Windows Verkenner crasht

Status
Niet open voor verdere reacties.

DMC

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 mei 2009
Berichten
3
Hallo,

deze is erg vreemd vind ik.Als ik de map Video's open in Vista, vervolgens een map selecteer waar video's in staan (allemaal mpeg4),deze map selecteer, dus dubbelklik, dan worden de video's geladen maar krijg ik na enkele seconden:

"Windows verkenner werkt niet meer"Er wordt naar een oplossing gezocht".

Dan

Dialoogvenster: Windows Verkenner wordt opnieuw opgestart

De map Video's sluit en ik wordt terug geleid naar het bureaublad...ik krijg dus geen kans om een video te openenen ook niet te verplaasten naar een andere map om hem daar geopend te krijgen.

Iemand een idee?
 
Ik denk dat je 2 dingen mixt die niet met elkaar te maken lijken te hebben:
1. Crash bij het openen van video-bestanden (dat is vlgs. mij je echte probleem; kan aan foute koppelingen liggen met Media Player, foute installatie van Media Player, virusscanner die ingrijpt op een manier waarop alles crasht etc.)
2. Het kopiëren en verplaatsen van bestanden (ik denk dat als je het openen achterwege laat dat je wel degelijk kunt kopiëren en verplaatsen).

Tijs.
 
Ik denk dat je 2 dingen mixt die niet met elkaar te maken lijken te hebben:
1. Crash bij het openen van video-bestanden (dat is vlgs. mij je echte probleem; kan aan foute koppelingen liggen met Media Player, foute installatie van Media Player, virusscanner die ingrijpt op een manier waarop alles crasht etc.)
2. Het kopiëren en verplaatsen van bestanden (ik denk dat als je het openen achterwege laat dat je wel degelijk kunt kopiëren en verplaatsen).

Tijs.

Hoi Thijs,zowel punt 1 en 2 kloppen niet...ik bedoel:

1.Ik open niet de bestanden maar alleen de map...en dan krijg ik die foutmelding
2.Ik kom dus ook niet aan verslepen of verplaatsen toe omdat het pad zich sluit en ik naar het bureaublad wordt geleid.

Thx voor de snelle reactie
 
Heb je al eens geprobeerd de miniaturen niet te laten laden?
Het kan zijn dat Windows media player foutief is geinstalleerd, en voor de miniaturen van video's word Windows media player geopend om de miniaturen op te halen.

Mvg,
Robert
 
Ah... Dan zou het kunnen zijn dat het probleem optreedt bij het maken van een zgn. Preview van de bestanden die dan in Explorer (=Verkenner) kunnen worden getoond als 'voorvertoning'.

Kijk even hier hoe je het zou kunnen afzetten, en daarmee misschien je probleem kunt omzeilen. Lees zeker ook de links die aan het begin van dat artikel worden gegeven.

Hier wordt o.a. het volgende gezegd:
However, the Vista Explorer Preview Pane will not work if the respective program that open the file has not been properly installed in Windows Vista. Meaning that, Vista Explorer Preview Pane will not able to render a PDF preview, unless the Adobe Reader or similar PDF reader has been installed successfully!]
Lees dus zeker ook dat artikel, en ook deze

hier staat achtergrondinformatie (technisch) hoe je wellicht (ipv. toevoegen) juist een paar Previewhandlers zou kunnen uitschakelen.
Maak eerst backups van de relevante registry-sleutels vóórdat je ermee aan de slag gaat.

EDIT: Ik zie zojuist dat Robbietjuh op dezelfde manier denkt over je probleem.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hoi DMC
Hetzelfde probleem had ik een tijd geleden ook.Bleek dus dat een video bestand die ik had gedownload het probleem veroorzaakte.Bij het openen van de map worden miniaturen geladen(als die zo is ingesteld) en als er een video bestand tussen zit die beschadigd is gaat ie problemen veroorzaken. Verwijder video bestanden die het niet doen en kijk of dat het probleem verhelpt.
 
Laatst bewerkt:
Zeer terechte opmerking van DrJones: Als (één of meer van) de videobestanden zelf kapot zijn, dan kan het zijn dat de bijbehorende Previewhandler erop crasht, en daarmee het Verkenner venster onderuit haalt.

Dit kun je vrij makkelijk achterhalen door van iemand een .MPEG4 bestand te lenen die zéker goed is, die in een aparte eigen map te stoppen, en te kijken of Verkenner ook crasht op die ene map. Is dat niet het geval, dan zou inderdaad die bestandscorruptie in (1 of meerdere) MPEG4 bestanden voor je probleem verantwoordelijk kunnen zijn ipv. een probleem met de Previewhandler.

Tijs.
 
Klopt helemaal.

Probeer ook meteen te scannen op virussen in je video-map.
Het kan zijn dat als er een geïnfecteerd bestand is, en Windows media player wil er een miniatuur van maken, dat de virusscanner het meteen onderbreekt en dat daardoor alles vastloopt.
Verwijder dan ook meteen de virus-achtige bestanden in de map, of probeer eens de map te openen met de virusscanner uit.

Mvg,
Robert
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan