Windows updates: ze blijven maar komen

• Onderwerp starter Onderwerp starter brbr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

brbr

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2002
Wanneer ik in Windows update klik op updates zoeken, zijn er een paar update beschikbaar.
Die klik ik aan en worden geinstalleerd, oke tot zo ver.
Maar na een herstart zijn er weer updates beschikbaar.
En na een paar uur ook weer. Er komt geen eind aan.
Wat gebeurt hier?

Ga naar uitvoeren. Tik in: services.msc en dan op enter drukken. Je krijgt dan een scherm waar heel veel spul opstaat. Zoek voor Automatische Updates en klik op: De service stoppen. En als het goed is ben je nu van het gezeur af.

Ehh,........... ?

En dan? Handmatig 1x in de week, 1x in 2 weken, 1x per maand ....... voor Windows update kiezen, want iedere Windows user wil natuurlijk updates ontvangen en naar updates laten zoeken die dan ook gevonden worden? Drie keer raden wat er dan gebeurt, naast de inmiddels verschenen nieuwe updates die wel goed binnenkomen? Wat schiet je er mee op om die service uit te zetten? Daarmee is het probleem toch niet verholpen, alleen het symptoom.

Laatst bewerkt:
OK, sorry. Misschien helpt dit: Ga naar Configuratiescherm, klik op Automatische Updates en klik dan op Automatische Updates uitschakelen.

?? Da's toch hetzelfde.............!!! Daar schiet je niks mee op. Brbr wil natuurlijk updates binnen blijven krijgen, maar niet de hele tijd dezelfde.

Laatst bewerkt:
reactie

leuke discussie van u beide, maar wat nu?

Misschien de vraag beantwoorden die ik in mijn eerste reactie postte? Dan namelijk kunnen we naar een oplossing gaan zoeken.

reactie

bijlage

Bijlagen

• Naamloos.jpg
    Naamloos.jpg
    105,1 KB · Weergaven: 46
  • Naamloos2.jpg
    Naamloos2.jpg
    106,1 KB · Weergaven: 36
  • Naamloos3.jpg
    Naamloos3.jpg
    103,3 KB · Weergaven: 43
Laatst bewerkt:
Alle updates die in beeld staan of, als ik je vraag anders benader : zijn het niet steeds dezelfde updates die binnenkomen maar steeds nieuwe? Dit laatste is namelijk een normaal verschijnsel na bijv. een nieuwe Windows installatie of, als automatische updates binnenhalen langere tijd uitgeschakeld heeft gestaan. Dan kan het wel 3 tot 7, 8 of soms zelfs nog vaker klikken op updates duren voordat je eindelijk de melding krijgt "Windows is up to date".

Laatst bewerkt:
reactie

Ja, na een aantal keren geupdate te hebben zegt zij: er zijn geen updates voor uw computer beschikbaar.

Dus voorlopig is het rustig.

Dan is er helemaal niets aan de hand / ook niets aan de hand geweest. Da's een normaal verschijnsel. Interessante vraag blijft nog over: waarom kreeg je er zoveel en zo vaak, daar waar dit alleen bij een nieuwe Windows installatie voorkomt. Had je een nieuwe Windows installatie gedaan?

Laatst bewerkt:
Ok.
Scan je machine trouwens wel even uitgebreid op virussen en (andere) malware. Dit omdat de machine niet geupdate was toen je 'm kreeg en hij mogelijk bij die kennis online is geweest.
Eigenlijk vind ik dat die kennis de machine niet netjes heeft afgeleverd. Als ik een dergelijk klusje verricht, dan krijgt mijn kennis de machine terug, voorzien van álle beschikbare updates.
Risico dat namelijk bestaat is dat de kennis de machine wel online heeft gehad zonder dat al de updates er waren. Dat herbergt weer het risico dat je door op het w w w rondzwervende ellende bent getroffen zonder dat je het in de gaten hebt, zelfs zonder dat je zelf op het w w w bent geweest.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan