Windows update.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik veronderstel dat jullie deel uitmaken van de zelfde organisatie.
Dat vraag ik mij soms ook af.:D:D:D

opdrachtregel met administratorrechten

Typ in het zoekvak > cmd en in venster > rechts > Als administrator uitvoeren
 
Laatst bewerkt:
Als ik jouw log kijk,zie ik:
{96BE595A-E000-4DB8-A4BA-3C4291C653BD} 2020-06-20 14:23:45:256+0200 1 148 [AGENT_DETECTION_FAILED] 101 {8B24B027-1DEE-BABB-9A95-3517DFB9C552} 0 8024402c Avast ASU Failure Software Synchronization Windows Update Client failed to detect with error 0x8024402c. Jbh1zIYiTEyVWvy5.1.1.0.3.0

Klopt het dat Avast op je systeem staat? Avast kun je verwijderen hoor. Microsoft Defender is tegenwoordig een prima antivirus. Het geeft problemen net zoals je nu zelf ervaart met updaten.
 
Laatst bewerkt:
Ook een totaal overbodig iets....en al helemaal als je voor dat soort onzin nog moet betalen ook..
 
scrapheap, ik ben een drietal jaren geleden, op aanraden van een van uw collega's (bij Helpmij) van een andere software overgeschakeld naar AVG...
 
Ja, dat kan best. Zonder de context kunnen we daar niets mee.

Maar wat heb je nu aan securityprogramma draaien, volledige naam?, betaald of onbetaald? En de boodschap is dat twee gelijktijdig draaiende programma's conflicten kunnen veroorzaken. AVG PCtuneup lijkt mij meer een optimaliseringsprogramma. En als Avast (volledig security met Firewall) dan op het systeem staat dan zou dat Windows Defender moeten uitschakelen. Je kunt ook eerst Avast volledig uitschakelen en dan moet Windows Defender het overnemen.
 
Laatst bewerkt:
@tuurke
In 3 jaar tijd is er veel veranderd in Security land... destijds waren AVG en zeker Avast beter dan Windows Defender, nu zijn die rollen omgedraaid. MS heeft dat de laatste tijd uitstekend gedaan, waar ze eerder vaak steekje lieten vallen.... ik sluit me dus aan bij het advies van Senso ... "dan moet Windows Defender het overnemen."
 
Security programme en firewall: Norton 360
Avast vind ik niet terug in app en onderdelen
Windows defender gebruik ik ook niet.
 
Windows Defender wordt uitgeschakeld zodra je een ander virus/firewall programma installeert.... Windows Defender is een onderdeel van Windows 10 en wordt niet in de programmalijst onder Configuratiescherm genoemd.

https://www.av-test.org/en/antivirus/home-windows/
Norton 360 is niet beter dan Windows Defender, dus imho jammer dat er geld aan uit gegeven is. Door een leek lijkt me is er geen aantoonbaar bewijs aan te voeren wat er dan beter aan zou zijn aan dan Defender van Windows .

Een ding valt me wel op... gebruikers met van al die prachtige tools zie je vaker hier met problemen komen dan gebruikers die zulke tools niet gebruiken.
Dat is geen bewijs dat het werkelijk zo is, maar het valt wel op. En mijn indruk is dat veel experts/helpers ook veel van zulke tool niet gebruiken.
Hoe zou dat komen?
Een image maken van een schoon en probleemloos systeem (imho zonder die tools) zou een hulp kunnen zijn als er problemen optreden die niet op te lossen lijken.
Mijn ervaring is dat de problemen weg blijven na het terug zetten van die image. Juist die image tools ontbreekt vaak bij mensen die juist de tools die gemiddeld vaker problemen geven.
Ik lees het graag dat je juist wel een image hebt van een vers systeem, dan zit ik er graag naast....
 
Laatst bewerkt:
1) Een image maken op een ext. opslagmedium van een schone Windows installatie
2) Een image maken op een ext. opslagmedium van deze Windows installatie mèt alle nadien geïnstalleerde programma's
3) Daarna incredimentele backups laten maken, daarin worden alleen de gewijzigde instellingen en bestanden verwerkt zodat de backup niet te groot wordt.
Krijg je problemen, zet je je laatste backup terug.
Maak je zo'n backup 1x / week, verlies je dus hooguit 1 week data ( mail, foto's etc ), meer niet.

Tools zoals boven genoemd voegen niks toe, alles wat deze tools doen kun je ook vanuit Windows zelf doen.
Ook hier geldt: Er worden gouden bergen beloofd en alleen de voordelen worden benoemd.
De mogelijke nadelen dan wel risico's worden uiteraard terzijde geschoven en niet genoemd.
Als het te mooi klinkt om waar te zijn is dat vrijwel altijd zo, ook in dit geval.
 
Ja goed, dat schiet allemaal niet op. Dan is Avast niet te verwijderen. Wat het probleem is weet ik dan niet. Norton doet normaal goed zijn werk en die werken goed samen met Microsoft. Hoogstens kun je die eens een kwartiertje uitschakelen en kijken of dan updates volledig plaatsvinden maar dat zal de oorzaak denk ik niet zijn. Doe eens een opschoning met CCleaner en ook een registeropschoning om oude sleutels te verwijderen.

dus imho jammer dat er geld aan uit gegeven is.
Daar gaan wij niet over en als je geld hebt, is dat ook peanuts.

Door een leek lijkt me is er geen aantoonbaar bewijs aan te voeren wat er dan beter aan zou zijn aan dan Defender van Windows.
Mensen hebben ook wel wat beters te doen. Een programma gratis of betaald hoort gewoon zijn werk te doen.
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik Helpmij om meestal "kleine" problemen aan te kaarten. Dus mijn vragenreeks bij Helpmij slaat op diverse toestellen.
Mijn huidige laptop (Asus Vivobook Pro 17) wordt hopelijk goedgekeurd.
Na anderhalf jaar draait alles, behalve het huidige update probleempje, zonder problemen. Verdeeld in 4 partities.
Ik gebruik Norton sinds 1996...
Easeus Backup: BU zowel op een afzonderlijk partitie (2 x week) als op een externe schijf (1 x week) Easeus BU geïnstalleerd op voorstel van Helpmij...
Malwarebytes en AVG tuneup: twee softwares die jaren geleden werden ook aangekaart door Helpmij gebruik ik nog steeds.

Meestal tracht ik mijn eventuele pc problemen eerst te googlen en/of daarna Helpmij te consulteren.

Het voorstel van Senso lijkt mij ok, maar heb dit nog niet uitgevoerd, deels omdat ik een bepaalde zekerheid wil vooraleer de actie uit te voeren (het betreft het verwijderen van Software distribution folder).
 
Proficiat, je hebt iig backups gemaakt met Easeus Backup! Ere wie ere toekomt :thumb:

In jouw start #1 lees ik dan weer niet waarom je geen gebruik van die backups gemaakt hebt.
Immers daar heb je een BU voor, kijken of het eerder wel op zou treden als je vanaf dat punt de huidige update zou doen. Nadat je uiteraard eerst een backup van de laatste situatie gemaakt hebt. zodat je terug kunt (als je dat zou willen).

Wat ik uit jouw Easeus Backup stukje wel haal is dat je op 2 locaties backups gemaakt heb, zijn dat identieke backups (dus alleen de C-partitie) of zijn dat totale schijf backups. Dat laatste lijkt me nl niet mogelijk als je op de D-partitie van die harde schijf de backup wilt zetten. Of... ?


En adviezen op het forum kunnen veranderen. Er is de laatste paar jaar bij Windows 10 veel veranderd, oa Windows Defender, dus de adviezen zullen mee moeten veranderen.
Waar 10-15 jaar geleden voor sommigen ...een voordeel kon zijn, zie je in reviews meer en meer twijfels over het nu, zoals hier, zie plaatje.
Het terugzetten van een het liefst zo'n schone backup geeft je imho ook meer zekerheid om een probleem op te lossen. Bij een zo'n schoon mogelijk systeem geeft je dat ook meer zekerheid dat de problemen niet wellicht door die tools zelf veroorzaakt worden.

https://www.ht4u.net/en/avg-tuneup-test

avgtuneup.JPG
 
Ik stel voor dat we hier zouden stoppen met dat is "goed" dat "deugd" niet: wie zegt of weet dat het probleem veroorzaakt wordt door een bepaalde software ?
Ik ga zeker die diverse softwares of hoe ze ook mogen noemen niet veranderen. Als hierdoor niet meer welkom bij Helpmij laat mij dit dan weten.

Al 20 dagen zie ik in windows update dat windows een driver update probeert te installeren maar concludeert dan dat diegene die er op staat beter is...en dan opnieuw proberen...

Route 99: ik neem een bu enkel van C-schijf. Wat heeft het voor zin om een recover uit te voeren: klik ik daarna op Windows update is het huidig probleem er opnieuw.

Om het kort te maken: ik ga dit, in feite, klein probleem (zonder oplossing) laten staan en we zien wel.

Ik ben niet meer van de jongsten en begrijp zeker dat de tijden veranderen en producten/software ook.

DUS NIET OPGELOST
 
Als hierdoor niet meer welkom bij Helpmij laat mij dit dan weten.

Niet zo moeilijk doen. Op een forum discussieer je met mensen die je proberen te helpen. Ben het met je eens dat in deze topic de zaak wat afdwaalt. Ja, en je lost niet alles op. Blijf bij mijn mening dat die melding op die eerst screenshot: het is mogelijk dat uw huidige stuurprogramma op uw pc beter is... etc. compleet gestoord is en dat een medewerker van Microsoft zich diep zou moeten schamen.
 
Hier heb je geen alleenrecht op....
Ik ben niet meer van de jongsten en begrijp zeker dat de tijden veranderen en producten/software ook.
Van de meesten weet ik niet en hoef ik ook niet de leeftijd te weten, maar volgens mij heb ik wel eens gelezen dat bijvoorbeeld.... .de vrij actieve helper Lange Pier toch wel net als ik flink 60+ zijn in jaren jong.... ;)

En een backup dient toch om bij problemen eenvoudig te testen of het in een eerdere backup niet optreedt?
Waar dienen de backups van het systeem anders voor als ze bij problemen toch niet gebruikt worden. Voor het bewaren van wachtwoorden is het wel een erg omslachtige methode...
Give it a thought. Je hebt ze , die BU's dus overweeg het nog eens.
 
PROBLEEM OPGELOST.

Scapheap: bedankt, had die link langs Google ook al uitgeprobeerd maar zeker verkeerd aangepakt.

Het probleem was een update van Intel: op Hide gezet en windows deed de rest.

Windows update opnieuw aangeklikt, opgelost...hopelijk blijft het zo.

Senso: bedankt voor o.a. laatste commentaar

Route99: weet niet of ik mijn leeftijd ooit heb moeten ipgeven bij Helpmij...maar ben veeeeeeeeel ouder...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan