Windows update

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wim1960

Meubilair
Lid geworden
25 dec 2001
Als ik probeer deze pc te updaten via windows update (eigenlijk microsoft update) krijg ik keurig het scherm waar ik kies voor snel updaten. Dan krijg je het scherm waarop de balk te zien is met de groene loper.

Dit scherm blijft ongeveer 20 minuten in beeld en dan loopt de pc vast.

Als gescand op virussen, spyware (met adaware en spybot). Ook register opgeruimd met jv16. Internetbestanden, cookies en geschiedenis in ie gewist. IE 7 opnieuw geinstalleerd. Dit heeft niet mogen helpen.

Pc draait op W XP SP 2 en er staat office 2007 op. Daarnaast nog twee onderdelen van office 2003 (Powerpoint en Acces, staan er oon van 2007 op).

Andere pc's met dezelfde software updaten wel gewoon.

Wie heeft een idee voor de oplossing.

nu wel, ik ga het nog eens proberen, bedankt zo ver.

Anders moet je een keer voor aangepast kiezen i.p.v snel, dan kan je ook zien op welke update die problemen geeft..

Laatst bewerkt:
Hij komt hier nu door heen, is nu bezig met voorbereiden van het downloaden.

Ik laat nog weten hoe het afloopt, bedankt voor de hulp.

Alle updates lukken op één na: KB929969. Krijg de malding dat de versie een andere is dan die waarvoor de update is. Waarom ie hem dan wel weergeeft snap ik niet, maar het zal wel goed zijn zo.

die had ik al gezien.

ik blijf het vreemd vinden dat eerst wordt aangegeven dat dit een essentiële updat is en dat later een andere melding komt.

Als ik hem los probeer te installeren werkt het dus ook niet. Er zal wel ergens eenbestandje of instelling zijn blijven hangen.....

heb je toevallig IIS ergens draaien?
in dat geval => mbsa draaien.

En anders, gezien je inspannningen al. Lekker laten gaan.

Wat is IIS en mbsa?

Ik stop er ook niet zo veel energie meer in, maar het hoort gewoon te werken.....

IIS= Internet Information Server . Hier kun je websites mee hosten. Als je windows professional hebt kun je dit gewoon installeren via windowsprogramma's toevoegen.
Als je windows home hebt, zul je een omweg moeten doen. nl via
http://netfreaky.be/iis/

mbsa = Microsoft Baseline Security Analyzer
gebruik je eigenlijk meer in het bedrijfsleven. scant of er updates voor je machines aanwezig zijn. Je kunt een hele range scannen, of alleen op MS applicaties, of je koppelt het met je eigen Windows Update Server (ipv de Microsoft Update Server. bedrijven doen dit nog wel eens omdat niet elke update van MS direct geschikt is voor je netwerk thuis. Eerst testen om te zien of bepaalde applicaties dan nog wel starten, is dat succesvol, zetten ze het klaar op hun Windows Update Server.)

leuke gemakkelijke handleiding van mbsa in het nederlands
http://www.surfkit.nl/info/beveiliging/pc_controleren.jsp

die draaien ggen van tweeën.

NB pc draait op XP Pro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan