Windows updates & hotfixes...

Status
Niet open voor verdere reacties.

francozero

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2005
hoi,
ik was bezig met een unattended xp cd te maken, toen ik plots met een probleempje zat...
namelijk de windows updates & hotfixes, die had ik ook graag gelijk in de cd verwerkt natuurlijk. probleem is nu, dat ik die eigelijk nergens vind...
m'n windows is volledig up-to-date, en nu laat windows update ze ook ni meer zien.

weet iemand hier hoe ik aan deze updates kom (in nederlands, natuurlijk)?

alvast bedankt,

franco

Jouw Windows XP heeft alle updates.
Sporen daarvan vind je in C:\Windows. een hele rij.
Dan moet je wel in Mapopties regelen dat verborgen bestanden getoond worden.

Updates:
Op de Microsoft Updates website klik je eerst op de knop Snel.
Als dat afgerond is, zie je in de linkerkolom Updategeschiedenis weergeven.
Als je daar op klikt krijg je pagina's vol updates.
Geldt uiteraard alleen voor jouw PC.

Wat jij wilt gaat volgens mij niet lukken. Met je slipstream CD kun je Windows XP en aanvullende drivers bij elkaar zetten, maar na installatie zul je de benodigde updates alsnog op moeten halen. Want een update zal zich onmiddellijk in Windows XP nestelen.

Al eens geprobeerd om je unattended CD te maken met nlite. Daar kun je service packs, hotfixes, drivers toevoegen, .... De bekomen opstartbare iso-image kun je beter met Nero op cd branden (dus niet aanvinken in Nlite).

Suc6

francozero zei:
hoi,
ik was bezig met een unattended xp cd te maken, toen ik plots met een probleempje zat...
namelijk de windows updates & hotfixes, die had ik ook graag gelijk in de cd verwerkt natuurlijk. probleem is nu, dat ik die eigelijk nergens vind...
m'n windows is volledig up-to-date, en nu laat windows update ze ook ni meer zien.

weet iemand hier hoe ik aan deze updates kom (in nederlands, natuurlijk)?

alvast bedankt,

franco

Die kun je handmatig downloaden, als je de optie voor beheerders aanklikt en bovenaan voor de Windows Update Catalogus kiest, wel even je juiste versie kiezen van je OS.

Lange Pier zei:
Die kun je handmatig downloaden, als je de optie voor beheerders aanklikt en bovenaan voor de Windows Update Catalogus kiest, wel even je juiste versie kiezen van je OS.
Dat wist ik niet. :o Ik ga in en klein hoekje zitten.

Waarom?, onwetendheid is geen onkunde, ga maar weer lekker voor je compje zitten, of werk je met een klaptop.:)
Vroegen wist ik alles van niets, nu weet ik niets van alles.

Wie kan mij vertellen wat een unttated windows xp cd ofzo is.

Laatst bewerkt door een moderator:
Unattended installation
(Installatie zonder toezicht.)
Een unattended installation is een methode van automatische installatie wanneer men veel computers moet installeren en geen gebruik wil maken van disk imaging. Met een installatie zonder toezicht maakt men gebruik van een distributieserver om een besturingssysteem op een doelcomputer te installeren. De distributieserver bevat de besturingssysteem-bestanden en eventueel ook een standaardsjabloon om te reageren op configuratiequery's. De doelcomputer moet via het netwerk in verbinding staan met de distributieserver. Door het toevoegen van scripts is het mogelijk om via een unattended installatie de computer volledig in te richten met alle applicaties die op de doelcomputer moeten komen.
Bron:
http://www.computerwoorden.nl/woorden/php/index.php3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan