Windows updaten lukt niet!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

navavista

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2008
Berichten
77
Hoi allemaal,

Telkens als ik windows wil updaten krijg ik een foutmelding te zien. En als ik mijn pc opstart krijg ik een icoontje te zien waarop staat dat mijn automatische windows update niet aanstaat. En vervolgens komt er een beveiligingswaarschuwing.

Ik heb van alles geprobeerd om hem dit op te lossen, maar steeds blijf ik deze melding krijgen. En als ik windows via internet wil updaten krijg ik ook steeds een foutmelding dat er niet geïnstalleerd kan worden.

Wie weet misschien wat ik hieraan kan doen?
 
Je kunt het programma Dial-a-fix gebruiken, om die error kwijt te raken en weer Windows Updates te kunnen downloaden.
 
Ik wil wel eens weten wat er in die melding staat?

Legale XP versie?

Of werkt de oplossing van Boeing reeds?
 
Het is een legale versie van windows Xp. Maar ook bij Dial-a-fix krijg steeds dezelfde melding. Er staat error is found on C:\windows\system32\wuaueng.dll

En vervolgens moet ik de update afbreken. Heeft Dial-a-fix ook mogelijkheden om problemen en meldingen als deze aan te pakken. Of moet ik mijn installatie cd van windows xp erin zetten om eventuele fouten te laten herstellen. En zo ja wat kan ik dan het beste doen. Want automatisch update instellen gaat ook zeer moeilijk.

Ik had niet durven denken dat ik met legale versie ook zulke problemen zou hebben. Want de PC sluit ook niet goed af en ik denk dat het daarmee te maken kan hebben. Doordat ik mijn windows niet kan updaten.

Zelf denk ik dat het niets te maken heeft of je een illegale versie hebt of niet, omdat ik iemand ken die een illegale versie heeft van windows. En die persoon heeft zulke problemen niet. Hij kan gewoon updaten en alles doen zoals bij een legale versie als die van mij.
 
Doe dit eens:


1.Klik op Start, klik op Uitvoeren, typ regsvr32 Wuaueng.dll en klik op OK.
2.Als het volgende bericht wordt weergegeven, klikt u op OK:
DllRegisterServer in Wuaueng.dll is geslaagd.

Opnieuw opstarten en kijken of het nu lukt.
 
Heb het net geprobeerd! Kreeg vervolgens deze melding. Dll register server in Wuaueng.dll is mislukt. Terwijl het de eerste keer toen wel goed ging. Toen heb ik dial-a-fix erover heen laten gaan. En toen ging het weer mis. Er staat the error is counted while trying wuaeng.dll. De opgegeven service is voor verwijdering gemarkeerd.
 
Maar de eerste keer ging wel goed? Nu net?
En al opnieuw opgestart en geprobeerd te updaten?

Al eens een systeemherstel geprobeerd?
 
Het zag er in het begin veelbelovend uit! Ik had regsvr32 Wuaueng.dll ingetypt bij uitvoeren. En kreeg toen een melding dat het geslaagd was.
Maar toen ik vervolgens via microsoft windows wilde updaten, kreeg opnieuw deze onderstaande boodschap te lezen.

Ik weet zeker dat ik geen virussen e.d. heb binnen gehaald, ga hier altijd zeer zorgvuldig mee om. Maak mijn computer vaak altijd schoon van spyware, bugs en malware. Heb regsvr32 en Wuaueng.dll zelfs appart via internet op mijn computer gedownload.
Heb ook een systeem herstel uit gevoerd, maar ook dit leverde niets op. Aangezien dit een probleem is wat al langer speeld. Alleen wist ik toen niet wat ik nu wel weet.
Ook via Dial-a-fix krijg ik deze boodschap. Ik zit te denken dat ik misschien die policy icoon aanklik om te zien wat er gebeurt.
Dit is de legale windows xp versie dus daar ligt het in elk geval niet aan.
In elk geval herkent hij de bovengenoemde bestanden wel als ik hem via uitvoeren intoets.


[Foutnummer: 0x8024402C]
De website heeft een fout geconstateerd en kan de gevraagde pagina niet weergeven. De onderstaande bronnen kunnen u wellicht helpen het probleem op te lossen:
Ga voor zelfhulp naar:

Veelgestelde vragen

Oplossingen zoeken

Windows Update-nieuwsgroep
Ga voor ondersteuning naar:

Microsoft Online Assisted Support (gratis voor problemen met Windows Update)



Wat zou er nog meer gedaan kunnen worden om dit probleem te tackelen?
 
Ik zou het echt niet weten.
Die tip die ik je gaf kwam van MS af.
Naar Microsoft Online Assisted Support gaan dan maar??
 
wuaeng.dll is een bestand die windows gebruikt om te kunnen updaten.
Probleem is nu dat een ander programma hetzelfde bestand gebruikt.
Ga naar start en klik op uitvoeren, bij jou staat de engelse term.
Type in het geopende venster msconfig en druk op enter.
Er wordt een nieuw venster geopend.
Je staat op het tabblad algemeen.
Vink nu de tweede keuze aan, opstarten met alleen de bestanden die windows nodig heeft om op te starten.
Als het goed is moet nu de fout weg blijven.
Blijft de fout weg na het opstarten type dan weer msconfig en ga dan naar het tabblad opstarten. Daar kan je een voor een de programma's uitvinken die je niet nodig hebt voor het opstarten. Gewoon uitproberen.
Succes.
 
Heb het geprobeerd, om via de msconfig diagnostich op te starten (optie twee) zoals je mij schreef.
Maar kon vervolgens niet meer op internet komen. Het updaten van windows en het afsluiten van de pc gaan nog steeds niet goed.
Er is wel vooruitgang gelukkig in gekomen. Maar de belangrijkste zaken die voor problemen zorgde zijn jammer genoeg nog niet geheel opgelost. Had niet verwacht dat het zo'n lastig probleem kon zijn. Heb het bij een laptop van iemand anders geprobeerd om up te daten en daar ging het zo zonder problemen. Terwijl die persoon veel meer last heeft van spyware, malware en virussen dan ik.
Kan het zijn dat er iets niet goed is gegaan bij het installeren. Ik kan mij het haast niet voorstellen, want ik heb alles namelijk al opnieuw laten doen.:(
 
De problemen bij het updaten en het afsluiten zijn volgens mij verschillende problemen.

Door Darkman op zaterdag 05 januari 2008 14:18

Download Dial-a-fix
hier
Pak het programma uit, en dubbelklik op Dial-a-fix.exe.
Zet een vinkje bij "Fix Windows Update".
Het programma vinkt nu zelf alle onderdelen aan die nodig zijn.
Klik op "Go".

ps.
Kies bij het downloaden voor "Secondary download location" (de Primary werkte niet bij mij).

Door Darkman op woensdag 09 januari 2008 12:39

Het is een bekend fenomeen dat na een recovery XP niet meer
wil updaten.
Dit komt door die stiekeme update van een paar maanden
geleden, waarbij er een aantal bestanden zijn vervangen.
http://blogs.zdnet.com/hardware/?p=774


The files on Vista are:

* wuapi.dll
* wuapp.exe
* wuauclt.exe
* wuaueng.dll
* wucltux.dll
* wudriver.dll
* wups.dll
* wups2.dll
* wuwebv.dll

And on XP SP2:

* cdm.dll
* wuapi.dll
* wuauclt.exe
* wuaucpl.cpl
* wuaueng.dll
* wucltui.dll
* wups.dll
* wups2.dll
* wuweb.dll

Kijk anders even onder computerbeheer in je logboeken.
Even zoeken naar fouten.
 
Ik heb wel wat vreemde dingen ontdekt bij C:\windows\system32\

Wanneer ik de genoemde bestanden vergelijk met de bestanden van mij zie ik dat:

Wuaueng.dll staat twee keer in bij mij. Een keer als wuaueng.dll en de andere als wuaueng.ddl. Het lukt mij niet om deze te veranderen, want als ik dit doe krijg ik steeds een melding dat hij al bestaat en niet aangepast kan worden.

En ik krijg een melding enkele bestanden die voor een goede werking voor windows nodig zijn, zijn verandert in niet herkenbare bestanden.
Wuapi.dll geldt precies hetzelfde. Een keer als dll. en keer als dll.

Misschien komt het doordat ik in elk geval Wuaueng.dll apart heb laten downloaden toen ik zag dat hij bij uitvoeren niet werd herkend. Wanneer ik Dial-a-fix erover heen laat gaan wist hij sommige van die bestanden weer. En vervolgens wordt hij niet herkend bij uitvoeren.

Ik heb die Wuaeng.ddl verandert naar wuaueng.dll

Bij wuauclt.exe stond alleen wuauclt in het bestand. Bij deze heb ik ook toen .exe gezet precies zoals het bij jou neer gezet staat.

Bij wuaucpl.cpl, stond er bij mij geen .cpl achter de wuaucpl

wups staat er ook twee keer in. Eén keer als een wups.ddl bestand uit 2007 en nu als een wups.dll bestand uit 2008.

En voor die laatste twee geldt precies hetzelfde. Wat betekent dit? Is dat een reden waardoor windows niet kan updaten?
 
Wilde nog even doorgeven dat ik ben door verwezen naar deze site door iemand voor dit probleem http://support.microsoft.com/kb/916248.
Hierin leggen ze uit dat je de name extension files moet aanpassen naar van .dll
naar .old als ik het goed begrijp.
Dit bleek erg omslachtig te zijn, want gelijk nadat ik dit had gedaan. Begon mijn computer gek te doen en kon ik zelfs niet meer op het internet komen. Pas toen ik systeem herstel had gedaan deed alles het weer naar behoren.
Is er nog een gemakkelijkere manier om het op te lossen of een versnelde manier dan hoe het op de site is uitgelegd?
Ik geloof zelf dat daar de oplossing van het probleem gevonden kan worden. Wie weet dat daar het probleem vandaan komt ook dat mijn pc nadat xp is afgesloten in een donker scherm blijft hangen en de stroom er nog gewoon op blijft zitten.
Verder functioneert de pc zelf naar behoren. De automatische updates van windows staan b.v. wel ingeschakeld. Alleen krijg ik die foutmeldingen bij het updaten van de windows site of dial-a-fix er nog niet uit.
 
Ik ben erachter gekomen dat het aan mijn firewall lag. Toen ik hem op low-profile zette (dus van custom level af naar allow all) Was ik ineens instaat om windows wel te updaten:thumb: Dus dat is alvast goed nieuws.
Het belangrijkste wat nu goed overblijft is dat mijn pc nu goed afgesloten kan worden. Xp sluit in elk geval al goed af!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan