenten etc even bewaren op een cd of dvd en dan de recovery draaien, daarna je bestanden weer terug zetten en windows updaten
 
hey,

Bedankt voor je snelle reactie...

Ja daar heb je natuurlijk gelijk in. Alleen, ik zit nu voor stage 5 maanden in zuid-frankrijk en heb mn documenten hard nodig. Ik kan ze inderdaad wel tijdelijk branden op een cdrom en ze daarna weer terugzetten, maar ik wil dat graag uitstellen om een hoop rompslomp te voorkomen.

Als t echt niet anders kan, doe ik dat, maar misschien heeft iemand anders nog een idee?

Groet,

Cindy
 
hey,

Bedankt voor je snelle reactie...

Ja daar heb je natuurlijk gelijk in. Alleen, ik zit nu voor stage 5 maanden in zuid-frankrijk en heb mn documenten hard nodig. Ik kan ze inderdaad wel tijdelijk branden op een cdrom en ze daarna weer terugzetten, maar ik wil dat graag uitstellen om een hoop rompslomp te voorkomen.

Als t echt niet anders kan, doe ik dat, maar misschien heeft iemand anders nog een idee?

Groet,

Cindy

het lijkt erop dat dat virus inderdaad behoorlijk heeft huisgehouden, het is alleen lastig om zo te zeggen wat je moet doen omdat niemand weet welk virus het is geweest.
maar indien je een snelle verbinding hebt daar denk ik dat je met bestanden saven en even recovery draaien en dan updaten sneller weer klaar bent en waarschijnlijk ook zekerder; je weet immers nooit wat er nog meer stuk is in je register
 
het lijkt erop dat dat virus inderdaad behoorlijk heeft huisgehouden, het is alleen lastig om zo te zeggen wat je moet doen omdat niemand weet welk virus het is geweest.
maar indien je een snelle verbinding hebt daar denk ik dat je met bestanden saven en even recovery draaien en dan updaten sneller weer klaar bent en waarschijnlijk ook zekerder; je weet immers nooit wat er nog meer stuk is in je register

Hey,

Wederom bedankt voor je snelle reactie...

Wat bedoel je eigenlijk precies met een snelle verbinding? (wat heeft een snelle verbinding hiermee te maken?)

Trouwens er staan heel veel programma's, spellen en documenten op mn laptop.

Misschien is schijfcontrole nog een oplossing, maar mijn vraag is dan wel of dat mogelijk is met alleen een recovery cdrom?

Groet,

Cindy
 
[/I] Laatst kreeg ik van iemand de tip om schijfcontrole uit te voeren. Misschien zou dit wel een oplossing zijn, maar aangezien je bij schijfcontrole de Windows XP cdrom nodig hebt (en ik alleen een recovery cdrom heb), weet ik niet of dat voor mij van toepassing is.

Cindy

Heb je de schijfcontrole wel geprobeerd uit te voeren? Zo te lezen heb je een laptop met een OEM versie van Windows erop geïnstalleerd. In zo'n geval staan de installatiebestanden (feitelijk hetzelfde als de Windows-CD) vaak ergens op een verborgen plek op je harde schijf. Als dat zo is, heb je goede kans dat als je de schijfcontrole opstart, automatisch die installatiebestanden op je HD gebruikt worden om de controle uit te voeren. Ik weet het niet helemaal zeker, maar het loont de moeite om het eens te proberen.
 
Heb je de schijfcontrole wel geprobeerd uit te voeren? Zo te lezen heb je een laptop met een OEM versie van Windows erop geïnstalleerd. In zo'n geval staan de installatiebestanden (feitelijk hetzelfde als de Windows-CD) vaak ergens op een verborgen plek op je harde schijf. Als dat zo is, heb je goede kans dat als je de schijfcontrole opstart, automatisch die installatiebestanden op je HD gebruikt worden om de controle uit te voeren. Ik weet het niet helemaal zeker, maar het loont de moeite om het eens te proberen.


Hey Arthur de Smet,

Bedankt voor je reactie!

Ik heb dus geprobeerd schijfcontrole uit te voeren. Ik klik dus op: "nu controleren op fouten". Vervolgens opent zich een klein schermpje met daarin 2 opties die je kunt aanvinken. Optie 1: "fouten in het bestandssysteem automatisch corrigeren". Optie 2: "Beschadigde sectoren zoeken en repareren". Die vink ik allebei aan. Vervolgens druk ik op "starten". Ik krijg dan het volgende bericht: "De schijfcontrole kan niet worden uitgevoerd, omdat het schijfcontroleprogramma exclusief toegang tot enkele Windows-bestanden nodig heeft. U kunt alleen toegang tot deze bestanden krijgen als u Windows opnieuw start. Wilt u de schijf controleren bij de volgende keer dat de computer wordt opgestart? J/N"

Daarna start ik mijn laptop dus opnieuw op. Als ik het dan weer probeer zegt ie precies hetzelfde..

Waarschijnlijk zitten er zoveel fouten in mn register dat zelfs een schijfcontrole onmogelijk is geworden...

:eek:

Iemand nog een idee?

Groet Cindy
 
Kijk eens bij Win Xp Fixes, en dan aan de rechterzijde, voor de update problemen, op deze site, je kunt ze gerust allemaal proberen, baat het niet, het schaad ook niet.

Hey lange pier,

Bedankt voor je tip... :thumb: Ik heb ze inderdaad allemaal ns uitgeprobeerd. Ik moet zeggen dat ik t een geweldige site vind, alleen ik heb er niks aan gehad. Ik heb nog steeds mijn update-probleem. Ik heb zelfs problemen met schijfcontrole (zie hierboven)...

Misschien heb je nog een ideetje?

Groet,

Cindy
 
Staat Windows Update op automatisch? Zo niet, zet hem dan eens op automatisch en probeer het nog eens. Zie hier voor een vergelijkbaar probleem dat zo is opgelost:

http://www.minatica.be/showthread.php?t=34350

Werkt dat ook niet, kijk dan eens hier. Komt van Microsoft zelf (http://support.microsoft.com/kb/906602).

Windows Update, Microsoft Update, or WSUS does not install a software or driver update
The update is not successfully installed. See the following sections for information about how to identify and resolve the issue.
Back to the top Back to the top
How to troubleshoot failed updates for Microsoft Windows
To troubleshoot an unsuccessful update for Microsoft Windows, use one of the following methods.
Method 1: View your installation history on the Windows Update Web site or on the Microsoft Update Web site
Locate the installation error
1. Click Start, click All Programs, and then click Windows Update or Microsoft Update.
2. On the Windows Update Web site or on the Microsoft Update Web site, click Review your update history.
3. In the status column for the unsuccessful update, click the red X.

A new window opens that displays the installation error.
Search for the installation error in the Windows Update Troubleshooter
1. Click Find Solutions.
2. Type the error message that appears in the window that opened in step 3 of "Locate the installation error."
3. Click Search.
Search for the installation error in the Microsoft Knowledge Base
1. Click Go to Knowledge Base Articles.
2. Search for the error message you received.
 
Laatst bewerkt:
Hey,

Wederom bedankt voor je snelle reactie...

Wat bedoel je eigenlijk precies met een snelle verbinding? (wat heeft een snelle verbinding hiermee te maken?)

Trouwens er staan heel veel programma's, spellen en documenten op mn laptop.

Misschien is schijfcontrole nog een oplossing, maar mijn vraag is dan wel of dat mogelijk is met alleen een recovery cdrom?

Groet,

Cindy
als je een vlotte internetverbinding hebt zijn de updates ook snel binnen, dat bedoel ik ermee.
 
Staat Windows Update op automatisch? Zo niet, zet hem dan eens op automatisch en probeer het nog eens. Zie hier voor een vergelijkbaar probleem dat zo is opgelost:

http://www.minatica.be/showthread.php?t=34350

Hey Arthur,

Ontzettend bedankt weer voor je reactie!

Ik ben bij t begin begonnen (de rest van je bericht moet ik dan ook nog nakijken). Ik ben dus eerst eens gaan kijken op de site die je me gaf. Daar las ik dat je in je software lijst ook "updates weergeven" kunt aanvinken. Dat heb ik eens gedaan en wat blijkt: De update die mijn windows altijd niet kon voltooien (de hotfix KB912812) blijkt al geinstalleerd te zijn. Althans hij staat in mijn software lijst onder updates. Toch bijf ik nog altijd de melding krijgen dat ik die nog moet installeren. Er verschijnt dan een geel driehoekje rechtsonder in beeld met een uitroepteken erin. Als ik dan daarop klik, verdwijnt t driehoekje.

Dit wilde ik jullie ff mededelen... Magoed, dan blijft nog steeds het probleem bestaan dat ik Internet explorer 7.0 en de nieuwste mediaplayer niet kan installeren.

Ik ga snel verder lezen...

Groetjes,

Cindy;)
 
Ja, ik denk dat je dat volgende stuk ook maar eens moet bekijken. Het vreemde is dat die update bij mij helemaal niet voorkomt, terwijl ik toch helemaal up to date ben met windows-patches. Het kan zijn dat hij in de lijst staat terwijl hij toch niet echt geïnstalleerd is. Die microsoft-link lijkt ook aan te geven dat dit mogelijk is. Maar goed, eerst maar even kijken of je eruit komt.

Succes, Arthur.
 
Staat Windows Update op automatisch? Zo niet, zet hem dan eens op automatisch en probeer het nog eens. Zie hier voor een vergelijkbaar probleem dat zo is opgelost:

http://www.minatica.be/showthread.php?t=34350

Werkt dat ook niet, kijk dan eens hier. Komt van Microsoft zelf (http://support.microsoft.com/kb/906602).

Windows Update, Microsoft Update, or WSUS does not install a software or driver update
The update is not successfully installed. See the following sections for information about how to identify and resolve the issue.
Back to the top Back to the top
How to troubleshoot failed updates for Microsoft Windows
To troubleshoot an unsuccessful update for Microsoft Windows, use one of the following methods.
Method 1: View your installation history on the Windows Update Web site or on the Microsoft Update Web site
Locate the installation error
1. Click Start, click All Programs, and then click Windows Update or Microsoft Update.
2. On the Windows Update Web site or on the Microsoft Update Web site, click Review your update history.
3. In the status column for the unsuccessful update, click the red X.

A new window opens that displays the installation error.
Search for the installation error in the Windows Update Troubleshooter
1. Click Find Solutions.
2. Type the error message that appears in the window that opened in step 3 of "Locate the installation error."
3. Click Search.
Search for the installation error in the Microsoft Knowledge Base
1. Click Go to Knowledge Base Articles.
2. Search for the error message you received.

Hey Arthur,

Ik heb alles geprobeerd wat je hebt geschreven, maar het wil niet lukken. Bij het invoeren van de foutcode bij de "find solutions' afdeling, kom ik niet meer verder. Het lijkt wel of Microsoft de foutcode niet bekend is.

Bovendien, ik heb bij mijn geschiedenis-updates kunnen zien dat ik wel 13 mislukte installaties heb, dan zou dit ook betekenen dat ik zo'n proces 13 keer zou moeten uitvoeren. :shocked:

Wil jij me aub verderhelpen?
 
Oeps, ingewikkeld probleem hoor!

Probeer eerst eens of je IE7 handmatig kunt installeren. Je kunt hier de Nederlandse versie downloaden van de site van Microsoft: http://www.microsoft.com/netherlands/windows/ie/default.mspx

Dan weten we in ieder geval of je sowieso kunt installeren en hebben we een idee of het misschien aan het Microsoft Genuine Advantage tooltje ligt, dat controleert of je Windows-versie legaal is.

Weet je honderd procent zeker dat je Windows-versie legaal is. Wat voor computer heb je? Is het een merk zoals Dell of HP of zo, heb je hem misschien tweedehands gekocht?
 
Ik las de thread nog een keer door en zag dat je IE7 waarschijnlijk al handmatig hebt proberen te installeren.

Ander idee: misschien is de Windows Installer kapot. Probeer hier de nieuwe versie te downloaden en te installeren: http://www.microsoft.com/downloads/...70-b259-4733-a914-a956122e08e8&DisplayLang=nl.

Wat voor virusinfectie had je trouwens? Verliep het opruimen van het virus goed, of gaf het problemen?

Heb je trouwens alleen problemen met Windows-updates, of kun je ook andere programma's niet installeren?

Je zou ook eens een spywarescan kunnen doen. Bijvoorbeeld met het gratis Superantispyware: http://www.superantispyware.com/.
 
Hoi Cindy,

Ik vond ook nog deze mogelijke fixes op Kelly's corner: (http://www.kellys-korner-xp.com/xp_u.htm#xp_util)

Updates - Won't Install

To get the updates to re-appear and/or to be listed as available again. Go to Start/Run/CMD and type in:
del /q "%SystemRoot%\System32\Catroot2\Edb.log. Then try again.

Can't download any updates and/or you receive an error message: Go to Start/Run and type in: regsvr32 wintrust.dll. If that doesn't help: Go to Start/Run and type in CMD. At the command prompt, type the following commands, pressing ENTER after each line:

At the command prompt (Start/Run/CMD), type the following commands, pressing ENTER after each line:

net stop cryptsvc
ren %systemroot%\system32\catroot2 oldcatroot2
net start cryptsvc


Voer deze opdrachten niet allemaal tegelijk uit. Begin met de eerste en kijk of het wil werken. Zo niet, dan de volgende fix.

Je bent overigens niet de enige met dergelijke problemen: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=274439

Arthur
 
Laatst bewerkt:
Ik las de thread nog een keer door en zag dat je IE7 waarschijnlijk al handmatig hebt proberen te installeren.

Ander idee: misschien is de Windows Installer kapot. Probeer hier de nieuwe versie te downloaden en te installeren: http://www.microsoft.com/downloads/...70-b259-4733-a914-a956122e08e8&DisplayLang=nl.

Wat voor virusinfectie had je trouwens? Verliep het opruimen van het virus goed, of gaf het problemen?

Heb je trouwens alleen problemen met Windows-updates, of kun je ook andere programma's niet installeren?

Je zou ook eens een spywarescan kunnen doen. Bijvoorbeeld met het gratis Superantispyware: http://www.superantispyware.com/.

Heey jongens,

Sorry dak zolang niet heb gereageerd, maar dat komt omdat ik hier op stage zit en dus vaak moet werken en niet altijd internet tot mijn beschikking heb..

Arthur de Smet (heel erg bedankt voor je reactie:thumb: ):
Windows Installer heb ik gedownload, maar als k hem probeer te installeren krijg ik de volgende foutmelding: Setup heeft ontdekt dat de versie van het geinstalleerde servicepack nieuwer is dan de update die u wilt toepassen. U hoeft deze update niet te installeren.

Wat betreft het virus dat heeft huisgehouden:
Het was een MSN virus
Het heette "Is this you"
Ik kreeg de hele tijd meldingen dat mijn computer beschadigd was en werd continu naar sites omgeleid die mijn zogenaamde virus wel eens konden uitschakelen. Het virus was dus die zogenaamde "goeie" sites. Ik heb het verholpen met programma's als AVG, Vundofix, Hijackthis en Kill a file.
Verder heb ik laatst ook nog last gehad van een virus dat "Purity" heette.

Verder heb ik inderdaad ook problemen me andere programma's te installeren/updaten. Bijv: Windows mediaplayer, internet explorer 7.0, etc. Het lijkt wel of ik niks meer kan updaten....

Wat betreft die spywarescan:
Ja dat zou ik inderdaad eens kunnen proberen alhoewel ik niet denk dat er iets uitkomt, omdat ik vrijwel elke dag AVG laat scannen.

Je tweede bericht ga ik nu op mn gemak lezen en uitvoeren..

Jullie horen van mij ;)

Groetjes,

Cindy
 
Hoi Cindy,

Ik vond ook nog deze mogelijke fixes op Kelly's corner: (http://www.kellys-korner-xp.com/xp_u.htm#xp_util)

Updates - Won't Install

To get the updates to re-appear and/or to be listed as available again. Go to Start/Run/CMD and type in:
del /q "%SystemRoot%\System32\Catroot2\Edb.log. Then try again.

Can't download any updates and/or you receive an error message: Go to Start/Run and type in: regsvr32 wintrust.dll. If that doesn't help: Go to Start/Run and type in CMD. At the command prompt, type the following commands, pressing ENTER after each line:

At the command prompt (Start/Run/CMD), type the following commands, pressing ENTER after each line:

net stop cryptsvc
ren %systemroot%\system32\catroot2 oldcatroot2
net start cryptsvc


Voer deze opdrachten niet allemaal tegelijk uit. Begin met de eerste en kijk of het wil werken. Zo niet, dan de volgende fix.

Je bent overigens niet de enige met dergelijke problemen: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=274439
Arthur

Die fixes heb ik eens een voor een uitgeprobeerd, maar ze hebben allemaal niks veranderd. Ik kan nog steeds niks updaten. Windows geeft nu weer aan dat er 5 nieuwe updates zijn. Er verschijnt dan een geel icoontje met een uitroepteken erin rechtsonder in beeld. Als ik daarop dubbelklik verschijnt er en scherm in beeld. Daarin staat: Hoe wilt u deze updates installeren? normale installatie/aangepaste installatie, etc. Als ik dan op installeren klik begint ie gewoon te installeren. Je ziet dus ook echt vooruitgang. Als je denkt dat ie klaar is, krijg je de melding dat de updates niet konden worden geinstalleerd.

:confused:

Groetjes Cindy
 
je ziet je bent nu al erg lang bezig en nog steeds zonder resultaat.... misschien toch maar recoveren ...:rolleyes:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan