Windows Validatie op 2e PC (client)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pingwing

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2000
Hallo!

De client pc in ons netwerk kan geen toegang krijgen tot sites van Microsoft.
Hierdoor kan ik geen online Windows Update doen, wel door de updates handmatig te downloaden en installeren. Nu is er de optie om je Windows te valideren, deze is echter niet als losse update te downloaden...ik weet in ieder geval niet waar! Heeft iemand enig idee? Valideren kan via de site van Microsoft, maar die kan ik dus niet bereiken.

Gr Pingwing

Ja...maar die site kan ik met de client dus niet bereiken
En je kunt het niet als bestand downloaden

Windows validatie.

Pingwing zei:
De client pc in ons netwerk kan geen toegang krijgen tot sites van Microsoft.
De vraag is, wat voor licentie heb je? Is er één licentie gekocht en is de software
vervolgens op twee PC's geinstalleerd? Ik denk toch dat je de "link" die "bolle" heeft gegeven moet doorlezen.
Klik in de linkerkolom op "Veel gestelde vragen". In de opsomming zit ook een vraag:
op hoeveel PC's kan ik met één licentie Windows XP installeren?
Het antwoord is:
De Windows Genuine Advantage Kit voor Windows XP bevat een gebruiksrechtovereenkomst voor Microsoft Windows XP, waarmee de installatie van de software tot één computer wordt beperkt, zoals een werkstation, terminal of ander apparaat ("werkstationcomputer"). Zie de gebruiksrechtovereenkomst voor Microsoft Windows XP op http://www.microsoft.com/windowsxp/home/eula.mspx en http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/eula.mspx voor details.
Er staan nog veel meer Vraag/Antwoord regels op de Microsoft site. Mij is bekend dat er "work-a-rounds" bestaan
om problemen als deze "op te lossen". Helpmij.nl werkt daar niet aan mee.

Product Activatie Windows XP

Stel, Windows XP is "schoon" geinstalleerd. Als Windows het registratievenster aan mij presenteert (en ik ben verbonden met het Internet) dan type ik de registratiecode in. Vanaf nu is in c:\windows\system32 het bestand wpa.dbl aanwezig.
De eerste keer dat ik op de site "update.microsoft.com" kom, wordt er gezocht naar wpa.dbl en als dat er is, wordt in IE een ActiveX-tool geinstalleerd (Windows Genuine Advantage Tool) waardoor ik toegang krijg.

Daarnaast kan de legale eigenaar na een herinstallatie een "work-a-round" toepassen. Zie de volgende thread. http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=234392

.

Het gaat om 2 pc's met verschillende licenties, dus volledig zoals Microsoft dat graag wil zien. Ik hoopte dat validatie van Windows zou zorgen dat ik met de client pc in ieder geval toegang zou hebben tot WinUpdate. Om vervolgens de updates binnen te kunnen halen die ook het andere deel van mijn internet-probleem zouden oplossen.

Believe me...als je net een nieuwe computer hebt en de eerste twee weken alleen maar bezig bent met het oplossen van problemen...dan ga je het graag overal in zoeken :-)

Omdat de meeste updates handmatig te downloaden zijn, hoopte ik dat deze validatietool ook ergens vandaan te plukken was. Niet dus.

Inmiddels is het hele internetprobleem op de client echter opgelost, dus de vraag over 'hoe te valideren' is niet meer relevant. Wel allemaal bedankt voor het meedenken!

Gr Pingwing

Windows Product Activation

Pingwing zei:
Believe me...als je net een nieuwe computer hebt en de eerste twee weken alleen maar bezig bent met het oplossen van problemen...dan ga je het graag overal in zoeken :-)
Hallo Pingwing,
Allereerst, prettig om te horen dat het probleem is opgelost (ik vraag maar niet hoe :D :thumb: )
En bij het citaat hierboven schoot ik even in de lach. Hebben we niet allemaal wel eens zulke momenten gehad?

Prettige jaarwisseling!

.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan