Windows v.s. Linux

Status
Niet open voor verdere reacties.

Phr3ak

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 jun 2009
Mischien een handige lijst, voorals je opzoek gaat, of opzoek wilt gaan naar software die normaliter op het Windows platform gebruikt wordt, met de Linux tegenhanger, of een goed alternatief daar voor:

Klik hier voor de lijst!

Suc6! :thumb:

Inderdaad handige lijst.

Tot nu toe wel wat geëxperimenteerd met Linux (metname Ubuntu), maar tot nu toe vind ik voor mijn toepassingen Windows toch beter. Al heb ik al wel gezien dat Xubuntu op een oude pc prima te doen is, en dat zal met XP wel anders zijn. :p

Inderdaad handige lijst.

Tot nu toe wel wat geëxperimenteerd met Linux (metname Ubuntu), maar tot nu toe vind ik voor mijn toepassingen Windows toch beter. Al heb ik al wel gezien dat Xubuntu op een oude pc prima te doen is, en dat zal met XP wel anders zijn. :p

Als je zo uit de winkel, de nieuwste games wilt kunnen spelen bijvoorbeeld, dan is momenteel nog steeds Windows je beste keuze. Voor alle andere toepassingen maakt het werkelijk niets meer uit of je daar nu Linux voor inzet of niet (tekstverwerking, internet, etc ..) :)

Als je maar lang en goed genoeg zoekt zal inderdaad bijna overal wel een vervanger voor zijn. Dit lijstje helpt daar mooi bij. :thumb:

Als je maar lang en goed genoeg zoekt zal inderdaad bijna overal wel een vervanger voor zijn. Dit lijstje helpt daar mooi bij. :thumb:

Op games ná dan, is inderdaad praktisch overal wel een goede (of minder goede) vervanging voor! :thumb:

Mijn gsm kan ik ook niet updaten ed. Daarvoor heb ik ook windows nodig. Gelukkig is dat geen dagelijks werk.

Mijn gsm kan ik ook niet updaten ed. Daarvoor heb ik ook windows nodig. Gelukkig is dat geen dagelijks werk.

Vaak kun je die software met Wine wel aan de gang krijgen als het echt perse moet ;)

Inderdaad, maar je kan wel een GSM op Linux aanschaffen voor het dagelijkse werk :thumb:

Inderdaad, maar je kan wel een GSM op Linux aanschaffen voor het dagelijkse werk :thumb:

Linux kom je heden ten dage praktisch overal wel tegen, vooral in embeded device's, waar onder dus ook mobiele telefoons ;)

Net in de krant gelezen dat GOOGLE een Linux op de markt brengt, een vrij basic versie speciaal voor netbooks. Hiermee willen ze MikeySoft pijn doen in dit snel groeiend segment.
Trouwens chip bakker Intel werkt ook aan een eigen Linux versie :thumb::thumb:

Wanneer de grote spelers dit opnemen kan dit op korte termijn veel bijdragen, we kunne nalleen maar hopen dat het free blijft:p

Net in de krant gelezen dat GOOGLE een Linux op de markt brengt, een vrij basic versie speciaal voor netbooks. Hiermee willen ze MikeySoft pijn doen in dit snel groeiend segment.

Wanneer de grote spelers dit opnemen kan dit op korte termijn veel bijdragen, we kunne nalleen maar hopen dat het free blijft:p

Free in de zin als: "gratis bier" ofzo .. Dat was het zo wie zo al nooit niet :)

Maar 'Free' in de zin van, je kan de source code's inkijken, aanpassen e.d. dat is het wél altijd al geweest. Even een nuance verschilletje dus ;)

Dus ook al heb je een versie van b.v. Intel, Google of van wie dan ook .. Je zal altijd de source code's in kunnen kijken en of kunnen bewerken! :thumb:

Free in de zin als: "gratis bier" ofzo .. Dat was het zo wie zo al nooit niet :)

Maar 'Free' in de zin van, je kan de source code's inkijken, aanpassen e.d. dat is het wél altijd al geweest. Even een nuance verschilletje dus ;)

Dus ook al heb je een versie van b.v. Intel, Google of van wie dan ook .. Je zal altijd de source code's in kunnen kijken en of kunnen bewerken! :thumb:

Dat is nu net het punt waarover er nog onduidelijkheid is, Google plant om de source vrij te geven maar het is niet zeker, Intel zwijgt hier in alle talen over....

En Linux is toch gratis bier... Ik heb de laatste 5 jaar (sinds internet) geen cent betaald voor Linux.... Mischien niet alle distro's OK

Laatst bewerkt:

Google denkt erover voor linux maar is niet zeker maar het wordt wel op "UNIX" basis geschreven.

Sorry ik heb woensdag/donderdag nog geen nieuws gelezen of gezien
ik heb wat ik zei van dinsdag pas gehoord op CNN
Sorry voor mijn vorig bericht.

Dat is nu net het punt waarover er nog onduidelijkheid is, Google plant om de source vrij te geven maar het is niet zeker, Intel zwijgt hier in alle talen over....

En Linux is toch gratis bier... Ik heb de laatste 5 jaar (sinds internet) geen cent betaald voor Linux.... Mischien niet alle distro's OK

Dan schenden ze de GPL licentie, iets wat je ook maar eens zou moeten lezen ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan