Windows updates al ruim een maand in behandeling

Status
Niet open voor verdere reacties.

pottiedikkie

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2007
Hallo,

Mijn zwager heeft enkele maanden geleden een laptop gekocht. Een Acer Aspire 5336 met 64-bits Windows 7 Home Premium service pack 1.
Toen hij iets meer dan een maand terug windows update uitvoerde leek dit in eerste instantie goed te gaan, na het opnieuw opstarten echter bleken de updates allemaal mislukt. Sindsdien staan de updates in de geschiedenis als 'in behandeling'. Windows Update blijft dezelfde updates wel steeds opnieuw aanbieden als beschikbaar. Het installeren mislukt helaas steevast elke keer weer. Het gaat om de volgende updates Windows_Update.jpg

Heb geprobeerd ze één voor één te installeren maar dat mocht ook niet baten. Hoop dat iemand kan helpen

Pottiedikkie

Bijlagen

• probleem.jpg
    probleem.jpg
    20,2 KB · Weergaven: 72
Ok, volgende kan je proberen, aanmelden als (een) Administrator:

Voer even een schijfopruiming uit, vink in de lijst alles aan behalve Oude bestanden comprimeren & indien aanwezig Office Setup bestanden, klik daarna op Systeembestanden opruimen, schijfopruiming begint opnieuw te rekenen, daarna naar het tabblad Meer opties, Systeembestanden opruimen, Ja, OK, Ja.

Dan even naar Configuratiescherm, ...???..., Internetopties, Tijdelijke Internetbestanden verwijderen, alles aanvinken behalve Geschiedenis, het bovenste & het onderste vakje, OK.
Dan voor de zekerheid nog even klikken op Bestanden weergeven, dat word geopend in Explorer, alles wat daar nog staat kan je met Ctrl+A, & dan Shift+Del verwijderen. Mocht er een of meer bestanden vast blijven zitten omdat die in gebruik zijn, kan je die deselecteren & dan weer Shift+Del.
Internetopties sluiten, afsluiten, herstarten.

Dan even met de hand via Start, Alle programma's, Windows update opnieuw naar updates laten zoeken, & dan alleen de belangrijke updates proberen te installeren, de optionele kunnen later wel een keer.

Let er dan op dat je voor bv. Internet Explorer 9 op Akkoord moet klikken voor de installatie begint, & dat je daarna nog een paar opties moet aanklikken. Ook word er tijdens de installatie van IE9 altijd de MSRT (Malicious Software Removal Tool) uitgevoerd & dus tijd kost.
Ook voor .NET Framework 3.5 moet je volgens mij een Akkoord geven, de andere weet ik niet zeker.

Tot slot kan het zijn dat er eerst voorbereidende updates geinstalleerd moeten worden om de opvolgende te kunnen installeren. Niet nagekeken, merk je vanzelf.
Of het wel of niet lukt, herstart & herhaal het updaten.
Lukt het echt niet, bv. na 3x geen enkele, meld het dan even terug, als het kan met de foutcode.

P.S: IE9 & .NET zijn grote bestanden. Het is daarom verstandig om de laptop direct aan de kabel op de router aan te sluiten, scheelt ook fragmentatie, dus corruptie.

Laatst bewerkt:
@ TheKnight

Bedankt voor de snelle reactie, zal het van de week allemaal gaan proberen.
Mocht het niet lukken op deze manier dan hoor je weer van me, met foutcodes dan :)

Pottiedikkie

Oops...nogal druk geweest de afgelopen weken, de laptop van mijn zwager is er bij ingeschoten :o
Volgende week ga ik er zeker mee aan de slag...

@ TheKnight

Helaas, alle tips hebben niet geholpen. Alles geprobeerd en verschillende pogingen gedaan maar geen van de (alle essentiele) updates gaat goed. Krijg verschillende foutcodes: 80071A91; 80246007; 80070002.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan