Windows verdwenen !!!!!!!!!!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

noony

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2001
Berichten
107
Ik had een mailtje gekregen , dit mailtje heb ik niet open gemaakt maar rechts erop geklikt om het te verwijderen aangezien ik dacht dat het een spam mailtje was.
Vervolgens liep de pc vast.
Deze opnieuw opgestart en weer het mailtje willen verwijderen.
Helaas gebeurde weer hetzelfde alleen kon ik hem daarnaar niet meer opstarten.
De enige text die toen onder in beeld verscheen was " searching for boot record from scsi .... not found.

Toen herstel diskette erin gedaan van Pacard bell en toen kreeg ik het volgende bericht.
" This computer has no valid information'"

Vervolgens heb ik op escape geklikt waarnaar ik in DOS kwam van daar uit heb ik geprobeerd de OEM settup te laten lopen , maar dit lukte ook niet en kreeg hier dezelfde foutmelding als hierboven This computer has no valid information .

vervolgens als ik met dir commando kijk wat er zich op de harde schijf bevind kan ik hier geen windows directory terug vinden !!

Daarnaar heb ik geprobeerd om op te starten met een windwos CD set up begint ook te lopen maar maakt dit niet geheel tot het einde af er verschijnt dan het volgende " een blauw scherm met daarin een text wat er op neer komt dat er waarscheijnlijk fouten of beschadigde bestuurprogramma zijn
Er word aangeraden om in de veilige modus op te starten ( f8 )
Dit heb ik ook gebrobeerd maar dit wil die niet doen.

Nu is mijn vraag wat kan er aan de hand zijn en wat kan ik nog doen!!!

Zelf heb ik het vermoeden dat een of ander virus mijn harde schijf heeft gewist , maar hoe kan ik dit nu herstellen ????
 
Als ik jou was zou ik geen risico lopen en dan maar je computer formatteren en het er allemaal opnieuw opzetten.

Groetjes,
 
Hmmm

Ik ben zomaar bang dat je niets meer te herstellen hebt, als je zeker weet dat je alle manieren van opstarten hebt geprobeerd en het wil maar niet lukken dat het echt goed vaut is.

Heb je wel geprobeerd met de cd opstarten en dan kiezen voor windows herstellen.

of niet.

Dit kan trouwens ook als je op f8 zou drukken bij boot dan kiezen voor laats goed werkende situatie.

dan zijn nog opties.

grtjs jjw
 
ik heb geprobeerd maar krijg dan de volgende fout melding " format not supported on drive C "
Format terminated


Dus weet nu niet hoe ik harde schijf kan formateren !!!!
 
Ik twijfel aan 2 dingen:
Beschadigde harddisk / sector nul / Master Boot Record,
of een gemeen virus.

Voor de eerste optie kun je het volgende nog proberen:
Opstarten met win98 2nd opstartdisk
Fdisk /mbr

Daarna weer normaal starten.
Is het probleem opgelost?

Nee?
Opstarten met win98 2nd opstartdisk
dir c:
Krijg je nog normale mappen te zien, of is alles leeg?
Krijg je een foutmelding?

Je kunt ook de debug uitvoeren.
ALLES gaat dan van je harddisk af,
ook ALLE PARTITIES !!!
Zie hiervoor de bijlage.


Komt de harddisk nog voor in de bios?


Als de harddisk defect is, ben je gewoon alles kwijt.
 
Laatst bewerkt:
Fomateren

Formateren kan altijd.

home.tiscali.nl/theplace/Progjes/OPSTART.ZIP

Deze uitpakken en op flop zetten dan opsterten met flop en eerst fdisk uitvoeren, alle parrtities verwijderen en daarna een nieuwe maken, daarna windows cd erin en hatse....

grtjs jjw
 
helaas zou ik wel willen opstarten met opstart discette maar zoals ik al hierboven schreef krijg ik dan een foutmelding en kan ik niks meer verder doen !!!
Alleen escape klikken en kom ik weer in DOS
 
ja maar

Ja maar heb je deze opstart dikette al geprobeerd dan.

Ik neem aan van niet, zo snel lukt dat niet.

Probeer nou maar eerst.

grtjs jjw
 
Oh sorry dan heb ik het verkeerd begrepen

Ik ben nu op de laptop bezig en heb daar nu de cd rom drive in zitten , om het bestandje op een diskette te zetten moet ik deze eerst verwisselen.
Hier ga ik morgen weer mee verder aangezien ik al wat uurtjes ermee bezig ben en het alweer laat is geworden .
Bedankt alvast voor jullie hulp en hoop morgen de oplossingen van jullie te kunnen gebruiken , zal morgen in ieder geval weer van me laten horen .

BVD Francis xxx
 
Het programmatje heb ik op diskette gezet , vervolgens hiermee proberen op te starten dit zag die niet als systeem diskette , toen heb ik mijn eigen op start diskette gebruikt , waarnaar ik dus wel in DOS kwam en toen weer de andere diskette er in gedaan en Fdisk gedaan , toen verscheen de volgende melding "er zijn geen vaste schijven aanwezig "

Kan ik er nu dus van uit gaan dat de harde schijf defect is of niet !!!!!
 
Vreemd

heb je al wel geprobeerd dan een partitie aan te maken.

Wel vreemd dat dit niet als systeem diskette werd gezien, het is een van de beste opsart diskettes die er maar bestaat.

Zou het echt gewoon op elk systeem moeten doen.

Afijn als je geprobeerd hebt een partitie aan te maken gewoon voor de fun en dat werkt niet dan weet ik het niet meer.
Dan ben ik inderdaad bang dat de hd wel degelijk defect is.

Toch wel vreemd, als ik de bestanden uitpak op een diskette en dan opsart dan doet hij het wel.

grtjs jjw
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan