Windows verkenner doet het niet meer

• Onderwerp starter Onderwerp starter compt
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

compt

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2010
Hallo,

Vorige week had ik een filmpje opgehaald via een torrent-site , nadat ik het heb geopend zei windows: Windows verkenner doet het niet meer.

Nu kan ik niks meer openen alleen maar internet spelletjes , en overige programmas.

Heel veel dingen geprobeert , malware spyware antivirus scanners.
Heeft geen zin de laatst gedownloade programmas verwijderen helpt ook niet.

Hij geeft dit aan: Iets met APPCRASH Explorer.exe

Alvast bedankt!

je kan dit proberen

1. Klik op je "start" knop linksonder op je scherm
2. Klik dan op "Configuratiescherm"
3. Dubbelklik op (als klassieke weergave aanstaat) "Systeem"
4. Klik dan op "Geavanceerd"
5. Vind dan het woord "Prestaties" en daar onder is een knop dat "Instellingen" zegt. (Klik daarop)
6. Klik dan op de tab "Preventie van gegevensuitvoering (DEP)"
7. Dan zie je 2 opties in het venster en je moet de 2e optie aanvinken dat zegt:
"DEP voor alle programma's en services inschakelen, behalve voor de hieronder geselecteerde."
8. Wanneer je daarmee klaar bent klik je op "toevoegen" (Dit zou zichtbaar moeten zijn onder het kader waar je iets kunt typen.)
Hierna moet je kijken waar je explorer.exe file zich bevindt op jouw computer. Meestal is dat in de volgende map: c:\windows\explorer.exe
Hoe dan ook, je voegt dat aan die lijst toe. Je zal dan een waarschuwings-popup/bericht krijgen, dat je dient te negeren. Je klikt dan gewoon op "OK".
Hierna moet je je PC opstarten (rebooten), en als je het hierna probeert zou het moeten werken.

Hallo danku voor uw snelle reactie,

Als ik op configuration scherm druk , krijg ik de melding , windows verkenner doet het niet meer

mmm ik weet niet direct iets, maar als je taakbeheer opent (CTRL+ALT+DELETE) ga dan naar de tab met processen, zoek het proces genaamd: explorer.exe
beeindig dit procesen gewoon ja klikken als er een melding komt, ga dan naar de tab met toepassingen, klik dan rechtsonder op ''nieuwe taak'' en typ explorer.exe (.exe hoeft er normaal niet bij) en kijk dan eens, het kan zijn dat het niets uithaalt hoor, ik probeer gewoon te helpen met de kennis die ik heb.

of
http://answers.microsoft.com/nl-nl/...rkt-niet/24f92cd6-b338-433e-9ec9-e92f2dfec176

of de windows cd in de player doen
start/uitvoeren en dit uit voeren sfc /scannow

en anders windows opnieuw installeren

Laatst bewerkt:
Hallo ,

Explorer verwijderen helpt helaas niet , en een scan ook niet.

Toch nog bedankt voor uw snelle reactie en uw tijd en moeite.

Mvg

Compt

Hoi,
kijk of je de prompt wel kunt gebruiken.
start>alle programma's>buroacc>command prompt>klik rechts>uitvoeren als admin
typ
sfc /scannow
zorg dat je de Win cd/dvd bij de hand hebt.
P.S. Welk besturingssysteem?

Laatst bewerkt:
Een systeemherstel al geprobeerd naar een datum vóór dat je het bestand geopend had? Of geeft hij dan een melding dan explorer.exe het niet meer doet (Appcrash e/d).

Er staat systeemherstel is uitgeschakeld vermoedelijk door die malware , kan hem ook niet inschakelen

Heb inmiddels al iets gedownload op internet genaamd: xplorer2 werkt prima lijkt er precies op

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan