Windows Verkenner herkent mijn usb stick meestal niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

geert1964

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2010
Hoi allen,

Ik zit met het probleem dat mijn usb stick meestal niet herkend wordt door Windows Verkenner (Windows 7), 9 op de 10 maal niet.
Nochtans als ik kijk naar "apparaten en printers" wordt de usb stick (Kingston) wel herkend.
Druk ik op "eigenschappen" dan staat er : usb apparaat werkt correct.

Als de usb stick wel herkend wordt door Windows Verkenner verschijnt er een schermpje met de vraag : Kingston J: herstellen ?
Als ik hier ja op klik, worden er geen fouten ontdekt.

Ik heb ook de usb stick opnieuw geformatteerd, echter met hetzelfde resultaat.

Soms geeft windows aan dat het stuurprogramma moet geïnstalleerd worden, maar dat mislukt telkens.
Eigenaardig hierbij is dat in één en hetzelfde scherm op de ene regel staat : stuurprogrammma geïnstalleerd; op de regel
eronder staat : stuurprogramma installeren mislukt.

Wat ik ook nog gedaan heb is naar de site van Windows gesurfd en daar staat dat Windows 7 mijn exacte (met merk) usb stick ondersteunt.

Rara, wat is hier het probleem ?

Geert1964

Ander USB poort hetzelfde probleem?
Hoe groot is de stick?
Niet alleen formatteren maar de partitie eerst weghalen en een nieuwe aanmaken ook gedaan?
Je hoeft geen drivers voor een USB stick te installeren, die zitten in windows voor USB 2.0.

De usb stick is 8 Gb groot en heeft geen partities.
In andere poorten hetzelfde probleem.

Heb je het formatteren vanuit Windows gedaan of m.b.v. een ander programmaatje..?
Anders zou je dit nog eens kunnen proberen, heeft mij meermaals geholpen met problematische usb-sticks.

Als je een USB stick formatteert staat er een partitie op.
Indien op andere PC/notebooks ook het probleem zit het in de stick, ia het alleen op die PC dan zou je de fixit of tips kunnen proberen.
http://windows.microsoft.com/en-us/windows-vista/tips-for-solving-problems-with-usb-devices

Elk medium dat je data kan op zetten heeft een partitie. Als dat nu een NAND apparaat is, een Flash apparaat of een Magnetisch apparaat xD.

Als 'ie nieuw is moet je eerst een partitie maken voordat er bestanden op kunnen.

Ik heb ook de usb stick opnieuw geformatteerd, echter met hetzelfde resultaat.
En je hebt deze geformatteerd in......fat32 neem ik aan?

Hoe lang heb je die stick al, want het kan natuurlijk zijn dat die niet helemaal meer okee is. Gebeurt nog als eens met die dingen.

Doet de stick het op een andere pc wel ?

Laatst bewerkt:
Hoi allen,
Ik heb fixit geprobeerd, maar zonder resultaat.
De usb stick is geformatteerd volgens FAT32 formaat.
Hij deed het ook niet op een andere computer.

Moet ik hieruit afleiden dat het aan de usb stick (ongeveer 4 jaar oud) ligt, of kan ik nog iets anders proberen ?
Geert1964

Zou hem laten kennismaken met de binnenkant van de klikko, die dingen kosten geen drol meer en is de ergernis niet waard.

4 jaar oud al? Doe wat Lange Pier zegt, koop lekker een nieuwe. Ze zijn zo goedkoop, dus dat kan je de kop niet kosten.

Hoi allen,
Ik heb zojuist een nieuwe usb stick besteld.
De vorige is waarschijnlijk stuk.
Met dank voor alle reacties.
Geert1964

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan