Windows Update zorgt voor Bluescreen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Languh

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2007
Hey allemaal.

Sinds vorige week heb ik het volgende probleem.

Wanneer mijn pc opstart, dan krijgtie een bluescreen, net nadat het windowslogo in beeld is gekomen (dus dat hij windows gaat starten)

Hierdoor gaat hij direct opnieuw opstarten, en gaat daarna door naar OPSTARTherstel.
Dit gaat hij dan runnen om te zorgen dat ik gewoon kan opstarten.

De eerste twee keer dat dit gebeurde werkte dit nog, en startte hij gewoon op.

Echter krijg ik nu steeds de melding dat opstartherstel niet gelukt is. Vervolgens kan ik doorklikken en dus een SYSTEEMherstel doen. Hij zet dan mijn pc terug naar 2 dagen terug (inmiddels kan ik geen oudere dagen selecteren)

Na dit proces geeft hij de foutmelding dat het niet gelukt is de pc terug te zetten naar deze datum. Echter als ik dan op "sluiten" klik gaat de pc opnieuw opstarten en afsluiten.pngwerkt de pc weer.

Als ik echter daarna de PC weer een keer uitschakel, begint het hele feest opnieuw.
Het lijkt er op dat dit wordt veroorzaakt door een update van Windows.

Hij gaat namelijk, als ik afsluit, een update uitvoeren (prinstscreen: http://img821.imageshack.us/i/afsluiten.png/ )

Nu is mijn vraag: Hoe kan ik dit voorkomen?
Het liefst een oplossing dat ik deze updates kan installeren maar als iemand mij kan laten zien hoe ik kan voorkomen dat hij deze update gaat installeren zodra de pc afsluit zou ook al een begin zijn.

Heb bij instellingen al aangegeven dat Windows alleen een update mag downloaden en installeren als ik daar handmatig toestemming voor geef.
Voor deze update lijkt het al te laat te zijn want dat oranje bolletje blijft er staan bij de afsluitknop.

Mijn idee later was om dus een herstelpunt veel verder in het verleden te pakken om de hele download en installatie van deze update te voorkomen (als dat mogelijk zou zijn) maar helaas kan ik geen oudere data selecteren bij systeemherstel dan 11-02-2011. En daar herstel ik hem nu al steeds naar.

Hoop dat iemand mij hier kan helpen want mijn ideeën zijn inmiddels op.
Alvast ontzettend bedankt voor alle hulp!

Laatst bewerkt:
Kan je het systeem ook niet meer in de veilige modus opstarten? (F8 indrukken bij het aanzetten). Als dat niet lukt:

dan heb ik nog de volgende mogelijkheid voor je : Klik
Maar : Let op!

Als je de link hebt aangeklikt, klik dan op het woord 'doorgaan' in het blauwe vak. Lees daarna goed de instructies!!!
Deze gratis service van Microsoft krijg je alleen als er een probleem is met een Windows update. Als je je vraag verkeerd formuleert zodat de technicus ook maar één seconde het idee heeft dat je probleem niet door een Windows update wordt veroorzaakt, wordt de ondersteuning afgebroken.

Stel je vraag dus als volgt :

sinds ik het bekende oranje driehoekje van een aanwezige update bij de afsluitknop had en mijn machine daarna weer aanzette, .................. (vertel nu je hele verhaal zoals je dat hierboven ervaren hebt, met BSOD's en herstel etc. etc.)

Anders gezegd : het moet in je vraagstelling zonder twijfel duidelijk zijn dat de update de probleemveroorzaker is. (Ook al weet jij dat niet zeker, maar als je daar nu even niet vanuit gaat, dan krijg je geen ondersteuning van Microsoft)

Laatst bewerkt:
Een blue screen is vaak een installatie, driver of register probleem.

Wanneer je computer is opgestart kan je eventueel eens je computer
scannen op virussen, spyware en jouw register eens laten cleanen.

Ik raad je ook eens aan om een kijkje te nemen op deze site:
http://www.fixmycomputerquick.com/BlueScreenFix.html

hier wordt op uitgelegd wanneer je een blue screen krijgt en hoe
je dit probleem kan oplossen.

ps. over welke update gaat het hier juist ?
Aangezien dit vroeger vaak een probleem was bij windows xp heeft microsoft
hier aan gewerkt en hebben zij bij de volgende versies van windows er deze bug
proberen uit te halen. Natuurlijk gebeurt het nog wel vaker dat dit door de update komt.

ps. Zou je me de foutmelding eens kunnen doorsturen van jou blue screen.
Af en toe geeft het blue screen ook aan waar de fout zich mogelijk kan bevinden.
Maar als we het volledige probleem weten kunnen we dit misschien wel oplossen.

Met Vriendelijke Groeten

Daan

Bedankt beide voor jullie reacties!

Heb een ticket aangemaakt bij microsoft waarin ik uitgebreid vertel hoe het aan de updates ligt. Aangegeven is dat ik binnen 1 werkdag een reactie zal ontvangen.

De Bluescreen die ik krijg is PROCESS1_INITIALIZATION_FAILED

Het zal zeer waarschijnlijk liggen aan één van deze updates liggen:

KB2393802: Beveiligingsupdate voor Windows 7 voor x64-systemen
KB2425227: Beveiligingsupdate voor Windows 7 voor x64-systemen
KB2454826: Update voor Windows 7 voor x64-systemen
KB2467023: Update voor Windows 7 voor x64-systemen
KB2475792: Beveiligingsupdate voor Windows 7 voor x64-systemen
KB2479628: Beveiligingsupdate voor Windows 7 voor x64-systemen
KB2482017: Cumulatieve beveiligingsupdate voor Internet Explorer 8 voor Windows 7 voor x64-systemen
KB2485376: Beveiligingsupdate voor Windows 7 voor x64-systemen
KB2487426: Update voor Windows 7 voor x64-systemen
KB890830: Windows-programma voor het verwijderen van schadelijke software voor x64-systemen- februari 2011
KB976902: Update voor Windows 7 voor x64-systemen

Dit zijn de "essentiële" updates van windows momenteel.
Deze heb ik vanochtend handmatig aangezet voor installatie. Dat zorgde voor dit resultaat: http://img842.imageshack.us/i/wufout.png/

De lijst met "geschiedenis" gaf vervolgens dit aan: http://img338.imageshack.us/i/resultaatupdates.png/

Restarten hierna zorgde weer voor de bluescreen.

Daarna heb ik, om dit eens te testten, de virusscanner e.d. uitgezet, en daarna de pc eens afgesloten. Hij begon toen updates te installeren (1/10 tm 10/10) daarna ging hij configureren ofzo. Begon bij: Fase 1/3 : 0%. Deze liep op tot iets van 30%, en toen kwam er opeens: Afsluiten..

PC sloot enkele seconden hierna af, en kwam toen weer met het bluescreen.
Enige kans dat het plotselinge einde van Fase 1, in verband staat met bluescreen error Process1 ?

Geen idee. Ik hoop dat de techneut van Microsoft je verder kan helpen. Laat het svp even weten.

Hier weet ik ook niet meteen een antwoord op, sorry.
Ja laat zeker het antwoord weten van Microsoft.

Met Vriendelijke Groeten

Daan

De moeite waard om dit te proberen:

Click Start, select Run, now type in:
regsvr32 wintrust.dll
Press Okay

Click Start, select Run, now type in:
CMD
(Note this opens the command prompt windows)

Now type in the following (noting to press Enter after each line)

net stop cryptsvc
ren %systemroot%\system32\catroot2 oldcatroot2
net start cryptsvc

@Diskman. Helaas. Dit veranderde niets. Heb alle stappen uitgevoerd, maar PC start nogsteeds niet op nadat ik hem afsluit.

Heb inmiddels uitvoerig antwoord gehad van Microsoft met verschillende stappen.
O.a. Fix It runnen van Microsoft e.d.

Helaas lukte geen van de geboden opties.
Heb zojuist een uitgebreide email vol met screenshots en errormeldingen teruggestuurd naar de techneut. Hopelijk kan hij daar iets van afleiden en krijg ik snel weer een reactie.

Ook de tweede email met geboden oplossingen (Via Windows CD herstellen en Chkdsk draaien) zorgde niet voor het gewenste effect.

Omdat mijn pc inmiddels dus helemaal niet meer functioneerde heb ik besloten Windows gewoon opnieuw te installeren.
Had toen de problemen begonnen direct back ups gedraait en ben dus niets waardevols kwijtgeraakt.

Bedankt voor alle pogingen van iedereen hier om met een oplossing te komen.
Het blijft dus onopgelost, maar ik heb nu weer een werkende computer die netjes up-to-date is.

Hier kan dus nu ook een slotje op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan