Windows update wanneer niet aangemeld?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wocky

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2014
Beste,

Weet iemand van jullie het antwoord op volgende vraag?
Voert Windows 10 de automatische updates uit, als ik mijn computer herstart, maar mijzelf niet aanmeld?

De reden waarom ik dit vraag:
Op mijn werk oppert mijn werkgever 's avonds Windows af te melden, maar de computer te laten aanstaan.
Dit om de geplande updates gewoon 's nachts te laten gebeuren.
Ikzelf start echter liever mijn computer 's avonds graag volledig opnieuw op, zonder dan opnieuw aan te melden.
Ik start liever opnieuw op omdat ik dan zeker ben dat alle systemen volledig zijn afgesloten, en er zeker geen geheugen blijft volzitten of andere porgramma's blijven draaien.
Ik ben echter niet zeker of de Windows updates dan nog worden uitgevoerd, ik denk van wel (want ik krijg nooit meldingen dat er updates geïnstalleerd worden), maar ik ben niet zeker.

Kan iemand hier op antwoorden?
Ik heb deze vraag trouwens ook voor Windows 7.

Alvast bedankt.
Wocky.

Hangt er vanaf wat je met herstarten precies bedoelt. Als je daarmee aangeeft dat het opstarten tot en met het buroblad gebeurt, dan luidt het antwoord wellicht "Ja", de updates worden uitgevoerd. Zelf log ik namelijk met een lokaal wachtwoord in (ik ben dus na het opstarten niet bij Microsoft aangemeld) ic. een ik log in middels een vingerafdruk. Deze inlog is niet gekoppeld aan enig Microsoft account.

Beste,

Ik bedoel hiermee heropstarten tot het aanmeldvenster van windows te voorschijn komt.
Ik log dan niet meer in (want ik ben meestal dan al de deur uit).
Ik log dus niet in zodat het bureaublad "niet" te voorschijn komt.
Het blijft staan op het scherm waarin ik mijn windows-wachtwoord moet invullen.
De ochtend daarop voer ik pas mijn windows-wachtwoord in en log ik mij dus in op de computer, op die moment wordt het bureaublad opnieuw ingeladen en komt het tevoorschijn.

mvg,
Wocky.

Laatst bewerkt:
Aangezien het netwerkicoontje zichtbaar is op dat scherm, zal het antwoord vermoedelijk wel "Ja" luiden, er kan door het automatisch ingestelde Windows update worden gedownload. Verder hangt het af hoe Windowsupdate door jou is geconfigureerd.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan