Windows valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

drakie

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2001
Berichten
176
hallo

ik heb de laatste tijd de problemen dat als ik op internet ben (ADSL) dat dan mijn PC zomaar uitvalt. Hij doet het nu al vaker maar snap niet waarom.

ER komt dan een blauw scherm waar van alles staat maar ontzettend snel weer weg is waardoor ik het niet kan lezen.

weet iemand wat er aan de hand is en wat er tegen te doen???
 
Klik rechts op deze computer.
Eigenschappen.
Tabblad geavanceerd.
De onderste button instellingen.
Vinkje weghalen voor: "De computer automatisch opnieuw opstarten".
Dit zorgt ervoor dat je voortaan een foutcode te zien krijgt ipv een zwart scherm en een reboot. Deze code kun je hier gebruiken of bij een eventuele helpdesk.
 
Oke
ik heb nu gedaan wat er beschreven was en ik krijg de volgende foutmelding in een blauwscherm:

Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om shade te voorkomen.

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Als dit de eerste keer is dat u dit scherm krijgt met de stopfout ziet, moet u de computer opnieuw opstarten. Als het scherm nogmaals wordt weergeven moet u het volgende doen:

Controleer of alle nieuwe hardware en software op de juiste wijze is geinstalleerd. Is dit een nieuwe installatie, vraag de leverancier dan of er nieuwe Windows-updates zijn die u nodig hebt.

Als het probleem zih blijft voordoen, dient u alle nieuw hardware en software te verwijderen of uit te shakelen. Shakel Bios-geheugenopties zoals caching of het maken van schaduwkopieen uit.

Bezig met starten van de fysieke geheugendump
Is voltooid


Nu heb ik een maand geleden een Creative Soundbalster 5.1 gekocht maar daarvoor had ik geen problemen dus dat is het niet. VErder heb ik een webccam erop zitten, maar die zit er ook al lang op. Het enige is dat ik nu ADSL heb en dat steeds als ik de PC opstart ik een foutenrapport krijg die ik heb laten verzenden en dan heeft die problemen met ZoneAlarm

Weet iemand wat ik moet doen?
 
Die foutmelding heeft volgens mij meestal te maken met een verkeerde verdeling van de IRQ adressen.

Probeer eens of je geen foutmelding krijgt als je de geluidskaart er (tijdelijk) uithaalt, of in een ander PCI-slot doet.
 
heeft dit niet te maken met een hardwareconflikt met xp, dus volgens mij drivers updaten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan