Windows Update voor videokaarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gebruiker543

Banned
Lid geworden
7 feb 2010
Via Windows Update heb ik de patch ''ATI Technologies Inc. - Display - ATI Radeon HD 5700 Series'' geinstalleerd voor mijn huidige videokaart.
Deze update staat onder ''Geschiedenis van updates weergeven''. Deze update komt niet voor onder ''Geinstalleerde updates'' waardoor ik deze update standaard niet verwijderen kan.

Mijn vraag is ga ik hierdoor problemen krijgen als ik in de nabije toekomst ga upgraden van videokaart?

(Het AMD Catalyst Control Center software voor mijn kaart kan ik wel gewoon verwijderen).

Ik zal het erg vinden als ik voor een nieuwe videokaart mijn hele OS opnieuw moet installeren.:eek:

Laatst bewerkt door een moderator:
Microsoft heeft al een tijdje een convenant gesloten met diverse hardware-fabrikanten, waaronder Ati, HP, RealTek, etc.., & mag inderdaad via Windows Update hardware-drivers updaten...

De update die jij bedoeld staat naar ik aanneem gewoon in Software van je Configuratiescherm onder Ati.
Vanwege bekende conflicten zal Windows Update dus nooit Catalyst installeren.

Maar dat word je nieuwe onderwerp, verwacht ik binnenkort... :P

Onder Software staat AMD Catalyst Install Manager. Dat software heb ik los gedownload voor mijn videokaart en erbij opgezet om o.a. mijn fanspeed te kunnen aanpassen. Dit software heb ik gewoon nodig en daar is ook niks mis mee.

Het gaat om die update die ik van Microsoft Windows kreeg voor mijn kaart. Die krijg ik er niet meer uit. Het gaat niet om dat Catalyst software, dat werkt gewoon goed en dat software kan ik zo verwijderen als ik wil.

Ik weet het al:

Onder Configuratiescherm, Apparaatbeheer, Beeldschermadapters kun je de update / installatie ongedaan maken.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan