Windows update werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Superspinnie

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2002
Hallo,

Als ik via de Windows update site de nieuwste updates van Microsoft wil binnen halen wil dit niet.

Zo gauw ik naar de site (http://v4.windowsupdate.microsoft.com/nl/default.asp) surf gaat ie controleren of ik de juiste versie van de windows update software heb ofzoiets. Als ik daarna kies voor Snel updaten gaat hij een poging doen om te zoeken naar de beschikbare updates. Dit wil niet.

Normaal gesproken moet hier een groen balkje heen en weer gaan lopen wat aangeeft dat hij bezig is. Dit balkje gaat niet lopen en erstaat in de statusbalk 'Gereed'. Na een aantal seconden loopt zelfs de hele pc vast en kan ik met heel veel moeite in de taakbeheer komen om het procces te beeindigen. De pc herstarten heb ik al geprobeert maar dit heeft geen enkel effect!:confused:

Wie weet wat ik niet goed doe of wat er fout kan zijn?

Alvast bedankt:thumb:
Vincent

Laatst bewerkt:
gaat ie controleren of ik de juiste versie van de windows update software heb
Als aanvulling: dat bericht over het zoeken verschijnt iedere keer als je naar Windows Update gaat. Toen je er ooit voor de eerste keer kwam, werd er een ActiveX besturingselement geinstalleerd. Daarmee kan Windows in je PC kijken om te kunnen beoordelen welke updates je nodig hebt. Dat moet dus iedere keer geactiveerd worden.

NB: jouw update-link was voor mij onbereikbaar, de link die Bassie gaf is ook voor mij de goede. :)

Mag ik hier op inhaken?

Ik heb ook probleem met Windows update.
Volgens de online help van Microsoft moet ik de service inschakelen. Als ik dat probeer krijg ik error: 0x8007277a. Bij de errors bij Microsoft komt deze niet voor............

Iemand hulp?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan