windows update

Status
Niet open voor verdere reacties.

gitana

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2005
Berichten
441
Ik heb steeds maar weer probelemen met de update. Hij staat op automatisch ingesteld.
Onderin staat het ballonnetje . Maar als ik erop ga staan, staat er wel updates downloaden o %, en dat blijft zo. Ik ben al naar de site gegaan en heb het daar geprobeerd. maar als hij gaat zoeken naar de benodigde updates, blijft hij gewoon zoeken, maar er komt niks uit. Nou heb ik de laatste update gedaan op 15 november. En toen heb ik ook al moeilijkheden gehad. Ik snap het niet. Kan iemand me helpen. Want ik krijg het niet voor elkaar om de updates binnen te halen. en ze zijn zo nodig. :confused: groetjes Gitana
 
ccleaner downloaden installeren en klik op opschonen opnieuw proberen te updaten. zie onder mijn handtekening ccleaner
 
Laatst bewerkt:
Hoi StoneyCity, bedankt voor de reactie. Ik ccleaner iedere dag vóór ik afsluit. Heb net ook nog even gedaan en daarna geprobeerd te updaten, maar het heeft niet gebaat. is nog steeds hetzelfde. :( :( Gitana
 
start eens exploder op en je kiest extra en windowsupdate, en daar kies je voor aangepast dan krijg je te zien hoeveel update's er nog open staat.
 
ik weet niet hoe jong of oud je pc is, maar ik merk dat wat oudere pentium 4 pc's met niet zoveel intern geheugen er steeds langer over doen om updates te vinden via de windows update site.
je kan controleren als je voordat je de windows updatesite laat zoeken even control+alt+delete indrukt dat scherm minimaliseert en dan windows update draaien
als je processorbelasting nu naar 100% gaat dan werkt het
kijk dan eens in de processenlijst (tabje bovenaan in dat eerste kleine schermpje) of er een proces svchost soms bijna alle processorkracht opeist. als dat zo is dan zou ik gewoon de pc laten zoeken al duurt het misschien wel meer dan 15 minuten
 
De automatische updates worden in deze mappen bewaard:

C:\WINDOWS\SoftwareDistribution\Download
C:\Windows\System32\Catroot2
C:\WINDOWS\Downloaded Installations

Ik zou dus eerst de automatische updates uitschakelen, dan de inhoud van bovenstaande mappen wissen (als ze al niet door het uitschakelen van de aut. upd. zijn verwijderd), en dan handmatig updaten.
Als dit allemaal goedgegaan is, kun je eventueel de automatische updates weer inschakelen, hoewel ik persoonlijk van mening ben dat je de updates beter handmatig kan doen, omdat je dan zelf kunt bepalen wanneer je een update wilt doen en daarmee voorkomt dat de update 'ruzie' krijgt met andere programma's. :)
 
Als de mogelijkheden van Lange Pier niet helpen, doe het volgende (individueel plakken in het Start -> Uitvoeren vakje en op Ok drukken):

net stop wuauserv
net stop bits
sc config wuauserv start= auto obj= LocalSystem
sc config bits start= auto obj= LocalSystem
sc config eventlog start= auto obj= LocalSystem
net start wuauserv
net start bits

Succes,

Tijs.
 
hallo ALLEMAAL die geprobeerd hebben mij te helpen, raar maar wwar: ik heb net de p.c. opgestart en hij begint meteen te updaten. Dus het is weer in orde, tot.....????
Overigens mijn p.c. is net 2 jaar oud. Voor sommigen echt oud misschien, maar niet voor mij.
Maar misschien heeft het cleanerprogram zijn werk goed gedaan bij de afsluiting, dan laat ik 2 progjes draaien om te schonen. Echter alle antwooren sla ik op voor een eventuele volgende keer. DUS BEDANKT VOOR DE TIPS WEDEROM. groetjes Gitana
 
Probeer deze regfix eens.
huh....??? ik heb er eens even naar gekeken, maar daar snap ik dus echt niks van.
Kun je dat nader uitleggen s.v.p.??? Altijd handig om weer wat bij te leren voor je weet maar nooit. Ik wil de tips n.l bewaren. groetjes Gitana
 
Niks moeilijks aan, downloaden, en dubbelklikken.

Als je weer problemen met iets krijgt, kijk een op deze, en deze site, daar pik ik ze ook maar vandaan.:)
 
ik heb het probleem dus ook dattie op 0% blijft staan.. na een half uur ofso gaat dat weg.. maar nog een vraag: hoe kan ik ervoor zorgen dat ik niet telkens na een update weer dat popupje krijg met: "windows update is bijna voltooid, je moet je computer alleen nog opnieuw opstarten: computer start opnieuw op in: 5:00 minuten"
VOORAL VAN DAT LAATSTE WORD IK HELEMAAL GEK!:mad: ik krijg deze pop-up elke 5 minuten, maar ik heb soms wel eens dat ie klaar is met updaten als ik nog met wat anders bezig ben (zeg bijvoorbeeld virusscanner = bezig). dan kan ik dus niet weggaan, want dan start me PC opnieuw op. heeft iemand daar een oplossing voor?
bedankt
groetjes Rick
 
[...]computer start opnieuw op in: 5:00 minuten"
VOORAL VAN DAT LAATSTE WORD IK HELEMAAL GEK!:mad: ik krijg deze pop-up elke 5 minuten, maar ik heb soms wel eens dat ie klaar is met updaten als ik nog met wat anders bezig ben (zeg bijvoorbeeld virusscanner = bezig). dan kan ik dus niet weggaan, want dan start me PC opnieuw op. heeft iemand daar een oplossing voor?
bedankt
groetjes Rick

Makkelijkste optie is tijdelijk de Windows Update service stoppen. Je krijgt dan ook die melding niet. Die service wordt dan automatisch na de handmatige herstart (door jou gedaan op een moment die jou goed uitkomt) weer aangezet.

Start -> Uitvoeren -> net stop wuauserv

Overigens heb ik die melding dat over 5:00 minuten de herstart automatisch zou worden doorgevoerd na een update nog nooit gezien. Of bedoel je dat je de melding elke 5 minuten krijgt?

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Probeer deze regfix eens.
Als ik deze aanklik krijg ik dit te zien:
[-HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Group Policy Objects\LocalUser\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\WindowsUpdate\DisableWindowsUpdateAccess]

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer]
"NoWindowsUpdate"=dword:00000000

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer]
"NoWindowsUpdate"=dword:00000000

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Policies\Microsoft\Windows\WindowsUpdate\AU]
"NoAutoUpdate"=dword:00000000
"AUOptions"=dword:00000000

[-HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Policies\Microsoft\Windows\WindowsUpdate]
[-HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\WindowsUpdate]

[-HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer]
"NoDevMgrUpdate"=dword:00000000

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main]
"NoUpdateCheck"=dword:00000000

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\WindowsUpdate]
"DisableWindowsUpdateAccess"=dword:00000000

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer]
"NoWindowsUpdate"=dword:00000000
dat zal toch niet de bedoeling zijn????:shocked: :shocked:
 
Niks moeilijks aan, downloaden, en dubbelklikken.

Als je weer problemen met iets krijgt, kijk een op deze, en deze site, daar pik ik ze ook maar vandaan.:)
Bedankt voor deze, heb ze opgeslagen voor een volgende keer.:thumb:
hoop ze echter niet nodig te hebben..
 
Rechtermuisklik op het bestand, kies voor eigenschappen, zoek de regel openen met, en klik op wijzigen, en zoek het bestand regedit.exe, in de windows map, en druk op toepassen.
 
Makkelijkste optie is tijdelijk de Windows Update service stoppen. Je krijgt dan ook die melding niet. Die service wordt dan automatisch na de handmatige herstart (door jou gedaan op een moment die jou goed uitkomt) weer aangezet.

Start -> Uitvoeren -> net stop wuauserv

Overigens heb ik die melding dat over 5:00 minuten de herstart automatisch zou worden doorgevoerd na een update nog nooit gezien. Of bedoel je dat je de melding elke 5 minuten krijgt?

Tijs.

nee, ik bedoel echt dat ik krijg: de computer word opnieuw opgestart over 5 min en dan gaat ie aftellen: binnen die tijd moet ik dan op of: 'nu opnieuw opstarten' of 'later opnieuw opstarten' kiezen. Hetzelfde als eerst, alleen nu met een timer...
maar bedankt voor je antwoord, verder kom ik er zelf wel uit:thumb:
 
nee, ik bedoel echt dat ik krijg: de computer word opnieuw opgestart over 5 min en dan gaat ie aftellen: binnen die tijd moet ik dan op of: 'nu opnieuw opstarten' of 'later opnieuw opstarten' kiezen. Hetzelfde als eerst, alleen nu met een timer...
maar bedankt voor je antwoord, verder kom ik er zelf wel uit:thumb:

Dat klinkt als een 'geschedulede' herstart, in de sfeer van:
shutdown -t 300 -r -c "Het systeem gaat over 5 minuten geherstart worden"

Je kunt die aftelling (test het wel even) gewoon afzetten met:
shutdown -a

Overigens (nogmaals gezegd) heb ik dat bij automatische updates van Microsoft nog nooit gezien, niet op WinXP Home, niet op WinXP Prof en ook niet op W2003 server.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan